Mercedes-AMG GT.

Handcrafted by Racers.

Bildesign


Bildesign.

Mercedes-AMG GT er et bilsportikon i en klasse for seg. Ambisiøs selv om den står stille. Medrivende i minste detalj. Drømmer du om en ekte sportsmaskin, ser du det straks: Akkurat slik må den se ut.

Bildesign


Bildesign.

Mercedes-AMG GT er et bilsportikon i en klasse for seg. Ambisiøs selv om den står stille. Medrivende i minste detalj. Drømmer du om en ekte sportsmaskin, ser du det straks: Akkurat slik må den se ut.

En gul Mercedes-AMG GT i full fart sett skrått forfra.
En gul Mercedes-AMG GT i full fart sett skrått forfra.

Atletisk front.

Langt foran: frontdesignet på Mercedes-AMG GT. Tallrike elementer fra bilsporten utgjør til sammen et dynamisk statement. Det lange, lave panseret angir retningen.

Flytende og avrundede former skaper et fremtidsrettet design. Også ledende: det sportslige frontskjørtet med store kjøleinntak og loddrett diamantgrill i svart med stjerne i midten. Kompromissløst puristisk og med sanselig klarhet.

Bildet viser en gul Mercedes-AMG GT i full fart skrått bakfra.

Muskuløs hekk.

Det klassiske fastback-designet signaliserer en ustoppelig drivkraft. Heftige ressurser venter i spent forventning i den dynamiske hekken.

Bildet viser en gul Mercedes-AMG GT i full fart sett fra siden.

Dynamisk silhuett.

Den dynamiske silhuetten signaliserer en ustoppelig drivkraft. Den uthevede nedre vinduskanten løper langs hele sideveggen og munner ut i kraftige skuldre.

Bildet viser førerplassen i Mercedes-AMG GT.

Sportslig førerplass.

Førerplassen bærer AMG DNA i seg. I sentrum står den dynamiske midtkonsollen, lett stigende til instrumentpanelet med fire markerte luftdyser. Radikalt sportslig.

AMG Performance-rattet gir fremragende bilbeherskelse. Nennsomt bearbeidede materialer gir interiøret håndarbeidskarakter.

Bildet viser interiøret og sportssetene i Mercedes-AMG GT.

Eksklusivt interiør.

AMG sportsseter er standardutstyr i Mercedes-AMG GT og gir fører og forsetepassasjer god sidestøtte og høy sittekomfort også i raske kurver.

Den markante konturen, AMG-plakettene og de integrerte hodestøttene på AMG-sportssetene understreker det sportslige utseendet. Som tilvalg fås AMG Performance-seter, som med mer utpregede konturer og justerbare sidevanger gir enda bedre sidestøtte.

Modeller


Modeller.

Finn ut mer om modellene av Mercedes-AMG GT.

Modeller


Modeller.

Finn ut mer om modellene av Mercedes-AMG GT.

Bildet viser Mercedes-AMG GT R skrått forfra.

Mercedes-AMG GT R lakkert i AMG green hell magno.

Bildet viser Mercedes-AMG GT S skrått forfra.

Mercedes-AMG GT S med karbonapplikasjoner og lakkering solarbeam.

Bildet viser Mercedes-AMG GT skrått forfra.

Mercedes-AMG GT lakkert i fire opal.

Bildet viser Mercedes-AMG GT C skrått forfra.

Mercedes-AMG GT C lakkert i brilliant blue.

  • Mercedes-AMG GT R

    Mercedes-AMG GT R.

    Mercedes-AMG GT R.

    The Green Beast. Mercedes-AMG GT R demonstrerer AMGs utviklings- og billøpskompetanse og forskyver det kjøredynamiske grenseområdet oppover – det gjør at AMG-DNA-et kan oppleves i enda mer rendyrket form. Direkte kompetanse-overføring fra motorsporten gir Mercedes-AMG GT R en topphastighet på 318 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 3,6 sekunder.

    Bildet viser Mercedes-AMG GT R bakfra i en by.
    Bildet viser en Mercedes-AMG GT R som kjører i byen, sett forfra.
    Bildet viser et detaljutsnitt av en smidd AMG Performance-felg til Mercedes-AMG GT R.
    Bildet viser det lange motorpanseret på Mercedes-AMG GT R.

    430 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt (585 hk).

    Opptil

    700 Nm

    dreiemoment på bakakselen.

