EQ- og EQ Power-modeller.

Oppdag de elektriske bilene fra Mercedes-Benz.

EQC 400 4MATIC: Strømforbruk ved blandet kjøring: 25,0-22,3 kWt/100 km ihht WLTP; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 0 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om &quot;WLTP-CO2-verdier“ iht. § 2 nr. 3 Gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket ble beregnet i samsvar med forordning 683/2008/EF. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer avhengig av valgt tilleggsutstyr og kan være forskjellig fra de endelige verdiene til den bestilte eller utleverte bilen. Verdiene påvirkes også av forskjellige faktorer som f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p> <p>&nbsp;</p> <p>NB! I Norge brukes foreløpig fortsatt verdier ihht NEDC 2.0 til å beregne avgift på nye kjøretøy, men for biler med elektrisk rekkevidde vil WLTP-verdien brukes som grunnlag for avgiftsberegning. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon.</p>

Helelektriske modeller


Dynamisk, nesten lydløs og uten lokale utslipp.

Helelektriske modeller


Dynamisk, nesten lydløs og uten lokale utslipp.

EQC 400 4MATIC.

Elbilenes Mercedes.

Bildet viser Mercedes-Benz EQC på skrå forfra.

EQC 400 4MATIC: Strømforbruk ved blandet kjøring: 25,0-22,3 kWh/100 km ihht WLTP; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 0 g/km.

EQC 400 4MATIC.

Elbilenes Mercedes.

Den første rent batterielektriske bilen av merket EQ oppfyller høye forventninger. Den ikke bare overbeviser når det gjelder sikkerhet og komfort, men har også høy kjøredynamikk takket være to elektromotorer på for- og bakakselen. Mercedes me byr på omfattende tjenester som gjør elektrisk kjøring enda enklere.

Plug-in hybrider


En perfekt kombinasjon av elektro- og forbrenningsmotor.

Plug-in hybrider


En perfekt kombinasjon av elektro- og forbrenningsmotor.

S-Klasse sedan med EQ Power.

S-Klasse blant plug-in hybrider.

Bildet viser Mercedes-Benz S 560 e fra siden.

S 560 e: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 2,2-2,7 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 51-61 g/km, strømforbruk ved blandet kjøring: 21,1 kWh/100 km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om &quot;WLTP-CO2-verdier“ iht. § 2 nr. 3 Gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket ble beregnet i samsvar med forordning 683/2008/EF. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer avhengig av valgt tilleggsutstyr og kan være forskjellig fra de endelige verdiene til den bestilte eller utleverte bilen. Verdiene påvirkes også av forskjellige faktorer som f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p> <p>&nbsp;</p> <p>NB! I Norge brukes foreløpig fortsatt verdier ihht NEDC 2.0 til å beregne avgift på nye kjøretøy, men for biler med elektrisk rekkevidde vil WLTP-verdien brukes som grunnlag for avgiftsberegning. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon.</p>

S-Klasse sedan med EQ Power.

S-Klasse blant plug-in hybrider.

S-Klasse har nok en gang vist vei. Mercedes-Benz S 560 e var den første av våre modeller som var utstyrt med alle komponentene fra dagens generasjon plug-in hybrider.

S 560 e har tredje generasjon av teknologien for plug-in hybrider. Nye og forbedrede komponenter øker rekkevidden ved ren elektrisk kjøring til inntil 50 km, og gir også bedre ytelse.

E-Klasse sedan med EQ Power.

Mercedes-Benz' mest moderne dieselmotor, nå for første gang som plug-in hybrid.

Bildet viser Mercedes-Benz E 300 de sedan.

E 300 de sedan: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,4-1,6 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 37-43 g/km, strømforbruk ved blandet kjøring: 17,9 kWh/100 km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om &quot;WLTP-CO2-verdier“ iht. § 2 nr. 3 Gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket ble beregnet i samsvar med forordning 683/2008/EF. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer avhengig av valgt tilleggsutstyr og kan være forskjellig fra de endelige verdiene til den bestilte eller utleverte bilen. Verdiene påvirkes også av forskjellige faktorer som f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p> <p>&nbsp;</p> <p>NB! I Norge brukes foreløpig fortsatt verdier ihht NEDC 2.0 til å beregne avgift på nye kjøretøy, men for biler med elektrisk rekkevidde vil WLTP-verdien brukes som grunnlag for avgiftsberegning. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon.</p>

E-Klasse sedan med EQ Power.

