EQ Power:

Plug-in hybrider

fra Mercedes-Benz.

Ny dynamikk, effektivitet og rekkevidde for alle kjøretøysegmenter.

Teknologi enkelt forklart


Slik virker en plug-in hybrid.

Drivverkskomponentene: Innovativ teknologi i intelligent samspill for høyere effektivitet.

Teknologi enkelt forklart


Slik virker en plug-in hybrid.

Drivverkskomponentene: Innovativ teknologi i intelligent samspill for høyere effektivitet.

Lading plug-in hybrid
Prinsipielt kan en plug-in hybrid lades med vanlig stikkontakt. Som et betydelig raskere alternativ kan du bruke wallbox fra Mercedes-Benz.

Med denne vil kjøretøyet få tilbake til sin fulle elektriske rekkevidde innen svært kort tid. Hvis du ikke er hjemme, er offentlige ladestasjoner også en måte å "fylle strøm" på kjøretøyet ditt.

Høyvolts litiumionbatteri
Elektrisk energiakkumulator er et høyvolts litiumionbatteri som kan lades på en ekstern elektrisk energikilde.

Denne batteritypen kombinerer en høy energitetthet med lang holdbarhet og samtidig lite plassbehov. Ladingen utføres via en kjøretøykontakt på sideveggen eller i støtfangeren bak på kjøretøyet.

Girkasse inkl. elektromotor

Elektromotoren kan brukes både som motor og generator. I motordrift brukes den til fremdrift, i skyvedrift og under bremsing gjenvinnes elektrisk energi som brukes til å lade litiumionbatteriet.

Elektromotoren tilbyr maksimalt dreiemoment fra første øyeblikk, noe som gir en særdeles kraftig akselerasjon fra stillestående. Den svært effektive dreiemomentomformeren gir den vanlige høye startkomforten ved hybrid kjøring.

Bremsesystem med energigjenvinning
Energigjenvinning er konvertering av kinetisk energi til elektrisk energi for delvis gjenvinning av bremseenergien i skyvedriften.  

Denne energien kan lagres i litiumionbatteriet og senere brukes av elektromotoren til fremdrift eller av sekundærforbrukere i kjøretøyet (som f.eks. klimaanlegg).

Forbrenningsmotor
Alt etter modell blir effektive bensin- eller dieselmotorer kombinert med hybridmoduler og batterier i forskjellige ytelsestrinn.

Ved behov får forbrenningsmotoren hjelp av elektromotoren til et ekstra fraspark i akselerasjonen. Resultatet er kjøreytelser som kombinerer kjøreglede og komfort med minimalt forbruk og lavere lokalt utslipp.

Effektivitet og forbruk


Lengre rekkevidde. Mer effekt. Mindre forbruk.

Effektivitet og forbruk


Lengre rekkevidde. Mer effekt. Mindre forbruk.

    Maksimal fleksibilitet takket være elektro- og forbrenningsmotor.

    Bildet viser Mercedes-Benz GLA forfra.

    Styrken til EQ Power-modellene er deres allsidighet. De kombinerer den nesten lydløse og lokalt utslippsfrie elektriske kjøringen i byer med uavhengigheten og fleksibiliteten til forbrenningsmotoren på langturer.

    Lokalt utslippsfri kjøring.

    Bildet viser Mercedes-Benz CLA Coupé skrått ovenfra.

    Plug-in hybrider er en viktig milepæl på veien mot utslippsfri kjøring. Mercedes-Benz videreutvikler konsekvent sine EQ Power-modeller for lengre elektrisk rekkevidde, for å kunne tilby lokalt utslippsfri kjøring på daglige avstander innen alle segmenter.

    Intelligent driftsstrategi med energigjenvinning.

    Bildet viser Mercedes-Benz B-Klasse sett på skrå bakfra.

    Den intelligente, rutebaserte driftsstrategien velger elektrisk kjøreprogram der det er mest fornuftig på ruten. Den tar hensyn til blant annet navigasjonsdata, topografi, fartsgrenser og trafikkforhold for hele ruten. ECO-assistenten hjelper føreren med å spare energi.

    Redusert forbruk gjennom målrettet lading.

