Skreddersydd – for å gjøre en innsats i lett distribusjonstransport

For at du skal være enda bedre rustet for innsats i lett distribusjonstransport: et nydesignet førerhus som overbeviser med enda bedre ergonomi og arbeidskomfort. Nye, trekkvillige Euro VI-motorer, Mercedes PowerShift 3 sjalteautomatikk (tilleggsutstyr) og suverene, trygge kjøreegenskaper vekker også begeistring.

Med nye Atego står du overfor en ny lastebilgenerasjon med en mengde nytt utstyr. Slik sørger nye Atego for at arbeidet i distribusjonstransporten går lettere unna.

Førerhus, utstyr

De nye førerhusene gir ikke bare Atego et markant og umiskjennelig ytre. De har også overbevisende indre kvaliteter: Som et ekstra praktisk pluss fås Atego med tre forskjellige cockpitvarianter som i kombinasjon med det nye kombiinstrumentet, det nye multifunksjonsrattet og de bekvemme setene sikrer høy kjøre- og arbeidskomfort. Alle betjeningselementer og oppbevaringsplasser er ergonomisk utformet og gjør arbeidet i kjøretøyet enklere.

Motorer, girkasser

Også for deg som sjåfør blir det straks klart: Nye Atego har mange sterke sider som du merker i praksis. Blant annet ny styring, nyutviklet bakakselføring, Mercedes PowerShift 3 sjalteautomatikk som tilleggsutstyr og 4- og 6-sylindrede rekkemotorer med økt effekt, som likevel sparer drivstoff.

Kjørekomfort, påbyggingsvennlighet

Og fordi de høyst varierte arbeidsoppgavene innen bygg og anlegg også stiller forskjellige krav til kjøretøyet, innfrir nye Atego de aller fleste ønsker også når det gjelder påbyggingsvennlighet. Det begynner med de forskjelligste monteringsopplegg fra fabrikk, og det er overhodet ikke slutt med mannskapskabinen som fås som tilleggsutstyr. Alt i alt gjør dette at du med nye Atego er bedre forberedt enn noen gang før på den daglige innsatsen i felten.