    Mercedes-AMG GT R: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,14 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 259 g/km<p>De angitte verdiene er "CO2-verdier målt etter NEDC" i henhold til . § 2, 2. ledd i gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153 som er beregnet i samsvar med vedlegg XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Drivstofforbruket ble beregnet på grunnlag av disse verdiene. På grunn av lovpålagte endringer i de pålagte målemetodene kan det være ført inn høyere verdier i samsvarserklæringen for kjøretøyet som er bestemmende for vognkort og ev. bilavgift. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med hvilket tilleggsutstyr som er valgt.</p>

  • Mercedes-AMG GT C

    Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C.

    Kraftfull fremtoning og tidløs eleganse: Mercedes-AMG GT C stiller i startblokkene med muskuløs hekk, bred sporvidde og store hjul. Denne dynamiske motorsportsymbiosen av kultivert kjøredynamikk og rendyrket motorsport er ikke bare optisk et ekte blikkfang. Takket være spesifikke AMG-komponenter kommer Mercedes-AMG GT C opp i en toppfart på 317 km/t og akselererer fra 0 til 100 km/t på sensasjonelle 3,7 sekunder.

    410 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt (557 hk).

    Opptil

    680 Nm

    dreiemoment på bakakselen.

    Bildet viser den dynamiske silhuetten til Mercedes-AMG GT C i Edition 50.
    Bildet viser siden av hekken på Mercedes-AMG GT C.
    Bildet viser siden av fronten på Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,14 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 259 g/km<p>De angitte verdiene er "CO2-verdier målt etter NEDC" i henhold til . § 2, 2. ledd i gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153 som er beregnet i samsvar med vedlegg XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Drivstofforbruket ble beregnet på grunnlag av disse verdiene. På grunn av lovpålagte endringer i de pålagte målemetodene kan det være ført inn høyere verdier i samsvarserklæringen for kjøretøyet som er bestemmende for vognkort og ev. bilavgift. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med hvilket tilleggsutstyr som er valgt.</p>

  • MERCEDES-AMG GT S

    Mercedes-AMG GT S.

    Mercedes-AMG GT S.

    Banebrytende atletisk: Med en toppfart på 310 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 3,8 sekunder legger Mercedes-AMG GT S de aller fleste bak seg. AMG RIDE CONTROL sportsunderstell kan justeres i tre trinn – fra komfortabel til sportslig stram. Andre høydepunkter er elektronisk AMG differensialsperre på bakakselen og det ekstra kjøreprogrammet "RACE", som setter kjøretøysystemene i banemodus.

    Bildet viser hekken på Mercedes-AMG GT S.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT S skrått forfra.
    Bildet viser den dynamiske silhuetten på Mercedes-AMG GT S.

    384 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt (522 hk).

    Opptil

    670 Nm

    dreiemoment på bakakselen.

    Mercedes-AMG GT S: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,96–0,94 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 224–219 g/km<p>De angitte verdiene er "CO2-verdier målt etter NEDC" i henhold til . § 2, 2. ledd i gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153 som er beregnet i samsvar med vedlegg XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Drivstofforbruket ble beregnet på grunnlag av disse verdiene. På grunn av lovpålagte endringer i de pålagte målemetodene kan det være ført inn høyere verdier i samsvarserklæringen for kjøretøyet som er bestemmende for vognkort og ev. bilavgift. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med hvilket tilleggsutstyr som er valgt.</p>

  • Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT er en autentisk sportsbil som er klasseledende på teknologi, men også en bil med høy bruksverdi. Med en toppfart på 304 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 4,0 sekunder er Mercedes-AMG GT S optimalt tilpasset en sportslig livsstil. Den uttrykker selve essensen i det performance-merket AMG står for.

    350 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (476 hk).

    Opptil

    630 Nm

    dreiemoment på bakakselen.

    Bildet viser hekken på Mercedes-AMG GT.
    Bildet viser den dynamiske silhuetten på Mercedes-AMG GT.
    Bildet viser fronten på Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,96–0,93 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 224–216 g/km<p>De angitte verdiene er "CO2-verdier målt etter NEDC" i henhold til . § 2, 2. ledd i gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153 som er beregnet i samsvar med vedlegg XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Drivstofforbruket ble beregnet på grunnlag av disse verdiene. På grunn av lovpålagte endringer i de pålagte målemetodene kan det være ført inn høyere verdier i samsvarserklæringen for kjøretøyet som er bestemmende for vognkort og ev. bilavgift. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med hvilket tilleggsutstyr som er valgt.</p>

Mercedes-AMG GT R


Mercedes-AMG GT R.

