Mercedes-AMG GT Roadster.

Handcrafted by Racers.

Åpen bil


AMG typisk Driving Performance under åpen himmel.

Mercedes-AMG GT Roadster sørger for uforglemmelige kjøreopplevelser. En mer intens sportsbilfølelse skal du lete lenge etter.

Åpen bil


AMG typisk Driving Performance under åpen himmel.

Mercedes-AMG GT Roadster sørger for uforglemmelige kjøreopplevelser. En mer intens sportsbilfølelse skal du lete lenge etter.

La Mercedes-AMG GT Roadster gi deg den velkjente AMG følelsen og opplev kjøring under åpen himmel slik du aldri har kjent det før.

Kalesjen åpnes på under

11 sek

Kalesjen lar seg åpne i inntil

50 km/t

Bildesign


En grenseløs fremdriftsvilje.

En perfekt symbiose av karakteristisk AMG Driving Performance og ubegrenset nytelse ved kjøring under åpen himmel.

Bildesign


En grenseløs fremdriftsvilje.

En perfekt symbiose av karakteristisk AMG Driving Performance og ubegrenset nytelse ved kjøring under åpen himmel.

Mercedes-AMG GT Roadster er designet for å ta pusten fra deg – fra det langtrukne panseret til den knappe, men kraftige hekken.
Mercedes-AMG GT Roadster er designet for å ta pusten fra deg – fra det langtrukne panseret til den knappe, men kraftige hekken.

Uimotståelig sportsbildesign.

De klassiske sportsbilproporsjonene med langstrakt panser og en kort, men kraftig hekk har en uimotståelig tiltrekningskraft.

Når taket er lukket, gir kalesjen bilen de harmoniske linjene til en coupé.

Bildet viser det karismatiske uttrykket til Mercedes-AMG GT Roadster med lavt frontskjørt og AMG-spesifikk grill i høyglanset krom.

Unikt: det AMG-spesifikke radiatordekselet.

Den AMG-spesifikke grillen i det lave frontskjørtet gir Mercedes-AMG GT Roadster et karismatisk uttrykk.

De 15 vertikale stagene i høyglanset krom minner om uttrykket til racerbilen AMG GT3. De nye LED High Performance-frontlyktene sørger for optimal sikt mens den nye utformingen av dagskjørelyset gir bilen et markant uttrykk.

Det langtrukne panseret med karakteristiske powerdomes gir Mercedes-AMG GT Roadster en imponerende fremtoning.

Det lange motorpanseret trekker blikket fremover.

Det lange panseret som er trukket fremover, har karakteristiske powerdomes og luftutløpsgitter i matt sort, og går rett i hjertet på motorsportentusiaster.

Mercedes-AMG GT Roadster gjør et solid inntrykk, også på de som kommer bakfra, takket være den kraftige hekken med integrerte, forkrommede enderørsdeksler.

Den brede hekken danner en flott avslutning på bilen.

Spennende høydepunkter: den kraftfulle hekken med ny hekkdiffusor, de forkrommede dobbeltrapesformede enderørsdekslene samt midtplasserte LED-tåke- og ryggelys som i motorsporten.

Når det eksklusive trelags stofftaket er lukket, fremheves det lette og rene uttrykket til Mercedes-AMG GT Roadster.

Nesten for vakkert til å åpne. Men bare nesten.

Når det eksklusive trelags stofftaket i sort, eventuelt rødt eller beige, er lukket, fremheves det lette og rene uttrykket til Mercedes-AMG GT Roadster.

Et helt unikt interiør.

Interiøret i Mercedes-AMG GT Roadster sørger for maksimal komfort når taket er nede og er i stand til å ta pusten fra alle og enhver – ikke bare de som er heldige nok til å kjøre i den.

Et helt unikt interiør.

Interiøret minner om cockpiten i et fly og gjør stort inntrykk, også når taket er nede. Lav sittestilling og midtkonsoll i V8-stil bidrar også sterkt til bilens karakteristiske preg. Bearbeidingen av materialene vitner om svært høy håndverksmessig kvalitet.

Modeller


Finn ut mer om Mercedes-AMG GT Roadster-modellene.

Modeller


Finn ut mer om Mercedes-AMG GT Roadster-modellene.

  • Mercedes-AMG GT C Roadster

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster lar deg oppleve en sportsbil på den mest intensive måten. Ubegrenset nytelse ved kjøring under åpen himmel og imponerende ytelse sørger for ren og skjær kjøreglede. Bilen har en toppfart på 316 km/t og går fra 0 til 100 km/t på 3,7 sekunder. Dette er altså en bil som liker å utfordre grensene. Blant høydepunktene finner vi AMG bakakselstyring, AMG RIDE CONTROL sportsunderstell og den brede hekken.

    Bildet viser den markante fronten på Mercedes-AMG GT C Roadster i full fart.
    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GT C Roadster.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT C Roadster i full fart.

