Service og vedlikehold.

Det du måtte ha behov for: Din Mercedes-Benz forhandler stiller opp for deg.

Serviceavtaler


Våre pakker for bekymringsfritt vedlikehold og reparasjon.

Serviceavtaler


Våre pakker for bekymringsfritt vedlikehold og reparasjon.

Full kostnadskontroll takket være faste månedssatser.

Mercedes-Benz serviceavtaler er sikre, forutsigbare og avslappende takket være faste månedlige satser og full kostnadskontroll.

Full kostnadskontroll takket være faste månedssatser.

  • Sikre: Regelmessig service utført av kvalifiserte verkstedspesialister
  • Forutsigbare: Faste månedlige satser
  • Avslappende: Avhengig av ytelsesomfanget ingen ekstra verkstedkostnader til uventede reparasjons- og vedlikeholdsarbeider eller slitedeler
  • Optimal verdibevaring: Det benyttes utelukkende Mercedes-Benz originaldeler
  • Komfortabelt: Hent opp din personlige serviceavtalestatus i Mercedes me

Slik finner du en serviceavtale som passer for deg.

Snakk med din Mercedes-Benz forhandler om serviceavtale

Verkstedtjenester


I de beste hender.

Det er ofte detaljer som gjør servicen utmerket – for eksempel når din Mercedes-Benz forhandler sparer verdifull tid i forbindelse med vedlikeholdet eller får ergerlige spor fra hverdagen til simpelthen å forsvinne. Her får du en oversikt over de beste tjenestene for deg og din Mercedes.

Verkstedtjenester


I de beste hender.

Det er ofte detaljer som gjør servicen utmerket – for eksempel når din Mercedes-Benz forhandler sparer verdifull tid i forbindelse med vedlikeholdet eller får ergerlige spor fra hverdagen til simpelthen å forsvinne. Her får du en oversikt over de beste tjenestene for deg og din Mercedes.

Bildet viser et par som ser på servicetilbudene fra Mercedes-Benz på et nettbrett.

Digital servicerapport

Bildet viser en Mercedes verkstedmedarbeider og en kunde som snakker sammen ved en bil.

Bruktbilsjekk

Makrobilde av en Mercedes-stjerne på bilen med fokus på kunden og verkstedmedarbeideren i bakgrunnen.

Retur av utrangerte kjøretøy

Garanti


Et ansvar som vi gjerne påtar oss.

Garanti


Et ansvar som vi gjerne påtar oss.

Nybilgaranti.

Sikret helt fra starten av.

Mercedes-Benz Nybilgaranti

Nybilgaranti.

Sikret helt fra starten av.

For alle Mercedes-Benz personbiler gjelder en toårig nybilgaranti (ubegrenset kjørelengde) fra 1. september 2005 i hele Europa. Gyldighetsområdet til Mercedes-Benz nybilgaranti omfatter medlemslandene i EU samt Island, Liechtenstein, Norge og Sveits.

I Norge har vi i tillegg Norgesgarantien på 5 år/100000 km (det som først inntreffer). Begge garantier gjelder fra første registreringsdato. Norgesgarantien gjelder kun biler importert og solgt nye gjennom Bertel O. Steen A/S.

Garantien gjelder for alle produksjonsfeil, tekniske feil og mangler. Slitasjedeler, feil som skyldes særskilt bruksmønster og alder blir ansett som vedlikehold og dekkes ikke under garantien.

For at Norgesgarantien skal være gyldig må fabrikkens forutsetninger for normal garanti følges. Dette innebærer at kjøretøyet må vedlikeholdes ihht Daimler AG (eller Bertel O. Steen A/S) sine retningslinjer, hos autoriserte verksteder.

Bertel O. Steen AS vil med dette øke tryggheten og forutsigbarheten for alle sine kunder, både privat- og næringskunder. Den nye garantien på fem år vil gi et stort antall norske privat- og næringskunder et mer forutsigbart bilhold ved kjøp av ny bil.

Full servicehistorikk (FSH)


Et bevis for at bilen din alltid har fulgt Mercedes-Benz service.

Full servicehistorikk (FSH)


Et bevis for at bilen din alltid har fulgt Mercedes-Benz service.