    Bildet viser Mercedes-Benz S-Klasse sett fra siden.

    På grunn av de elektriske rekkeviddene til de nye Mercedes-Benz plug-in hybrid-modellene, kan du hovedsakelig kjøre elektrisk i byen og dermed redusere forbruksverdiene. Jo hyppigere du lader kjøretøyet og bevisst bruker den intelligente driftsstrategien med energigjenvinning, desto mer av kjøringen din vil være elektrisk og dermed bidra til å redusere forbruket ditt.

    Plug-in hybrid diesel.

    Nærbilde av modellskiltet til Mercedes-Benz GLE 350 de.

    Nyeste dieselteknologi kombineres med den nyeste generasjonen hybriddrift. Lokalt utslippsfri mobilitet blir en følelsesmessig opplevelse, ledsaget av høyere effektivitet, bemerkelsesverdig kjørekomfort og den imponerende rekkevidden til dieselmotoren. Og med onboard-laderen dobles ladeeffekten.

    GLE 350 de 4MATIC: Vektet drivstofforbruk X,X l/100 km, vektet CO2-utslipp XX-XX g/km, vektet strømforbruk XX,X - XX,X kWh/100 km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

    Komfortabel kjøredynamikk


    Tiden er moden for nye opplevelser: Emosjoner og intelligens.

    Komfortabel kjøredynamikk


    Tiden er moden for nye opplevelser: Emosjoner og intelligens.

      Dynamisk kjøreopplevelse.

      Bildet viser Mercedes-Benz C-Klasse sett på skrå forfra.

      Ta del i den elektriske kjøreopplevelsen med umiddelbar respons og maksimalt dreiemoment fra første omdreining. Du vil umiddelbart bli vant til denne nye dynamikken og sette stor pris på den. I hvert fall etter at du har fått kjenne på kraften fra de to drivsystemene samtidig under akselerasjon.

      Kjent pålitelighet.

      Bildet viser Mercedes-Benz A-Klasse sett på skrå forfra.

      Som drivsystem for våre plug-in hybrider kombinerer EQ Power det beste fra to verdener, forbrenningsmotor og elektromotor. Takket være den intelligente interaksjonen mellom de tekniske komponentene i kombinasjon med den typiske sikkerheten til Mercedes-Benz, oppfyller alle kjøretøyene vårt krav: Das Beste oder nichts.

      Lydløs eldrift.

      Bildet viser Mercedes-Benz A-Klasse sedan sett på skrå bakfra.

      Nyt den nye kjørefølelsen med spontan, kraftig akselerasjon og nesten lydløs kjøring. Begynn dagen avslappet med en helelektrisk tur uten motorstøy.

      Klimaregulering som standard via app.

      Bildet viser en visualisering av klimareguleringen via app.

      Nyt ditt eget trivselsklima helt fra du setter deg inn. Still inn tid og temperatur på forhånd for kupéluften og avhenging av utstyr også setene – via Mercedes me eller på hovedenheten. Hvis du lader samtidig, opprettholdes også batterikapasiteten på starten av kjøreturen.

      Mindre bremseinngrep på grunn av intelligent energigjenvinning.

      Bildet viser visualiseringen av energiflyten på mediedisplayet i Mercedes-Benz GLE.

      Ved hver bremsing får du litt lengre elektrisk rekkevidde. Under skyvedrift eller bremsing omdannes kinetisk energi til elektrisk energi som brukes til å lade batteriet (energigjenvinning). Den intelligente driftsstrategien støtter bremsevirkningen i trafikksituasjoner der bremsing er påkrevd ved å øke energigjenvinningen.

      Rekkevidde og lading


      Mange veier fører til strøm - lademulighetene.

      Rekkevidde og lading


      Mange veier fører til strøm - lademulighetene.

        Alle lademuligheter i korte trekk.

        Bildet viser Mercedes-Benz E-Klasse sett på skrå forfra.

        Plug-in hybrid-modeller kan lades med vanlig stikkontakt. Som et raskere alternativ anbefales wallbox fra Mercedes-Benz. Med denne vil kjøretøyet få tilbake til sin fulle elektriske rekkevidde innen svært kort tid. Underveis tilbyr offentlige ladestasjoner muligheten til å "fylle på" strøm.

