
Service og vedlikehold.
Service og vedlikehold.
Det du måtte ha behov for: Din Mercedes-Benz forhandler stiller opp for deg.
Service og vedlikehold.
Det du måtte ha behov for: Din Mercedes-Benz forhandler stiller opp for deg.
Tilbakekalling av Mercedes-Benz dieselbiler.
Tilbakekalling av Mercedes-Benz dieselbiler.
Nærmere informasjon om tilbakekallingen.
Nærmere informasjon om tilbakekallingen.
Etter ordre fra KBA (det tyske biltilsynet) ) skal Daimler i Europa gjennomføre en forpliktende tilbakekalling av Mercedes-Benz dieselbiler. I Europa omfattes omtrent 700 000 biler av tilbakekallingen. Av disse befinner omtrent 280 000 seg i Tyskland.
Tilbakekallingen omfatter utelukkende biler som tilsvarer Euro 6b-standarden. Tilbakekallingen omfatter i særlig grad følgende modeller: Vito 1,6 liter diesel (motor OM 622), C-Klasse 1,6 liter diesel (motor OM 626), ML/GLE/GL/GLS 3,0 liter diesel (motor OM 642), V-Klasse 2,2 liter diesel (motor OM 651) og GLC 2,2 liter diesel (motor OM 651). Flere enkelt-modellvarianter omfattes også av tilbakekallingen.
Viktig: For mange bilmodeller er det kun et bestemt produksjonstidsrom som omfattes av tilbakekallingen. Det er derfor ikke mulig å avgjøre om en bil omfattes av tilbakekallingen kun ved hjelp av modell- og motorbetegnelsen.
Med serviceavtale fra Mercedes-Benz:
Med serviceavtale fra Mercedes-Benz:
I de beste hender.
I de beste hender.
Digital servicerapport
Bruktbilsjekk
Retur av utrangerte kjøretøy
Et ansvar som vi gjerne påtar oss.
Et ansvar som vi gjerne påtar oss.
Nybilgaranti.
Sikret helt fra starten av.
Nybilgaranti.
Sikret helt fra starten av.
For alle Mercedes-Benz personbiler gjelder en toårig nybilgaranti (ubegrenset kjørelengde) fra 1. september 2005 i hele Europa. Gyldighetsområdet til Mercedes-Benz nybilgaranti omfatter medlemslandene i EU samt Island, Liechtenstein, Norge og Sveits.
I Norge har vi i tillegg Norgesgarantien på 5 år/100000 km (det som først inntreffer). Begge garantier gjelder fra første registreringsdato. Norgesgarantien gjelder kun biler importert og solgt nye gjennom Bertel O. Steen A/S.
Garantien gjelder for alle produksjonsfeil, tekniske feil og mangler. Slitasjedeler, feil som skyldes særskilt bruksmønster og alder blir ansett som vedlikehold og dekkes ikke under garantien.
For at Norgesgarantien skal være gyldig må fabrikkens forutsetninger for normal garanti følges. Dette innebærer at kjøretøyet må vedlikeholdes ihht Daimler AG (eller Bertel O. Steen A/S) sine retningslinjer, hos autoriserte verksteder.
Et bevis for at bilen din alltid har fulgt Mercedes-Benz service.
Et bevis for at bilen din alltid har fulgt Mercedes-Benz service.
Full servicehistorikk (FSH) er ditt bevis for at bilen har fulgt autorisert Mercedes-Benz service i hele sitt liv. Autorisert Mercedes-Benz service er en investering i både egen sikkerhet og i bilens verdi. Dette betyr at bilen din
Full servicehistorikk (FSH) er ditt bevis for at bilen har fulgt autorisert Mercedes-Benz service i hele sitt liv. Autorisert Mercedes-Benz service er en investering i både egen sikkerhet og i bilens verdi. Dette betyr at bilen din
Slett ikke alle kvalifiserer til dette oblatet
Mange mener de kan Mercedes-Benz. Ikke så rart kanskje. Mercedes-Benz har satt standarden siden 1886. Men faktum er at bare vi som jobber daglig hos et sertifisert Mercedes-Benz verksted kan holde oss oppdaterte og spesialiserte på Mercedes-Benz. Derfor må bilen din ha hatt ALLE sine servicer hos et sertifisert Mercedes-Benz verksted for å kvalifisere til et FSH-oblat fra oss. Det skulle egentlig bare mangle.
Alltid konkurransdyktig på pris
Vi er ikke dyrere enn andre kvalitetsbevisste verksteder. Forskjellen er at vi er spesialister og har fabrikkens opplæring på alle Mercedes-Benz modeller. Det gjør at presisjonen øker og at vi jobber mer effektivt med bilen din. Vi ønsker å bevise at du ikke må betale mer for den beste kompetansen eller de merkeoriginale delene, så vi tilbyr service og en rekke slitedelsreparasjoner til faste lave priser til deg som er eier av en litt eldre Mercedes-Benz.
Verdens mest verdifulle bilmerke
Karl Benz tok patent på verdens første bil i 1886, og siden den gang har Mercedes-Benz bygget biler etter mottoet Das Beste oder nichts. Dette mottoet har gjort Mercedes-Benz til den ledende produsenten av innovative premiumbiler, og er i dag verdens kanskje mest kjente og avholdte bilmerke. Ingen andre har like mange fanklubber verden over. Det er ikke så rart, for som kjent blir ikke klassikere født, de blir til gjennom hardt arbeide. En høyere prosentdel av gamle Mercedes-Benz er fremdeles på veien enn hva gjelder de fleste andre merker. Derfor jobber vi også på verkstedene etter mottoet "Das Beste oder nichts", nettopp for at også din Mercedes-Benz skal kunne bli en klassiker en dag.
Merkeverksted – også i utlandet
Mercedes-Benz er Mercedes-Benz, også når det gjelder service. Derfor anerkjenner vi selvfølgelig service og reparasjoner utført av fabrikkautoriserte Mercedes-Benz verksteder alle andre steder i verden. Er du usikker på om din bil har full servicehistorikk, stikk innom så kan vi sjekke mot fabrikkens databaser. En ekte Mercedes-Benz service er en investering i bilen din. Det er også viktig for vårt rykte. For ingenting er bedre for oss enn en velholdt og lykkelig Mercedes-Benz – uansett hvor gammel den er.
Se etter det lille klistremerket
Oblatet nederst i høyre hjørne på frontruten forteller enkelt at bilen din bare har vært behandlet av spesialister. Det gir trygghet. Oblatet kan enkelt fjernes hvis du ikke ønsker å ha det der, det er selvfølgelig ikke påkrevd. Den fulle servicehistorikken finnes jo i våre systemer, og litt avhengig av bilens alder kan vi lese av alle hendelser i detalj. Akkurat som en komplett pasientjournal vil vi derfor også ha et bedre helhetsbilde av bilens historie, bruk og behov. Noen kjøper bare verkstedtimer, andre bryr seg om bilens livskvalitet og verdi. Det kan du se på frontruten.
For sikkerhet, pålitelighet og verdibevaring.
For sikkerhet, pålitelighet og verdibevaring.
Dine fordeler i korte trekk:
Dine fordeler i korte trekk: