Mercedes-AMG GT.

Handcrafted by Racers.

Bildesign


Mercedes-AMG GT er et bilsportikon i en klasse for seg.

Ambisiøs selv om den står stille. Medrivende i minste detalj. Drømmer du om en ekte sportsmaskin, ser du det straks: Akkurat slik må den se ut.

Bildesign


Mercedes-AMG GT er et bilsportikon i en klasse for seg.

Ambisiøs selv om den står stille. Medrivende i minste detalj. Drømmer du om en ekte sportsmaskin, ser du det straks: Akkurat slik må den se ut.

En gul Mercedes-AMG GT i full fart sett skrått forfra.
En gul Mercedes-AMG GT i full fart sett skrått forfra.

Atletisk front.

Langt foran: frontdesignet på Mercedes-AMG GT. Tallrike elementer fra bilsporten gir samlet et dynamisk uttrykk. Det lange, lave panseret angir retningen.

Den AMG-spesifikke grillen understreker de sportslige ambisjonene. Det nye designet til LED High Performance-frontlyktene og spesielt den nye utformingen av dagskjørelysene gjør fronten på Mercedes-AMG GT enda mer markant enn før modelloppgraderingen.

Bildet viser en gul Mercedes-AMG GT i full fart skrått bakfra.

Muskuløs hekk.

Det klassiske fastback-designet fascinerer med LED-baklykter med mørkere elementer innerst. Den nydesignede hekkdiffusoren med to dobbeltrapesformede enderørsdeksler i høyglanset krom understreker dynamikken.

Bildet viser en gul Mercedes-AMG GT i full fart sett fra siden.

Dynamisk silhuett.

Den dynamiske silhuetten signaliserer den ustoppelige drivkraften. Det markante nye sideskjørtdesignet med sterkere profilering og flere dekorelementer munner ut i kraftige skuldre.

Bildet viser førerplassen i Mercedes-AMG GT.

Sportslig førerplass.

Førerplassen fascinerer med sitt hightech-interiør: brukergrensesnittkonsept med heldigitale instrumenter og et 10,2 tommers display. I sentrum den nye midtkonsollen med innovative displaybrytere.

Med AMG Performance ratt i nappaskinn med AMG rattknapper har man full kontroll over bilen. Nennsomt bearbeidede materialer gir interiøret håndarbeidskarakter.

Bildet viser interiøret og AMG Performance setene i Mercedes-AMG GT.

Eksklusivt interiør.

AMG Performance setene (tilleggsutstyr) til Mercedes-AMG GT legger grunnlaget for suveren håndtering med sin ytterst sportslige sittestilling.

Den sterkt profilerte seteformen med integrerte hodestøtter og AMG plakett forener ypperlig sidestøtte under sportslig kjøring med et særdeles dynamisk utseende. Med modelloppgraderingen fås de med en setetrekkvariant til.

Modeller


Modeller.

Finn ut mer om modellene av Mercedes-AMG GT.

Modeller


Modeller.

Finn ut mer om modellene av Mercedes-AMG GT.

Bildet viser Mercedes-AMG GT R skrått forfra.

Mercedes-AMG GT R lakkert i AMG green lys magno.

Bildet viser Mercedes-AMG GT R PRO skrått forfra.

Mercedes-AMG GT R PRO lakkert i iridium silver.

Bildet viser Mercedes-AMG GT C skrått forfra.

Mercedes-AMG GT C lakkert i designo brilliant blue magno.

Bildet viser Mercedes-AMG GT S skrått forfra.

Mercedes-AMG GT S med karbonapplikasjoner og lakken AMG solarbeam.

Bildet viser Mercedes-AMG GT skrått forfra.

Mercedes-AMG GT lakkert i jupiter red.

  • Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT er en autentisk sportsbil som er klasseledende på teknologi, men også en bil med høy bruksverdi. Med en toppfart på 304 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 4,0 sekunder er Mercedes-AMG GT S optimalt tilpasset en sportslig livsstil. Den uttrykker selve essensen i det performance-merket AMG står for.

    350 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (476 hk)

    Opptil

    630 Nm

    dreiemoment

    Bildet viser hekken på Mercedes-AMG GT.
    Bildet viser den dynamiske silhuetten til Mercedes-AMG GT.
    Bildet viser fronten på Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 11,4 l/100 km; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 261 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

  • MERCEDES-AMG GT S

    Mercedes-AMG GT S.

    Mercedes-AMG GT S.

    Banebrytende atletisk: Med en toppfart på 310 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 3,8 sekunder legger Mercedes-AMG GT S de aller fleste bak seg. AMG RIDE CONTROL sportsunderstell kan justeres i tre trinn – fra komfortabel til sportslig stram. Andre høydepunkter er elektronisk AMG differensialsperre på bakakselen og det ekstra kjøreprogrammet "RACE", som setter kjøretøysystemene i banemodus.

    Bildet viser hekken på Mercedes-AMG GT S.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT S skrått forfra.
    Bildet viser den dynamiske silhuetten på Mercedes-AMG GT S.

    384 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (522 hk)

    Opptil

    670 Nm

    dreiemoment

    Mercedes-AMG GT S: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 11,5 l/100 km; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 262 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

  • Mercedes-AMG GT C

    Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C.

    Kraftfull fremtoning og tidløs eleganse: Mercedes-AMG GT C stiller i startblokkene med muskuløs hekk, bred sporvidde og store hjul. Denne dynamiske motorsportsymbiosen av kultivert kjøredynamikk og rendyrket motorsport er ikke bare et skikkelig blikkfang rent visuelt. Takket være spesifikke AMG komponenter kommer Mercedes-AMG GT C opp i en toppfart på 317 km/t og akselererer fra 0 til 100 km/t på sensasjonelle 3,7 sekunder.

    410 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (557 hk).

    Opptil

    680 Nm

    dreiemoment

    Bildet viser den dynamiske silhuetten på Mercedes-AMG GT C.
    Bildet viser siden av hekken på Mercedes-AMG GT C.
    Bildet viser siden av fronten på Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 12,5 l/100 km; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 284 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

  • Mercedes-AMG GT R

    Mercedes-AMG GT R.

    Mercedes-AMG GT R.

    The Green Beast. Mercedes-AMG GT R demonstrerer AMGs utviklings- og billøpskompetanse og forskyver det kjøredynamiske grenseområdet oppover – det gjør at AMG-DNA-et kan oppleves i enda mer rendyrket form. Direkte kompetanse-overføring fra motorsporten gir Mercedes-AMG GT R en topphastighet på 318 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 3,6 sekunder.

    Bildet viser Mercedes-AMG GT R bakfra i en by.

    Bildet viser en Mercedes-AMG GT R som kjører i byen, sett forfra.
    Bildet viser et detaljutsnitt av en smidd AMG Performance felg til Mercedes-AMG GT R.
    Bildet viser det lange motorpanseret på Mercedes-AMG GT R.

    430 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (585 hk)

    Opptil

    700 Nm

    dreiemoment

    Mercedes-AMG GT R: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 12,4 l/100 km; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 284 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

  • Mercedes-AMG GT R PRO

    Mercedes-AMG GT R PRO.

    Mercedes-AMG GT R PRO.

    Den nye toppmodellen AMG GT R PRO produseres i begrenset antall og utmerker seg med enda bedre kjøredynamikk, fremfor alt på banen. I utviklingen brukte man erfaringene fra AMG GT3 og AMG GT4. Erfaringene fra motorsporten kan sammenfattes i fire områder: understell, lett konstruksjon, aerodynamikk og utseende.

    430 kW (585 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (585 hk)

    Opptil

    700 Nm

    dreiemoment

    Bildet viser fronten på Mercedes-AMG GT R PRO.

    Bildet viser Mercedes-AMG GT R PRO sett bakfra.
    Bildet viser et nærbilde av fronten på Mercedes-AMG GT R PRO.
    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GT R PRO.
    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GT R PRO.

    Mercedes-AMG GT R PRO: drivstofforbruk ved blandet kjøring: XX,X l/100 km; CO2-utslipp ved blandet kjøring: XXX g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

Mercedes-AMG GT R


Verktøyet for ekte racere.

Mercedes-AMG GT R


Verktøyet for ekte racere.

Bildet viser en racerkjører ved rattet i Mercedes-AMG GT R på en racerbane.

Bildet viser et detaljutsnitt av dreieknappen for manuelle traksjonskontroll på Mercedes-AMG GT R.

The Beast of the Green Hell.

Skapt på nordsløyfen.

Bildet viser et AMG bøttesete og et AMG Performance sete Mercedes-AMG GT R.

Mercedes-AMG GT R: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 12,4 l/100 km; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 284 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

Kjøreegenskaper


Inspirert av billøp.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

Kjøreegenskaper


Inspirert av billøp.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

AMG 4,0 liters V8-biturbomotor

Den midtmonterte frontmotoren plasserer sine bare 209 kg tørrvekt i midtpartiet i bilen. For å holde tyngdepunktet lavt ble den montert inn i spaceframe-konstruksjonen i aluminium.

Med transakselkonstruksjonen til den midtstilte frontmotoren og dobbeltclutchgirkassen bak oppnår man en optimal vektfordeling, som gir perfekt balanse. Aggregatet arbeider med tørrsumpsmøring og sikrer optimal oljeforsyning også ved høy tverrakselerasjon.

Momentstag

Den midtstilte frontmotoren danner en fast enhet sammen med dobbeltclutchgirkassen som er plassert bak. Komponentene holdes sammen av et momentstag i en bøye- og torsjonsstiv forbindelse.

