Det beste av to verdener.

Oppdag de ladbare hybridmodellene fra Mercedes-Benz.

Hybridteknologi hos Mercedes-Benz


Mer effekt, mindre forbruk.

Hybridteknologi hos Mercedes-Benz


Mer effekt, mindre forbruk.

Våre EQ Power-modeller med plug-in hybrid kombinerer det beste fra to verdener: dynamikken og energieffektiviteten til en elektromotor og rekkevidden til en forbrenningsmotor. De kan også kjøre rent elektrisk i bytrafikken, de kan lades hjemme og på offentlige ladestasjoner, og på lengre reiser tar det bare kort tid å fylle tanken.

Mercedes-Benz EQ Power-modeller


Ladbare hybrider fra Mercedes-Benz.

"Alle stiller forskjellige krav til en bil. Finnes det en ladbar hybrid som passer perfekt for meg?“

Helt sikkert. Enten du bare skal kjøre den i byen eller pendler over lengre strekninger. I flåten vår finner du modellen som passer for deg. Bruk kontaktskjemaet for å få nærmere informasjon om den ladbare hybriden du liker best.

Mercedes-Benz EQ Power-modeller


Ladbare hybrider fra Mercedes-Benz.

"Alle stiller forskjellige krav til en bil. Finnes det en ladbar hybrid som passer perfekt for meg?“

Helt sikkert. Enten du bare skal kjøre den i byen eller pendler over lengre strekninger. I flåten vår finner du modellen som passer for deg. Bruk kontaktskjemaet for å få nærmere informasjon om den ladbare hybriden du liker best.

    A-Klasse 250 e kompaktsedan

    C 350 e stasjonsvogn.

    A-Klasse 250 e kompaktsedan med EQ Power. Nyeste generasjon av Mercedes-Benz A-Klasse er like ung og dynamisk som alltid, men også mer voksen og komfortabel enn noen gang.


    A-Klasse 250 e kompaktsedan: Vektet drivstofforbruk
    1,5–1,4 l/100 km, vektet CO2-utslipp 34–33 g/km, vektet strømforbruk
    15,0–14,8 kWh/100 km

    A-Klasse 250 e sedan

    E-Klasse 350 e sedan.

    A-Klasse sedan utvidet kompaktbilporteføljen til Mercedes-Benz i 2018 og tilbyr også en rekke funksjoner som tidligere var forbeholdt luksusklassen. Nå fås den også som A 250 e med innovativ hybriddrift.


    A-Klasse 250 e sedan: Vektet drivstofforbruk 1,4 l/100 km, vektet CO2-utslipp 33–32 g/km, vektet strømforbruk 14,8–14,7 kWh/100 km

    B-Klasse 250 e Sportstourer

    C-Klasse 350 e sedan

    B-Klasse 250 e Sportstourer – et multitalent. B-Klasse er en perfekt (familie-)bil for alle som legger stor vekt på plass, komfort og sikkerhet. Til tross for et sportsligere utseende har den bedre innvendig plass enn forgjengeren.


    B-Klasse 250 e Sportstourer: Vektet drivstofforbruk 1,6–1,4 l/100 km, vektet CO2-utslipp 36–32 g/km, vektet strømforbruk 15,4–14,7 kWh/100 km

    C-Klasse 300 e stasjonsvogn

    C-Klasse 300 e stasjonsvogn

    C-Klasse fra Mercedes-Benz er merkets bestselger. C 300 e stasjonsvogn er en fleksibel flerbruksbil som passer til mange ulike formål.

     

     

    C-Klasse 300 e stasjonsvogn: Vektet drivstofforbruk: 2,0–1,7 l/100 km, vektet CO2-utslipp:
    45–39 g/km, vektet strømforbruk: 14,8–13,9 kWh/100 km

    C-Klasse 300 de stasjonsvogn

    GLC 350 e 4MATIC Coupé.

    C-Klasse 300 de stasjonsvogn er en flerbruksbil med to hjerter. Den sportslige hekken skjuler et bagasjeromsvolum på inntil 1335 liter, selv i plug-in hybriden. Dette er en ny generasjon som kombinerer fornuft og følelser.