Mercedes-Benz full servicehistorikk
Mercedes-Benz full servicehistorikk

Full servicehistorikk (FSH) er ditt bevis for at bilen har fulgt autorisert Mercedes-Benz service i hele sitt liv. Autorisert Mercedes-Benz service er en investering i både egen sikkerhet og i bilens verdi. Dette betyr at bilen din

  • utelukkende er blitt tatt hånd om av sertifiserte Mercedes-Benz spesialister.
  • alltid er blitt vedlikeholdt etter fabrikkens spesifikasjoner.
  • har fått alle fabrikkspesifiserte oppdateringer og sikkerhetssjekker.
  • kun består av Mercedes-Benz originaldeler også etter service.
  • alltid er blitt behandlet ved hjelp av Daimlers spesialverktøy og diagnoseutstyr.
  • er sikret 24-timers veihjelp og mobilitetsgaranti.
  • er vedlikeholdt etter mottoet Das Beste oder nichts, et motto vi har hatt siden 1886.

 

Full servicehistorikk (FSH) er ditt bevis for at bilen har fulgt autorisert Mercedes-Benz service i hele sitt liv. Autorisert Mercedes-Benz service er en investering i både egen sikkerhet og i bilens verdi. Dette betyr at bilen din

  • utelukkende er blitt tatt hånd om av sertifiserte Mercedes-Benz spesialister.
  • alltid er blitt vedlikeholdt etter fabrikkens spesifikasjoner.
  • har fått alle fabrikkspesifiserte oppdateringer og sikkerhetssjekker.
  • kun består av Mercedes-Benz originaldeler også etter service.
  • alltid er blitt behandlet ved hjelp av Daimlers spesialverktøy og diagnoseutstyr.
  • er sikret 24-timers veihjelp og mobilitetsgaranti.
  • er vedlikeholdt etter mottoet Das Beste oder nichts, et motto vi har hatt siden 1886.

Slett ikke alle kvalifiserer til dette oblatet

Mange mener de kan Mercedes-Benz. Ikke så rart kanskje. Mercedes-Benz har satt standarden siden 1886. Men faktum er at bare vi som jobber daglig hos et sertifisert Mercedes-Benz verksted kan holde oss oppdaterte og spesialiserte på Mercedes-Benz. Derfor må bilen din ha hatt ALLE sine servicer hos et sertifisert Mercedes-Benz verksted for å kvalifisere til et FSH-oblat fra oss. Det skulle egentlig bare mangle.

Alltid konkurransdyktig på pris

Vi er ikke dyrere enn andre kvalitetsbevisste verksteder. Forskjellen er at vi er spesialister og har fabrikkens opplæring på alle Mercedes-Benz modeller. Det gjør at presisjonen øker og at vi jobber mer effektivt med bilen din. Vi ønsker å bevise at du ikke må betale mer for den beste kompetansen eller de merkeoriginale delene, så vi tilbyr service og en rekke slitedelsreparasjoner til faste lave priser til deg som er eier av en litt eldre Mercedes-Benz.

Verdens mest verdifulle bilmerke

Karl Benz tok patent på verdens første bil i 1886, og siden den gang har Mercedes-Benz bygget biler etter mottoet Das Beste oder nichts. Dette mottoet har gjort Mercedes-Benz til den ledende produsenten av innovative premiumbiler, og er i dag verdens kanskje mest kjente og avholdte bilmerke. Ingen andre har like mange fanklubber verden over. Det er ikke så rart, for som kjent blir ikke klassikere født, de blir til gjennom hardt arbeide. En høyere prosentdel av gamle Mercedes-Benz er fremdeles på veien enn hva gjelder de fleste andre merker. Derfor jobber vi også på verkstedene etter mottoet "Das Beste oder nichts", nettopp for at også din Mercedes-Benz skal kunne bli en klassiker en dag.

Merkeverksted – også i utlandet

Mercedes-Benz er Mercedes-Benz, også når det gjelder service. Derfor anerkjenner vi selvfølgelig service og reparasjoner utført av fabrikkautoriserte Mercedes-Benz verksteder alle andre steder i verden. Er du usikker på om din bil har full servicehistorikk, stikk innom så kan vi sjekke mot fabrikkens databaser. En ekte Mercedes-Benz service er en investering i bilen din. Det er også viktig for vårt rykte. For ingenting er bedre for oss enn en velholdt og lykkelig Mercedes-Benz – uansett hvor gammel den er.