Innerst roterer en svært lett og torsjonsstiv drivaksel av karbon. Den sørger for at kreftene fra den 4,0 liters V8-biturbomotoren uforminsket overføres til AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Her omsettes kreftene til fremdrift. Ufattelig raskt og imponerende.

AMG RIDE CONTROL sportsunderstell

AMG RIDE CONTROL sportsunderstell med adaptiv demperjustering – standardutstyr i Mercedes-AMG GT S – forener utpreget performance med førsteklasses kjørekultur.

I kombinasjon med doble tverrstilte svingarmer sørger det for banebilegenskaper med fremragende tverrdynamikk og kjørestabilitet i høye hastigheter. Det tilpasser dempningskarakteristikken på hvert hjul til kjøremåten og tilstanden til veibanen.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G imponerer med kjappe girskift, kraftfull mellomgass og ytelser på motorsportnivå: jo sportsligere innstilt, desto friskere respons.

Små turtallssprang tillater optimal utvekslingstilpasning og raske girskift uten avbrudd i drivkraft. Syv gir, tre kjøreprogrammer og en manuell modus, i tillegg til mellomgass- og RACE START-funksjon, setter deg i stand til å foreta ekstremt dynamiske akselerasjonsmanøvre.

AMG høyeffektivt komposittbremsesystem

Fremragende retardasjonsevne og høy pålitelighet er sikret med AMG høyeffektivt komposittbremsesystem med innvendig ventilerte og perforerte bremseskiver.

Fordelene med det keramiske AMG høyeffektive komposittbremsesystemet (tilleggsutstyr) er at det sparer vekt, har lengre levetid og er enda mer pålitelig.

Optimal vektfordeling.

Bildet viser Mercedes-AMG GT R.

Optimal vektfordeling.

Med frontmontert midtmotor og AMG SPEEDSHIFT DCT 7G i transakselkonfigurasjon oppnår Mercedes-AMG GT en optimal vektfordeling på 47 % til 53 % mellom for- og bakakselen. Kombinert med lavt tyngdepunkt sikrer det en ytterst smidig håndtering og høye kurvehastigheter. Det er jo i svingene billøp vinnes.


Finn ut mer om kjøredynamikken til Mercedes-AMG GT.

Mercedes-AMG GT med spaceframe setter innovasjoner i trafikk. Den intelligente materialmiksen sørger for et ekstra lett råkarosseri.


Finn ut mer om kjøredynamikken til Mercedes-AMG GT.

Mercedes-AMG GT med spaceframe setter innovasjoner i trafikk. Den intelligente materialmiksen sørger for et ekstra lett råkarosseri.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Med sin innovative arkitektur er spaceframe-konstruksjonen til Mercedes-AMG GT ekstremt lett.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Med sin innovative arkitektur er spaceframe-konstruksjonen til Mercedes-AMG GT ekstremt lett.

Bildet viser spaceframe fra Mercedes-AMG GT fra siden.

Karbon. Aluminium. Magnesium. Stål.

Karbon. Aluminium. Magnesium. Stål.

Dette er ingrediensene til råkarosseriet på Mercedes-AMG GT. Spaceframe-konstruksjonen er hovedsakelig utført i aluminium og veier bare 231 kilo. En innovativ arkitektur som både er lett, stabil og ekstremt stiv. Dette er forutsetningen for best mulig lengde- og tverrdynamikk og maksimal styrepresisjon. Den ekstremt lette frontmodulen er av magnesium. Det gir forakselen mindre massetreghet og gjør sportsbilen enda smidigere.

  • Vekt: 231 kilo

  • Lett, stabil og ekstremt stiv

  • Høyeste styrepresisjon

  • Optimalisert smidighet

Ta kontakt om Mercedes-AMG GT nå.

Få et uforpliktende tilbud fra din nærmeste forhandler.

Bilder og filmer


Bilder og filmer Mercedes-AMG GT-modellene.

Bilder og filmer


Bilder og filmer Mercedes-AMG GT-modellene.

Øyeblikksbilde av Mercedes-AMG GT C i høy fart.
Bildet viser gul Mercedes-AMG GT S på veien sett bakfra.
Bildet viser den imponerende fronten på en grønn Mercedes-AMG GT R på bane.
Øyeblikksbilde av gul Mercedes-AMG GT S sett skrått forfra.
Øyeblikksbilde av Mercedes-AMG GT C i høy fart i sideperspektiv bakfra.
Bildet viser en sølvfarget Mercedes-AMG GT sett fra siden med en bysilhuett i bakgrunnen.
Bildet viser en gul Mercedes-AMG GT S i full fart sett fra siden.
Bildet viser en grønn Mercedes-AMG GT R som kjører å en vei, sett forfra og i fugleperspektiv.
Nærbilde av smidd felg på grønn Mercedes-AMG GT R.
Bildet viser den sølvfargede Mercedes-AMG GT i god fart gjennom byen.