Mercedes-AMG GT R


Mercedes-AMG GT R.

Bildet viser en racerkjører ved rattet i Mercedes-AMG GT R på en racerbane.
Bildet viser et detaljutsnitt av dreieknappen for manuelle traksjonskontroll på Mercedes-AMG GT R.

The Green Beast.

Skapt på nordsløyfen.

Bildet viser et AMG bøttesete og et AMG Performance-sete Mercedes-AMG GT R.

Mercedes-AMG GT R: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,14 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 259 g/km<p>De angitte verdiene er "CO2-verdier målt etter NEDC" i henhold til . § 2, 2. ledd i gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153 som er beregnet i samsvar med vedlegg XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Drivstofforbruket ble beregnet på grunnlag av disse verdiene. På grunn av lovpålagte endringer i de pålagte målemetodene kan det være ført inn høyere verdier i samsvarserklæringen for kjøretøyet som er bestemmende for vognkort og ev. bilavgift. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med hvilket tilleggsutstyr som er valgt.</p>

Mercedes-Benz Intelligent Drive


Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Prestasjonsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhet.

Mercedes-Benz Intelligent Drive


Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Prestasjonsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhet.

Enten du kjører i rushtrafikken, er på langkjøring sent om kvelden eller ferdes på ukjente veier, kan du være sikker på at Mercedes-AMG GT gjør det den kan for å hjelpe deg, og særlig i situasjoner som kan virke stressende. Hemmeligheten ligger i et konsept som er innbakt i alle våre biler, og som gjør enhver tur i en Mercedes-Benz trygg og unik, nemlig Mercedes-Benz Intelligent Drive. For den tiden du tilbringer bak rattet, er din tid. Tid for avslapning. Tid til å fylle på med energi. For at du skal nå målet trygt, men også avslappet.

Nærbilde av påslått LED High Performance-lykt på Mercedes-AMG GT.

LED High Performance-frontlykter

Bildet viser et detaljutsnitt av COMAND Online i Mercedes-AMG GT.

COMAND Online

KEYLESS-GO-pakke

Systemet gjør det enkelt å åpne, starte og låse bilen.

Bildet viser et detaljutsnitt av AMG DYNAMIC SELECT-controlleren i Mercedes-AMG GT.

AMG DYNAMIC SELECT

Intelligent Drive-teknologier


Mercedes-Benz Intelligent Drive – teknologier i detalj.

Intelligent Drive-teknologier


Mercedes-Benz Intelligent Drive – teknologier i detalj.

Bildet viser funksjonen til avstandsholderen DISTRONIC i Mercedes-AMG GT.

Aktiv avstandsassistent DISTRONIC

Bildet viser en illustrasjon av aktiv bremseassistent i Mercedes-AMG GT.

Aktiv bremseassistent

Bildet viser pausesymbolet til ATTENTION ASSIST i multifunksjonsdisplayet til Mercedes-AMG GT.

ATTENTION ASSIST

Bildet viser funksjonen til PRE-SAFE®-systemet i Mercedes-AMG GT.

PRE-SAFE®-system

Bildet viser Lane Keeping Assist i multifunksjonsdisplayet i Mercedes-AMG GT.

Kjørefeltassistent

Bildet viser et sidespeil med varselsymbol for blindsoneassistent i Mercedes-AMG GT.

Blindsoneassistent

Bildet viser trafikkskiltassistenten i multifunksjonsdisplayet i Mercedes-AMG GT.

Trafikkskiltassistent

Bildet viser et detaljutsnitt av AMG DYNAMIC SELECT-controlleren i Mercedes-AMG GT.

AMG DYNAMIC SELECT

Parkeringsassistenten PARKTRONIC

Økt sikkerhet ved parkering og manøvrering av bilen.

Ryggekameraet viser omgivelsene bak bilen med dynamiske hjelpelinjer på displayet til multimediesystemet i Mercedes-AMG GT.

Ryggekamera

Bildet viser COMAND Online i displayet på multimediesystemet i Mercedes-AMG GT.

COMAND Online

Bildet viser hvordan Live Traffic Information arter seg i Mercedes-AMG GT.

Live Traffic Information

Bildet viser touchpaden med controller i Mercedes-AMG GT.