     

     

    C-Klasse 300 de stasjonsvogn: Vektet drivstofforbruk: 1,6 –1,5 l/100 km, vektet CO2-utslipp: 42–39 g/km, vektet strømforbruk: 18,6–16,2 kWh/100 km

    C-Klasse 300 e sedan

    GLE 500 e 4MATIC

    Teknologien til C-Klasse 300 e sedan gir optimal energieffektivitet, imponerende dynamikk og, takket være tidsinnstilt klimaregulering, en hittil uant komfort. Samtidig som C-Klasse er like praktisk som den pleier å være.

     

     

    C-Klasse 300 e sedan: Vektet drivstofforbruk: 1,9–1,6 l/100 km, vektet CO2-utslipp:
    42–36 g/km, vektet strømforbruk: 14,3–13,4 kWh/100 km

    C-Klasse 300 de sedan

    A-Klasse 250 e sedan

    C-Klasse sedan utstråler kjørelyst fra første øyeblikk. Takket være det kombinerte driftssystemet kan C-Klasse 300 de sedan skilte med både kjøreglede og lave forbruks- og utslippsverdier – samt hittil uant komfort.

     

    C-Klasse 300 de sedan: Vektet drivstofforbruk
    1,6–1,4 l/100 km, vektet CO2-utslipp 41–38 g/km, vektet strømforbruk
    18,0–15,7 kWh/100 km

    GLC 300 e 4MATIC

    B-Klasse 250 e kompaktsedan

    GLC 300 e 4MATIC byr på en allsidig form for frihet. Mercedes-Benz GLC er i sitt rette element uansett underlag. Den mellomstore SUV-en er en intelligent kombinasjon av funksjonalitet og dynamikk i moderne design.

     

    GLC 300 e 4MATIC: Vektet drivstofforbruk: 2,5–2,2 l/100 km, vektet CO2-utslipp: 57–51 g/km, vektet strømforbruk: 17,8–16,5 kWh/100 km

    GLC 300 e Coupé

    E-Klasse 300 de sedan

    GLC 300 e 4MATIC er Mercedes‑Benz' første mellomstore Sport Utility Coupé med innovativ ladbar hybrid. Den kombinerer effektiviteten til en ytelsessterk elektromotor med de kraftfulle ytelsene som kjennetegner en bensinmotor.

     

     

    GLC 300 e Coupé: Vektet drivstofforbruk: 2,5–2,2 l/100 km, vektet CO2-utslipp: 57–51 g/km, vektet strømforbruk: 17,8–16,5 kWh/100 km

    E-Klasse 300 e sedan

    E 300 e sedan

    Dette er ikke bare den smarteste, men også tidenes mest økonomiske E-Klasse. Vi snakker om E-Klasse 300 e. Den intelligente business-sedanen har en ren og spenstig design, samt et eksklusivt interiør som utstråler høy kvalitet.

     

     

    E-Klasse 300 e sedan: Vektet drivstofforbruk:
    2,1–1,8 l/100 km, vektet CO2-utslipp: 47–41 g/km, vektet strømforbruk:
    14,9 kWh/100 km

    E-Klasse 300 de sedan

    E 300 de sedan

    Knapt noen annen modellserie har preget merket og bilbransjens toppklasse i flere tiår, i like stor grad som E-Klasse. Den er selve symbolet på kjørekomfort og kjøresikkerhet. Og som sparsommelig ladbar hybrid E 300 de symboliserer den også driftsøkonomi.

     

     

    E-Klasse 300 de sedan: Vektet drivstofforbruk:
    1,7–1,5 l/100 km, vektet CO2-utslipp: 44–41 g/km, vektet strømforbruk:
    19,5–17,5 kWh/100 km

    E-Klasse 300 de stasjonsvogn

    E 300 de stasjonsvogn

    De ladbare hybridene til E-Klasse 300 de stasjonsvogn sikter seg inn mot en viktig målgruppe i toppklassen, nemlig førere som kjører mye, vektlegger komfort på lange strekninger og av og til også vil utnytte den høye tilhengervekten.