Se etter det lille klistremerket

Oblatet nederst i høyre hjørne på frontruten forteller enkelt at bilen din bare har vært behandlet av spesialister. Det gir trygghet. Oblatet kan enkelt fjernes hvis du ikke ønsker å ha det der, det er selvfølgelig ikke påkrevd. Den fulle servicehistorikken finnes jo i våre systemer, og litt avhengig av bilens alder kan vi lese av alle hendelser i detalj. Akkurat som en komplett pasientjournal vil vi derfor også ha et bedre helhetsbilde av bilens historie, bruk og behov. Noen kjøper bare verkstedtimer, andre bryr seg om bilens livskvalitet og verdi. Det kan du se på frontruten.

Vedlikehold


For sikkerhet, pålitelighet og verdibevaring.

Mercedes-Benz vedlikehold er nøye tilpasset din Mercedes – med et omfattende spekter av service- og testopplegg som gir mulighet for behovstilpasset service. Det er jo vi som har produsert bilen din som kjenner den best.

Vedlikehold


For sikkerhet, pålitelighet og verdibevaring.

Mercedes-Benz vedlikehold er nøye tilpasset din Mercedes – med et omfattende spekter av service- og testopplegg som gir mulighet for behovstilpasset service. Det er jo vi som har produsert bilen din som kjenner den best.

Dine fordeler i korte trekk:

Mercedes-Benz vedlikehold er perfekt til punkt og prikke – ikke bare nesten. For nesten tar deg ikke videre.
Filmen du vil se, er ikke tilgjengelig akkurat nå. Prøv igjen senere.
Se igjen

Dine fordeler i korte trekk:

  • Profesjonelt utdannet og sertifissert servicepersonell.
  • Førsteklasses vedlikehold med spesialverktøy.
  • Behovstilpasset serviceomfang i henhold til bilens kilometerstand og bruksforhold.
  • Gratis fornyelse av mobilitetsløsningen Mobilo etter hver service – i inntil 30 år.
  • Vehicle Service Dashboard

    Servicestatus for bilen – dagsaktuell indikering.

    Vehicle Service Dashboard til Mercedes-Benz viser aktuell servicestatus for bilen.

    Servicestatus for bilen – dagsaktuell indikering.

    I Mercedes me finner du dagsaktuell informasjon om status samt driftstider og gyldighetsperioder knyttet til alle service- og vedlikeholdsemner som f.eks.

    • Tidspunkt for neste servicekontroll
    • Gyldighetsperioden for mobilitetsløsningen Mobilo
    • Tidspunktet for neste hovedkontroll

    Registrer deg i Mercedes me nå for å se på servicestatus for bilen din.

  • Serviceomfang

    Så komfortabel kan service være.

    Sikker og pålitelig – service for din Mercedes-Benz
    Filmen du vil se, er ikke tilgjengelig akkurat nå. Prøv igjen senere.
    Se igjen

    Så komfortabel kan service være.

    Mercedes-Benz service innbefatter service i to ulike omfang: service A og service B. Disse utføres vekselvis. Du trenger ikke å tenke på servicetidspunktene. Serviceintervallindikatoren i din Mercedes minner deg automatisk på forestående servicer. En annen fordel: Eventuell slitasje eller skader kan oppdages i god tid slik at større reparasjoner unngås.

  • Mobilo

    Rask hjelp på stedet – gratis, døgnet rundt.

    Dersom bilen skulle streike, sørger mobilitetsløsningen Mobilo fra Mercedes-Benz for at du kommer deg videre.
    Filmen du vil se, er ikke tilgjengelig akkurat nå. Prøv igjen senere.
    Se igjen

    Rask hjelp på stedet – gratis, døgnet rundt.

    Mobilitetsløsningen Mobilo er standard for alle Mercedes-Benz personbiler og fornyes gratis etter hver service hos Mercedes-Benz – og det i inntil 30 år.

    Ved en teknisk feil, en ulykke eller et mindre uhell eller hærverk sørger våre eksperter for at du kommer deg videre. Det være seg i form av reparasjon på stedet, erstatningsbil eller fly. Og om du heller vil vente på reparasjonen i ro og mak, spanderer vi gjerne hotellrom på deg. En oppringning er nok.

    Mercedes-Benz service-hotline: (+47) 67 90 83 00
    Mercedes-AMG service-hotline: 00800 264 77777

    For øvrig: Din nåværende gyldighetsperiode for Mobilo kan du når som helst hente opp i Mercedes me.

    Veihjelp for døve og personer med nedsatt hørsel (vennligst oppgi bildata, eierinformasjon, symptombeskrivelse og stedet for driftsstans): hls.deu@cac.mercedes-benz.com

    For biler som er førstegangsregistrert mellom den 24.10.1998 og den 31.03.2008 gjelder det foregående produktet MobiloLife.