Touchpad med controller

Adaptiv fjernlysassistent

Tilpasser lyshøyden på frontlyktene etter trafikksituasjonen.

Bildet viser en LED High Performance-lykt på Mercedes-AMG GT.

LED High Performance-frontlykter

Adaptivt bremselys

Det røde blinkende bremselyset kan forhindre påkjørsel bakfra.

Bildet viser et detaljutsnitt av en av høyttalerne i Burmester® high-end surround-soundsystem i Mercedes-AMG GT.

Burmester® High-End surround-soundsystem

KEYLESS-GO-pakke

Åpne, start og lås med det komfortable adgangs- og kjøregodkjenningssystemet.

Bildet viser AMG performance-setene i Mercedes-AMG GT.

AMG Performance-seter

Bildet viser THERMOTRONIC klimaautomatikk i Mercedes-AMG GT.

THERMOTRONIC klimaautomatikk

Kjøreegenskaper


Kjøreegenskaper.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

Kjøreegenskaper


Kjøreegenskaper.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

AMG 4,0 liters V8 biturbo-motor

Den midtmonterte frontmotoren plasserer sine bare 209 kg tørrvekt i midtpartiet i bilen. For å holde tyngdepunktet lavt ble den montert inn i spaceframe-konstruksjonen i aluminium.

Motoren ble bygd sammen med den bakmonterte dobbeltclutchgirkassen i en transaksel-konstruksjon – som gir perfekt balanse. Aggregatet arbeider med tørrsumpsmøring og sikrer optimal oljeforsyning også ved høy tverrakselerasjon.

Momentstag

Den midtstilte frontmotoren danner en fast enhet sammen med dobbeltclutchgirkassen som er plassert bak. Komponentene holdes sammen av et momentstag i en bøye- og momentstiv forbindelse.

Innerst roterer en svært lett og torsjonsstiv drivaksel av karbon. Den sørger for at kreftene fra 4,0-liters V8-biturboen uforminsket overføres til AMG SPEEDSHIFT DCT 7-trinns sportsgirkassen. Her omsettes kreftene til fremdrift. Ufattelig raskt og imponerende.

AMG RIDE CONTROL sportsunderstell

AMG RIDE CONTROL sportsunderstell med adaptiv demperjustering – standardutstyr i Mercedes-AMG GT S – forener utpreget performance med førsteklasses kjørekultur.

I kombinasjon med doble tverrstilte svingarmer sørger det for banebilegenskaper med fremragende tverrdynamikk og kjørestabilitet i høye hastigheter. Det tilpasser dempningskarakteristikken på hvert hjul til kjøremåten og tilstanden til veibanen.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7-trinns sportsgirkasse

AMG SPEEDSHIFT DCT 7-trinns sportsgirkasse imponerer med kjappe girskift, kraftfull mellomgass og ytelser på motorsportnivå: jo sportsligere innstilt, desto friskere respons.

Små turtallssprang tillater optimal utvekslingstilpasning og raske girskift uten avbrudd i drivkraft. Syv gir, tre kjøreprogrammer og en manuell modus, i tillegg til mellomgass- og RACE START-funksjon, setter deg i stand til å foreta ekstremt dynamiske akselerasjonsmanøvre.

AMG komposittbremsesystem

Fremragende retardasjonsevne og høy pålitelighet er sikret med AMG høyeffekts komposittbremsesystem med innvendig ventilerte og perforerte bremseskiver.

Fordelene med det keramiske AMG høyeffekts komposittbremsesystemet (tilleggsutstyr) er at det sparer vekt, har lengre levetid og er enda mer pålitelig.

Optimal vektfordeling.

Bildet viser Mercedes-AMG GT R i fugleperspektiv.

Optimal vektfordeling.

Med frontmontert midtmotor og AMG SPEEDSHIFT DCT 7-trinns dobbeltclutchgirkasse i transaksel-konfigurasjon oppnår Mercedes-AMG GT en optimal vektfordeling på 47 % til 53 % mellom for- og bakakselen. Kombinert med lavt tyngdepunkt sikrer det en ytterst smidig håndtering og høye kurvehastigheter. Det er jo i svingene billøp vinnes.


Finn ut mer om kjøredynamikken til Mercedes-AMG GT.

Mercedes-AMG GT med spaceframe setter innovasjoner i trafikk. Den intelligente materialmiksen sørger for et ekstra lett råkarosseri.