    410 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (557 hk)

    Opptil

    680 Nm

    dreiemoment

    Mercedes-AMG GT C Roadster: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 12,5 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring:: 284 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

  • Mercedes-AMG GT S Roadster

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Den allerede fremragende ytelsen til Mercedes-AMG GT Roadster økes ytterligere med GT S. AMG 4,0 liters V8-biturbomotor med 384 kW (522 hk) og 670 Nm leverer 34 kW (46 hk) høyere effekt enn Mercedes-AMG GT. AMG RIDE CONTROL-sportsunderstellet kan justeres i tre trinn – fra komfortabel til sportslig stram. Roadster gjør 0 til 100 km/t på 3,8 sekunder og har en toppfart på 308 km/t.

    384 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (522 hk)

    Opptil

    670 Nm

    dreiemoment

    Bildet viser den markante fronten på en Mercedes-AMG GT S Roadster med taket nede i full fart gjennom svingen.
    Bildet viser den markante hekken på en Mercedes-AMG GT S Roadster med taket nede på veien nattestid.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT S Roadster sett fra siden, med taket nede og åpen førerdør.

    Mercedes-AMG GT S Roadster: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 11,5 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring:: 262 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

  • Mercedes-AMG GT Roadster

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster forener en aktiv livsstil med sportslige kjøreegenskaper på utmerket vis. Bilen har en toppfart på 302 km/t og går fra 0 til 100 km/t på 4,0 sekunder. Dermed er den like god i situasjoner som krever maks ytelse som ved jevn langkjøring. AMG sportsunderstell, aktivt luftreguleringssystem og lekkert interiør er noen av høydepunktene til Mercedes-AMG GT Roadster.

    Bildet viser det kraftige frontpartiet til en Mercedes-AMG GT Roadster på full fart forover.
    Bildet viser en Mercedes-AMG GT Roadster fra fugleperspektiv.
    Bildet viser en Mercedes-AMG GT Roadster som er i ferd med å åpne kalesjen, sett fra siden.

    350 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (476 hk)

    Opptil

    630 Nm

    dreiemoment

    Mercedes-AMG GT Roadster: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 11,5-11,4 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 261 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

  • Mercedes-AMG GT R Roadster

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Muligens den mest intense kombinasjonen av skjønnhet og udyr: Mercedes-AMG GT R Roadster forener ekspressiv design med gleden ved åpen himmel. Modellen som produseres i et begrenset antall på 750 eksemplarer, er det nye symbolet på eksklusiv ytelse, med en 430 kW (585 hk) sterk V8-biturbomotor, justerbart understell med aktiv bakakselstyring, aktiv aerodynamikk samt en intelligent og lett konstruksjon.

    430 kW (585 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    nominell effekt (585 hk)

    Opptil

    700 Nm

    dreiemoment

    Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster.

      

Ta kontakt om Mercedes-AMG GT Roadster nå.

Få et uforpliktende tilbud fra din nærmeste forhandler.

Kjøreegenskaper


Når kjøringen blir til en opplevelse.

Mercedes-AMG GT Roadster er skapt for å prestere, noe som gjenspeiler seg i både motor, understell og girkasse.

Kjøreegenskaper


Når kjøringen blir til en opplevelse.

Mercedes-AMG GT Roadster er skapt for å prestere, noe som gjenspeiler seg i både motor, understell og girkasse.

Utforsk fremdriftskomponentene og kjøredynamikken til Mercedes-AMG GT Roadster.

AMG eksosanlegg

Den AMG-typiske V8-buldringen kommer virkelig til sin rett når bilen akselererer. Ved konstant hastighet er lyden mer dempet. To integrerte, forkrommede enderørsdeksler gir et flott uttrykk.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

7-trinns dobbeltclutchgirkasse imponerer med lynraske girskift og nøyaktig dosert mellomgass. DYNAMIC SELECT byr dessuten på komfortorienterte kjøreprogrammer for uanstrengt og effektiv kjøring på langstrekk.

Dobbeltclutchgirkassen består av to delgirkasser. Den ene overfører drivkraften til hjulene, den andre legger inn det nye giret. Det muliggjør spontane girskift og ekstremt korte sjaltetider.

Momentstag

Den midtstilte frontmotoren danner en fast enhet sammen med dobbeltclutchgirkassen som er plassert bak. De to komponentene holdes sammen av et momentstag i en bøye- og torsjonsstiv forbindelse.

Innerst roterer en svært lett og torsjonsstiv drivaksel av karbon. Den sørger for at kreftene fra den 4,0 liters V8-biturbomotoren uforminsket overføres til AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Her omsettes kreftene til fremdrift. Ufattelig raskt og imponerende.

AMG sportsunderstell

Takket være perfekt utnyttelse av konseptet med doble tverrstilte bærearmer som har vært en stor suksess i motorsporten, kan AMG sportsunderstellet skilte med ytelser på motorsportnivå.

Konseptet med doble tverrstilte bærearmer sørger for fremragende tverrdynamikk og kjørestabilitet i høye hastigheter samt god utligning av ytre påvirkninger som sidevind, ujevnt underlag og endringer i friksjonsverdien.

