Alternative drivverk

Sylinder-
plassering/
-antall
Sylindervolum
(cm³)
Motoreffekt
kW [hk] ved o/min[1]
Toppfart
(km/t)
Drivstoff-forbruk
blandet kjøring
(l/mil)[2]
CO2-utslipp
blandet kjøring
(g/km)[2]
S 300 BlueTEC HYBRID R4 2.143 – (150[204]/3.800) 240 – (0,47–0,44) – (124–115)
S 300 BlueTEC HYBRID lang R4 2.143 – (150[204]/3.800) 240 – (0,47–0,44) – (124–115)
S 400 HYBRID V6 3.498 – (225[306]/6.500) 250[3] – (0,68–0,63) – (159–147)
S 400 HYBRID lang V6 3.498 – (225[306]/6.500) 250[3] – (0,68–0,63) – (159–147)
S 500 e Plug-in hybrid lang V6 2.996 – ([333 +116 (systemeffekt 442hk)]/6.000) 250[3] – (0,28) – (65)

Innovativt drivverk for en utslippsfri fremtid

Et hybriddrivverk er et reelt alternativ og et skritt i riktig retning, dvs. i retning av en fremtid uten utslipp.

Med optimalisert aerodynamikk, gjenvinning av bevegelsesenergi, dekk med lav rullemotstand og redusert forbruk og CO2-utslipp er denne nye S-Klasse en av de mest energieffektive luksussedanene i verden.

    * Tilleggseffekt fra elektromotoren.

    [1] Verdier for motoreffekt og dreiemoment i henhold til direktiv 80/1269/EØF i någjeldende versjon.

    [2] De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (forordning [EF] 715/2007 i någjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter.

    [3] Elektronisk begrenset.

    Plug-in hybridmodeller kan ha noe mindre bagasjeromsvolum. Mer informasjon og hva som skiller de ulike modellene finner du under Tekniske data/Modeller.

    Anbefal denne siden

    S-Klasse

    Høydepunkter

    Produktinformasjon

    Kjøpsinformasjon

    Pris fra kr 950 900,-
    inkl. frakt og levering