Finn ut mer om kjøredynamikken til Mercedes-AMG GT.

Mercedes-AMG GT med spaceframe setter innovasjoner i trafikk. Den intelligente materialmiksen sørger for et ekstra lett råkarosseri.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Med sin innovative arkitektur er spaceframe-konstruksjonen til Mercedes-AMG GT ekstremt lett.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Med sin innovative arkitektur er spaceframe-konstruksjonen til Mercedes-AMG GT ekstremt lett.

Bildet viser spaceframe fra Mercedes-AMG GT fra siden.

Karbon. Aluminium. Magnesium. Stål.

Karbon. Aluminium. Magnesium. Stål.

Dette er ingrediensene til råkarosseriet på Mercedes-AMG GT. Spaceframe-konstruksjonen er hovedsakelig utført i aluminium og veier bare 231 kilo. En innovativ arkitektur som både er lett, stabil og ekstremt stiv. Dette er forutsetningen for best mulig lengde- og tverrdynamikk og maksimal styrepresisjon. Den ekstremt lette frontmodulen er av magnesium. Det gir forakselen mindre massetreghet og gjør sportsbilen enda smidigere.

  • Vekt: 231 kilo

  • Lett, stabil og ekstremt stiv

  • Høyeste styrepresisjon

  • Optimalisert smidighet

Konnektivitet


Konnektivitet.

Din tilgang til den digitale verden signert Mercedes-Benz.

Konnektivitet


Konnektivitet.

Din tilgang til den digitale verden signert Mercedes-Benz.

Opplev online nettverkskobling mellom bilen og verden utenfor.

Den beste forbindelsen til din bil – Mercedes me connect.

Den beste forbindelsen til din bil – Mercedes me connect.

Mercedes me connect oppretter forbindelse mellom deg, smarttelefonen og din Mercedes-Benz. Med Mercedes me connect kan du gå inn på Mercedes me-portalen eller Mercedes me-appen for å se en oversikt over viktige bildata som kilometerstand, dekktrykk og tanknivå. Dette gjør du like enkelt i bilen som hjemme. Nettbasert telediagnose, servicestyring, veihjelp og ulykkeshåndtering samt Mercedes-Benz nødanropssystem gir økt sikkerhet.

Du kan på en enkel måte sende reisemålene fra smarttelefonen til din Mercedes-Benz. Med Live Traffic Information mottar du informasjon om trafikksituasjonen i tilnærmet sanntid. Kjøretidsprognosen varsler deg om kø og foreslår et bedre avreisetidspunkt.

Logg deg inn og ta i bruk flere tjenester som kan gjøre hverdagen enklere for deg.

Slik aktiverer du Mercedes me connect-tjenestene dine.

Slik aktiverer du Mercedes me connect-tjenestene dine.

I dag er det ingen som må gi avkall på digital komfort. Ikke du heller. Registrer deg ganske enkelt i Mercedes me-portalen. Så snart du har logget deg inn, vil din Mercedes-Benz forhandler knytte Mercedes me-kontoen din til bilen din. Deretter kan du foreta ønskede innstillinger samt aktivere eller deaktivere apper og tjenester. Fleksibelt og personlig.

Mercedes-AMG


Mercedes-AMG.

AMG står for fremragende ytelser på bilsportnivå. Gjør deg klar for en uforglemmelig kjøreopplevelse: med Mercedes-AMG GT på et eksklusivt kurs eller arrangement hos AMG Driving Academy.

Mercedes-AMG


Mercedes-AMG.

AMG står for fremragende ytelser på bilsportnivå. Gjør deg klar for en uforglemmelig kjøreopplevelse: med Mercedes-AMG GT på et eksklusivt kurs eller arrangement hos AMG Driving Academy.

Mener du grenser er til for å sprenges? Med Mercedes-AMG GT kan du utfordre dine egne grenser hos AMG Driving Academy.

AMG Driving Academy.

AMG Driving Academy.

Mercedes-AMG GT3 og Mercedes-AMG GT R i pit lane.

På arrangementene og kursene til AMG Driving Academy møter du likesinnede som ønsker å utfordre egne grenser og oppleve ytelse i toppklassen. AMG Driving Academy tilbyr følgende arrangementer:

  • Introduksjonsprogrammet AMG Experience
  • AMG Racetrack-kurs for deg som har kommet et skritt videre
  • Uforglemmelige opplevelser sammen med andre på AMG Emotion-Tour
  • Skreddersydde tilstelninger: AMG Special Events
  • Opplev snø og is med AMG Winter Sporting

Les mer om Mercedes-AMG.

