Søk

Bensinmotorer

Modeller Sylinderplassering/-antall Sylindervolum (cm³) Motoreffekt kW [hk] ved o/min[1] Topphastighet (km/t) Drivstofforbruk blandet kjøring (l/mil)[2] CO2-utslipp blandet kjøring (g/km)[2]
B 160 R4 1.595 75 [102]/4.500–6.000 190 (190) 0,56–0,55 (0,57–0,55) 130–126 (132–127)
B 180 R4 1.595 90 [122]/5.000 200 (200) 0,58–0,56 (0,57–0,55) 135–129 (132–127)
B 200 R4 1.595 115 [156]/5.300 220 (220) 0,58–0,57 (0,57–0,55) 135–130 (132–127)
B 220 4MATIC R4 1.991 135 [184]/5.500 – (225) – (0,68–0,67) – (158–156)
B 250 R4 1.991 155 [211]/5.500 240 (240) 0,68–0,66 (0,62) 157–152 (145–143)
B 250 4MATIC R4 1.991 – (155[211]/5.500) – (235) – (0,67–0,66) – (156–154)

Økonomisk og retningsvisende

Denne generasjonen innovative, 4-sylindrede bensinmotorer ble utviklet spesielt for de standardmessig forhjulsdrevne modellene (firehjulsdrift som tilleggsutstyr). Målet var å senke forbruk og utslipp tydelig, uten å redusere motoreffekt og kjørekomfort. Resultatet: hypermoderne, retningsvisende motorteknologi på fire ytelsesnivåer.

    4-sylindrede bensinmotorer

    De 4-sylindrede motorene med bensindirekteinnsprøytning, variabel ventilstyring og turbolading byr på toppverdier for dreiemoment og motoreffekt, ypperlig støykomfort og tidsmessig lave forbruks- og utslippsverdier. Den standardmessige ECO start-stopp-funksjonen og ECO-indikatoren forbedrer driftsøkonomien ytterligere.

    Høytrykksinnsprøytning ved hjelp av presise piezo-injektorer og en videreutviklet forbrenningsprosess muliggjør en nesten fullstendig forbrenning og dermed en høyere virkningsgrad, slik at drivstoffet kan utnyttes mer effektivt.

      Verdiene i parentes gjelder for biler med automatgir.

      [1] Verdier for motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende versjon.

      [2] De angitte verdiene er "målte CO2-verdier i NEDC-syklusen" i henhold til § 2, 2. ledd i gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153, som er bestemt i henhold til vedlegg XII av forordning (EF) nr. 692/2008. Drivstofforbruket er beregnet på grunnlag av disse verdiene. Som følge av juridiske endringer i de underliggende testprosedyrene er det mulig at høyere verdier kan være blitt lagt inn i kjøretøyets samsvarserklæring, som er avgjørende for registreringen av kjøretøyet og ev. årsavgift. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene kan variere, avhengig av valgt tilleggsutstyr.

      Anbefal denne siden