Dieselmotorer – energieffektivitet i overflod

Modeller Sylinder-
plassering/
-antall
Sylinder-volum
(cm³)
Motoreffekt
kW [hk] ved o/min[1]
Toppfart
(km/t)
Drivstofforbruk
blandet kjøring
(l/mil)[2]
CO2-utslipp
blandet kjøring
(g/km)[2]
S 350 d 4MATIC R6 2.925 210 [286]/3.400–4.600 250, elektr. begrenset 0,57–0,55 150–145
S 350 d 4MATIC lang R6 2.925 210 [286]/3.400–4.600 250, elektr. begrenset 0,57–0,55 150–145
S 400 d 4MATIC R6 2.925 250 [340]/3.600–4.400 250, elektr. begrenset 0,57–0,56 150–147
S 400 d 4MATIC lang R6 2.925 250 [340]/3.600–4.400 250, elektr. begrenset 0,57–0,56 150–147

Mer kultivert enn de fleste andre dieselmotorer

[1] Verdier for motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 595/2009 i någjeldende versjon.

[2] De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§2 i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med hjulene/dekkene.

Anbefal denne siden

Nye S-Klasse sedan

Høydepunkter

Produktinformasjon

Kjøpsinformasjon