Få et interessant innblikk i eksklusive AMG Private Lounge og andre imponerende fakta om Mercedes-AMG.


Les mer om Mercedes-AMG.

Få et interessant innblikk i eksklusive AMG Private Lounge og andre imponerende fakta om Mercedes-AMG.

AMG Private Lounge


AMG Private Lounge.

Som takk for engasjement for Mercedes-AMG får medlemmene i AMG Private Lounge enestående muligheter, internasjonale arrangementer og eksklusive spesialtilbud.

AMG Private Lounge


AMG Private Lounge.

Som takk for engasjement for Mercedes-AMG får medlemmene i AMG Private Lounge enestående muligheter, internasjonale arrangementer og eksklusive spesialtilbud.

Filmen viser de eksklusive fordelene ved medlemskap i AMG Private Lounge. Som eier av en Mercedes-AMG GT hører du til den utvalgte kretsen.
Se igjen

AMG Private Lounge er den offisielle AMG-gruppen, utelukkende forbeholdt for dem som eier en Mercedes-AMG. Alle som har en AMG modell, og som vet å sette pris på dyktig håndverk og ytelse i toppklassen, kan melde seg inn i AMG Private Lounge. Som medlem nyter man godt av innside-informasjon, nyheter og gode tilbud. Bli kjent med andre AMG-fans og del gode opplevelser med likesinnede.

Racinghistorier


Racinghistorier.

Les om motorsports-DNA hos Mercedes-AMG GT.

Racinghistorier


Racinghistorier.

Les om motorsports-DNA hos Mercedes-AMG GT.

Bildet viser en Mercedes-AMG GT3 forfra idet den akselererer ut av en kurve.
Bildet viser Mercedes-AMG GT3 forfra på racerbanen.
Bildet viser Mercedes-AMG GT3 fra siden idet den kjører forbi en tom tribune.
Mercedes-AMG GT3 kjører på en bane, sett forfra. Den store hekkspoileren rager over biltaket.
Bildet viser Mercedes-AMG GT3 i full fart skrått bakfra med fokus på den store spoileren.

Utfordrer med lederambisjon.

Klar for seier med suveren motorsportteknologi og spektakulær design.

Mercedes-AMG GT S Safety Car kjører på en racerbane og er avbildet skrått forfra. Føreren sitter ved rattet med hjelm.
I filmen forteller Bernd Mayländer, føreren av Mercedes-AMG GT S Safety Car i Formel 1, hva det innebærer å kjøre Safety Car.

Sikkerhetsbevisst eliteutøver.

Fra Formel 1 til DTM: Mercedes-AMG GT S som Safety Car i DTM-serien.

Mercedes-AMG GT S Safety Car sett bakfra på en bane.
Mercedes-AMG GT S Safety Car står i en garasje med påslått varsellampe på taket.

Bilder og filmer


Bilder og filmer Mercedes-AMG GT-modellene.

Bilder og filmer


Bilder og filmer Mercedes-AMG GT-modellene.

Øyeblikksbilde av Mercedes-AMG GT C i høy fart.
Bildet viser gul Mercedes-AMG GT S på veien sett bakfra.
Bildet viser den imponerende fronten på en grønn Mercedes-AMG GT R på bane.
Øyeblikksbilde av gul Mercedes-AMG GT S sett skrått forfra.
Bildet viser den imponerende fronten på Mercedes-AMG GT R i froskeperspektiv.
Øyeblikksbilde av Mercedes-AMG GT C i høy fart i sideperspektiv bakfra.
Bildet viser gul Mercedes-AMG GT S i fugleperspektiv.
Bildet viser den markante hekken på den grønne Mercedes-AMG GT R i froskeperspektiv.
Bildet viser en sølvfarget Mercedes-AMG GT sett fra siden med en bysilhuett i bakgrunnen.
Bildet viser en gul Mercedes-AMG GT S i full fart sett fra siden.
Bildet viser en grønn Mercedes-AMG GT R som kjører å en vei, sett forfra og i fugleperspektiv.
Nærbilde av smidd felg på grønn Mercedes-AMG GT R.
Bildet viser den sølvfargede Mercedes-AMG GT i god fart gjennom byen.