        Elektrisk og konvensjonell rekkevidde.

        Bildet viser det digitale kombiinstrumentet til Mercedes-Benz GLE.

        En optimal kombinasjon av elektrisk og konvensjonell rekkevidde oppnås med den intelligente, rutebaserte driftsstrategien. Avhengig av kjøresituasjonen velger den det elektriske eller konvensjonelle drivsystemet og optimaliserer dermed effektiviteten. Den tar hensyn til blant annet navigasjons- og trafikkdata samt fartsgrenser for hele ruten.

        Påvirkninger på rekkevidden.

        Bildet viser Mercedes-Benz C-Klasse sett fra siden.

        Den elektriske rekkevidden frem til starten av forbrenningsmotoren varierer med kjørestil, ruteprofil og miljøforhold. I tillegg kommer forutseende kjøring med Eco-Score-visningen, intelligent energigjenvinning og seilefunksjonen. Sekundærforbrukere (f.eks. klimaanlegg) virker også inn på rekkevidden.

        Lading med wallbox og Mercedes me Charge.

        Bildet viser Mercedes-Benz wallbox Home.

        Mercedes-Benz wallbox Home er en ladestasjon som gjør det mulig å lade ekstra raskt, sikkert og komfortabelt hjemme. Med Mercedes me Charge får du tilgang til et mangfold av offentlige ladestasjoner i hele Europa, for eksempel på kjøpesentre eller ved veikroer.

        Modelloversikt


        Et utvalg av Mercedes-Benz plug-in hybrid-modeller som er tilgjengelige for øyeblikket.

        Her ser du et utvalg av Mercedes-Benz plug-in hybrid-modeller som er tilgjengelige for øyeblikket. I tillegg er plug-in hybrid nå tilgjengelig for GLE Coupé, CLA Coupé og CLA Shooting Brake. Når det gjelder nye E-Klasse så starter salget høsten 2020.  

        Modelloversikt


        Et utvalg av Mercedes-Benz plug-in hybrid-modeller som er tilgjengelige for øyeblikket.

        Her ser du et utvalg av Mercedes-Benz plug-in hybrid-modeller som er tilgjengelige for øyeblikket. I tillegg er plug-in hybrid nå tilgjengelig for GLE Coupé, CLA Coupé og CLA Shooting Brake. Når det gjelder nye E-Klasse så starter salget høsten 2020.  

          Mercedes-Benz A-Klasse sedan

          Bildet viser Mercedes-Benz A-Klasse sedan.

          Sterk og effektiv: Teknologien til plug-in hybrid kombinerer fordelene til en firesylindret motor med fordelene til elektrisk mobilitet. Slik imponerer A 250 e med høy drivstoffeffektivitet, sportslige kjøreytelser og en systemeffekt på 160 kW (218 hk) og 450 Nm maksimalt dreiemoment.

          A-Klasse 250 e sedan: Drivstofforbruk, CO2-utslipp og strømforbruk - vennligst se i prislisten eller under "Tekniske data/Motorsammenligning".  

          Mercedes-Benz C-Klasse sedan

          Bildet viser Mercedes-Benz C-Klasse sedan.

          C-Klasse sedan tilbyr et spesielt utvalg som plug-in hybrid, ettersom EQ Power kan kombineres med diesel- eller bensinmotor. Systemeffekten for C 300 de er 225 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (306 hk), for C 300 e er den 235 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (320 hk). Det maksimale dreiemomentet er 700 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>.

          Mercedes-Benz E-Klasse sedan

          Bildet viser Mercedes-Benz E-Klasse sedan.

          Plug-in hybrid-modellene til E-Klasse er rettet mot personer som kjører mye, og som legger stor vekt på langturkomfort. Samtidig er en høy tilhengervekt tilgjengelig. I sentrumsområder muliggjør E-Klasse EQ Power også utslippsfri kjøring. Tilgjengelige systemeffekter er på 225 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (306 hk) for E 300 de samt 235 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (320 hk) for E 300 e.