Mercedes-Benz' mest moderne dieselmotor, nå for første gang som plug-in hybrid.

E 300 d e er den bilen som aller best viser fremskrittet til de nye plug-in hybridene fra Mercedes-Benz. Teknologien bak plug-in hybridene er nå kommet til tredje generasjon og er rett og slett imponerende.

Med E 300 de kan du kjøre i sentrumsområdene uten lokale utslipp eller nyte komforten til E-Klasse på lange strekninger.

C-Klasse sedan er også tilgjengelig som diesel plug-in i form av C 300 d e. Dette er en skikkelig kraftpakke av en bil: 194 hk diesel + 122 hk el. gir en systemeffekt på 306 hk og 700 Nm.  

E-Klasse stasjonsvogn med EQ Power.

Mercedes-Benz' mest moderne dieselmotor, nå for første gang som plug-in hybrid.

Bildet viser Mercedes-Benz E 300 de stasjonsvogn.

E 300 de stasjonsvogn: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,5-1,7 l/mil, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 41-46 g/km, strømforbruk ved blandet kjøring: 19,6 kWh/100 km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om &quot;WLTP-CO2-verdier“ iht. § 2 nr. 3 Gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket ble beregnet i samsvar med forordning 683/2008/EF. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer avhengig av valgt tilleggsutstyr og kan være forskjellig fra de endelige verdiene til den bestilte eller utleverte bilen. Verdiene påvirkes også av forskjellige faktorer som f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p> <p>&nbsp;</p> <p>NB! I Norge brukes foreløpig fortsatt verdier ihht NEDC 2.0 til å beregne avgift på nye kjøretøy, men for biler med elektrisk rekkevidde vil WLTP-verdien brukes som grunnlag for avgiftsberegning. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon.</p>

E-Klasse stasjonsvogn med EQ Power.

Mercedes-Benz' mest moderne dieselmotor, nå for første gang som plug-in hybrid.

E 300 d e er den bilen som aller best viser fremskrittet til de nye plug-in hybridene fra Mercedes-Benz. Teknologien bak plug-in hybridene er nå kommet til tredje generasjon og er rett og slett imponerende.

Med E 300 d e stasjonsvogn kan du ta med familien på en kjøretur til sentrum uten lokale utslipp, eller du kan nyte det smarte og fleksible plasskonseptet på lange bilferier.

C-Klasse stasjonsvogn er også tilgjengelig som diesel plug-in i form av C 300 T d e. Dette er en skikkelig kraftpakke av en bil: 194 hk diesel + 122 hk el. gir en systemeffekt på 306 hk og 700 Nm.

EQC 400 4MATIC: strømforbruk ved blandet kjøring: 25,0-22,3 kWt/100 km ihht WLTP; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 0 g/km.  

S 560 e: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 2,2-2,7 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 51-61 g/km, strømforbruk ved blandet kjøring: 21,1 kWh/100 km.

E 300 de sedan: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,4-1,6 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 37-43 g/km, strømforbruk ved blandet kjøring: 17,9 kWh/100 km.

E 300 de stasjonsvogn: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,5-1,7 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 41-46 g/km, strømforbruk ved blandet kjøring: 19,6 kWh/100 km.

Alle verdier er ihht WLTP<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om &quot;WLTP-CO2-verdier“ iht. § 2 nr. 3 Gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket ble beregnet i samsvar med forordning 683/2008/EF. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer avhengig av valgt tilleggsutstyr og kan være forskjellig fra de endelige verdiene til den bestilte eller utleverte bilen. Verdiene påvirkes også av forskjellige faktorer som f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p> <p>&nbsp;</p> <p>NB! I Norge brukes foreløpig fortsatt verdier ihht NEDC 2.0 til å beregne avgift på nye kjøretøy, men for biler med elektrisk rekkevidde vil WLTP-verdien brukes som grunnlag for avgiftsberegning. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon.</p>