AMG V8-biturbomotor

AMG 4,0 liters V8-biturbomotor leverer inntil 350 kW (476 hk) med et maksimalt dreiemoment på 600 Nm. Motorvekten er ikke mindre imponerende med sine 245 kg i tørr tilstand.

Aluminiumsveivhuset gir god stabilitet og lav vekt. De to turboladerne er kompakt montert i den såkalte "varme, innvendige V-en". Resultatet er en motor som reagerer spontant, har masse motorkraft også ved lave turtall og med bedre utslippsverdier.


Mer om kjøreegenskapene til Mercedes-AMG GT Roadster.

AMG leverer teknologi i toppklassen – et resultat av dyktig og nøyaktig ingeniørarbeid. Det er dette som gjør Mercedes-AMG GT Roadster til en usedvanlig kraftig sportsbil.


Mer om kjøreegenskapene til Mercedes-AMG GT Roadster.

AMG leverer teknologi i toppklassen – et resultat av dyktig og nøyaktig ingeniørarbeid. Det er dette som gjør Mercedes-AMG GT Roadster til en usedvanlig kraftig sportsbil.

Konstruksjon


En konstruksjon med fokus på ytelse.

Bygget for å begeistre: Konstruksjonen til Mercedes-AMG GT Roadster gir bilen overlegne motorsport-egenskaper.

Konstruksjon


En konstruksjon med fokus på ytelse.

Bygget for å begeistre: Konstruksjonen til Mercedes-AMG GT Roadster gir bilen overlegne motorsport-egenskaper.

  • Veigrep

    Leder med bakkekontakt.

    Leder med bakkekontakt.

    Takket være drivlinje med transakselkonstruksjon har bilen en vektfordeling på 47 % foran og 53 % bak, noe som gir et godt veigrep. AMG differensialsperre på bakakselen gir bedre veigrep, spesielt ved sportslig kjøring, ved å forebygge hjulspinn på det innerste hjulet i svingen.

    Transakselkonstruksjonen til Mercedes-AMG GT Roadster sørger for optimalt veigrep, spesielt ved sportslig kjøring.

    47 / 53

    Bilen er lettere foran enn bak og dermed perfekt balansert.

  • Tverrdynamikk

    Takler alle situasjoner.

    Med tørrsumpsmøring har bilen fått et lavere tyngdepunkt, noe som betyr at Mercedes-AMG GT Roadster kommer med overlegen tverrdynamikk.

    Takler alle situasjoner.

    Med tørrsumpsmøring har bilen fått et lavere tyngdepunkt, og dermed overlegen tverrdynamikk. Sportsunderstellet AMG RIDE CONTROL kan justeres i tre ulike trinn. Sammen med de aerodynamiske egenskapene som presser bilen nedover, betyr det at Mercedes-AMG GT Roadster ligger stabilt og harmonisk på veien, også når føreren tester grensene. Aluminiumskonstruksjonen har skapt et svært stivt karosseri som gir bilen gode dynamiske egenskaper i tverr- og lengderetningen samt presis styring.

  • Aerodynamikk

    Optimal aerodynamikk.

    Optimert understellskledning for en best mulig luftstrøm fra oljekjøleren og bedre innstrømming til hekkdiffusoren.
    Det aktive luftreguleringssystemet i nedre del av frontskjørtet er med på å gi Mercedes-AMG GT Roadster overlegne aerodynamiske egenskaper.

    Optimal aerodynamikk.

    Aerodynamikkonseptet til Mercedes-AMG GT er utviklet med knowhow fra motorsporten og hjelper føreren med å kjøre dynamisk og sikkert. Det forener aerodynamisk stabilitet med lav luftmotstand og integrerer tilstrekkelig kjøling av og lufttilførsel til alle komponenter. AIRPANEL i frontskjørtet og hekkspoileren som kan kjøres ut elektrisk, tilpasser aktivt aerodynamikken til den aktuelle kjøresituasjonen.

Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Her er bremseskivene med AMG høyeffektivt komposittbremsesystem samlet på en vegg.

Keramiske bremseskiver forsterket med karbonfiber er imponerende harde, samtidig som de er 40 % lettere enn tradisjonelle komposittbremseskiver. Det gir fordeler som lengre levetid, kortere bremselengde, presist trykkpunkt og overlegen stabilitet.

Bilder og filmer


Bilder og filmer Mercedes-AMG GT Roadster-modellene.

Bilder og filmer


Bilder og filmer Mercedes-AMG GT Roadster-modellene.

Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster i en dynamisk kjørescene sett forfra.
Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster i en dynamisk kjørescene sett bakfra.
Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster sett fra siden.
Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster i farta sett ovenfra.
Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster i en dynamisk kjørescene sett 1/4 forfra.
Bildet viser kupeen til Mercedes-AMG GT Roadster.
Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster i urbane omgivelser sett fra siden.