          Mercedes-Benz S-Klasse sedan lang

          På bildet vises Mercedes-Benz S-Klasse sedan.

          S 560 e var den første modellen som fikk den nåværende tredje generasjonen av komponentene for plug-in hybrider. Drivsystemet har en systemeffekt på 350 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (476 hk) og et systemdreiemoment på 700 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og den har takket være et kraftigere batteri en elektrisk rekkevidde på ca. 50 kilometer.

          Mercedes-Benz A-Klasse

          Bildet viser Mercedes-Benz A-Klasse kompaktsedan.

          Den aktuelle generasjonen av Mercedes-Benz A-Klasse er fremtidsrettet på mange områder. Da ligger tredje generasjons plug-in hybrid i kortene. Sentralt for A 250 e står elektrisk kjøreglede og praktiske egenskaper, som tydelig demonstreres av en elektrisk rekkevidde på 74-77 km (NEDC).

          Mercedes-Benz B-Klasse Sports Tourer

          Bildet viser Mercedes-Benz B-Klasse Sports Tourer.

          B 250 e som sportslig kompaktbil for familien bruker også tredje generasjons plug-in hybrid-teknologi. Systemeffekten på 160 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (218 hk) og systemdreiemomentet på 450 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> sikrer kjøreglede i hverdagen. Den elektriske rekkevidden på 70-77 km (NEDC) setter imidlertid også standarden i segmentet.

          Drivstofforbruk, CO2-utslipp og strømforbruk - vennligst se i prislisten eller under "Tekniske data/Motorsammenligning".


          Mercedes-Benz C-Klasse stasjonsvogn

          Bildet viser Mercedes-Benz C-Klasse stasjonsvogn.

          Med C 300 de og 225 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (306 hk) samt C 300 e og 235 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (320 hk) og et respektivt systemdreiemoment på 700 Nm, har C-Klasse stasjonsvogn som plug-in hybrid to motorvarianter å velge mellom. Begge modellene imponerer med sin dynamikk, et bagasjeromsvolum på opptil 1335 liter samt som trekkvogn.

          Drivstofforbruk, CO2-utslipp og strømforbruk - vennligst se i prislisten eller under "Tekniske data/Motorsammenligning".

          Mercedes-Benz E-Klasse stasjonsvogn

          Bildet viser Mercedes-Benz E-Klasse stasjonsvogn.

          E 300 de som stasjonsvogn med en systemeffekt på 225 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (306 hk) er spesielt sparsom og økonomisk, og samtidig komfortabel og romslig. Dette gjør den til en ideell bil for langturer, som også understrekes av den lange rekkevidden på over 1000 km (i kombinasjon med 60-liters tank (tilleggsutstyr)).

          Mercedes-Benz GLC SUV

          Bildet viser Mercedes-Benz GLC SUV.

          GLC 300 e 4MATIC overbeviser med komfort, funksjonalitet og smidighet som en allsidig premium-SUV. Med en systemeffekt på 235 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (320 hk), et systemdreiemoment på 700 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og en elektrisk rekkevidde på 46-49 km (NEDC), er den forutbestemt for allsidige oppgaver på korte og lange turer.

          Mercedes-Benz GLC Coupé

          Bildet viser Mercedes-Benz GLC Coupé.

          GLC 300 e 4MATIC Coupé som en Sport Utility Coupé for GLC SUV er like allsidig, men setter sportslige aksenter gjennom den uttrykksfulle kombinasjonen av SUV- og coupédesign. Med identisk systemeffekt og den elektriske rekkevidden på 46-50 km (NEDC), egner den seg for alle bruksområder.

          Drivstofforbruk, CO2-utslipp og strømforbruk - vennligst se i prislisten eller under "Tekniske data/Motorsammenligning". 

          Mercedes-Benz GLE SUV

          Bildet viser Mercedes-Benz GLE SUV.

          Som de største medlemmene av EQ Power-familien kan GLE 350 de 4MATIC og GLE 350 e 4MATIC dra spesielt nytte av den nyeste tekniske utviklingen. Stikkord er en elektrisk rekkevidde over 100 km på grunn av et større batteri, samt raskere lading underveis og en enda tydeligere E-kjøreopplevelse.