     

     

    E-Klasse 300 de stasjonsvogn: Vektet drivstofforbruk:
    1,7 l/100 km, vektet CO2-utslipp: 44 g/km, vektet strømforbruk:
    19,5 kWh/100 km

    GLE 350 de 4MATIC

    GLE 350 de 4MATIC

    Designen til nye GLE 350 de 4MATIC utstråler moderne luksus uansett hvor den kjører. Men det egentlige høydepunktet til den store SUV-en er den elektriske rekkevidden. Takket være et batteri med 31,2 kWh kan bilen med tilpasset kjørestil kjøre mer enn 100 kilometer (iht. NEDC).

     

     

    GLE 350 de 4MATIC: Vektet drivstofforbruk 1,1 l/100 km, vektet CO2-utslipp 29 g/km, vektet strømforbruk
    25,4 kWh/100 km

    S-Klasse 560 e sedan

    S 560 e

    S-Klasse har nok en gang vist vei: S 560 e var den første av våre modeller som var utstyrt med alle komponentene fra dagens tredje generasjon ladbare hybrider.

     

     

    S-Klasse 560 e sedan: Vektet drivstofforbruk: 2,6–2,5 l/100 km, vektet CO2-utslipp: 59–57 g/km, vektet strømforbruk:
    20,3–20,0 kWh/100 km

    Forstå EQ Power


    EQ Power – hybriddrift fra Mercedes-Benz.

    Kombinasjonen av elektro- og bensinmotor byr på en helt ny kjøreopplevelse. Finn ut mer om de enkelte driftskomponentene til EQ Power.

    Forstå EQ Power


    EQ Power – hybriddrift fra Mercedes-Benz.

    Kombinasjonen av elektro- og bensinmotor byr på en helt ny kjøreopplevelse. Finn ut mer om de enkelte driftskomponentene til EQ Power.

    Mercedes-Benz EQ Power: plug-in hybrid.

    Ladekontakt

    Høyvolts litium-ion-batteri som kan lades eksternt via en ladekontakt på høyre side i bakre støtfanger.

    Takket være et intelligent ladesystem kan batteriet lades opp via en veggboks, en vanlig stikkontakt eller en av de offentlige ladestasjonene som blir stadig mer utbredt.

    Litiumion HV-batteri

    Med fulladet batteri kan du alt etter modell kjøre over 30 km
    helelektrisk, altså uten lokale utslipp.

    Hybridgirkasse inklusive elektromotor

    Fullstendig integrert i hybridhodet på en standard 9-trinns 9G-TRONIC automatgirkasse er elektromotoren og en ekstra skillekobling mellom forbrennings- og elektromotor.

    Forbrenningsmotor

    Alt etter modell blir fire- eller sekssylindrede bensinmotorer kombinert med hybridmoduler og batterier på forskjellige ytelsestrinn.

    Ved behov får forbrenningsmotoren hjelp av elektromotoren til et ekstra fraspark i akselerasjonen. Resultatet er kjøreytelser som kombinerer kjøreglede og komfort med minimalt forbruk og lave utslipp.

    Bremsesystem med energigjenvinning

    Energi kan gjenvinnes i perioder uten gasspådrag og under bremsing.

    Det største potensialet for forbruksreduksjon for hybridbiler ligger i maksimal energigjenvinning i bremsefaser og faser uten gasspådrag. Ved bremsing (med bremsepedalen) er det derfor først elektromotoren som bremser. Den fungerer da som en generator.

    E-Klasse 300 e sedan: Vektet drivstofforbruk: 2,1–1,8 l/100 km, vektet CO2-utslipp: 47–41 g/km, vektet strømforbruk: 14,9 kWh/100 km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene. Under reelle kjøreforhold kan det forekomme avvik i forhold til de sertifiserte standardverdiene. De reelle verdiene påvirkes av en rekke forskjellige faktorer, f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten. </p>.