Ytelse.

Opplev rendyrket AMG Driving Performance: Mercedes-AMG GT.

Modeller


Finn ut mer om de fascinerende Mercedes-AMG GT-modellene.

Modeller


Finn ut mer om de fascinerende Mercedes-AMG GT-modellene.

  • Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT er en autentisk sportsbil som er klasseledende på teknologi, men også en bil med høy bruksverdi. Med en toppfart på 304 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 4,0 sekunder er Mercedes-AMG GT optimalt tilpasset en sportslig livsstil. Den uttrykker selve essensen i det Performance-merket AMG står for.

    350 kW (476 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    630 Nm

    Dreiemoment

    Bildet viser hekken på Mercedes-AMG GT.
    Bildet viser den dynamiske silhuetten til Mercedes-AMG GT.
    Bildet viser fronten på Mercedes-AMG GT.
  • MERCEDES-AMG GT S

    Mercedes-AMG GT S.

    Mercedes-AMG GT S.

    Banebrytende atletisk: Med en toppfart på 310 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 3,8 sekunder legger Mercedes-AMG GT S de aller fleste bak seg. AMG RIDE CONTROL sportsunderstell kan justeres i tre trinn – fra komfortabel til sportslig stram. Andre høydepunkter er elektronisk AMG differensialsperre på bakakselen og det ekstra kjøreprogrammet "RACE", som setter kjøretøysystemene i banemodus.

    Bildet viser hekken på Mercedes-AMG GT S.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT S skrått forfra.
    Bildet viser den dynamiske silhuetten på Mercedes-AMG GT S.

    384 kW (522 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    670 Nm

    Dreiemoment

  • Mercedes-AMG GT C

    Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C.

    Kraftfull fremtoning og tidløs eleganse: Mercedes-AMG GT C stiller i startblokkene med muskuløs hekk, bred sporvidde og store hjul. Denne dynamiske motorsportsyntesen av kultivert kjøredynamikk og rendyrket motorsport er ikke bare et skikkelig blikkfang rent visuelt. Takket være spesifikke AMG komponenter kommer Mercedes-AMG GT C opp i en toppfart på 317 km/t og akselererer fra 0 til 100 km/t på sensasjonelle 3,7 sekunder.

    410 kW (557 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    680 Nm

    Dreiemoment

    Bildet viser den dynamiske silhuetten på Mercedes-AMG GT C.
    Bildet viser siden av hekken på Mercedes-AMG GT C.
    Bildet viser siden av fronten på Mercedes-AMG GT C.
  • Mercedes-AMG GT R

    Mercedes-AMG GT R.

    Mercedes-AMG GT R.

    Udyret fra det grønne helvete. Mercedes-AMG GT R demonstrerer AMGs utviklings- og billøpskompetanse og forskyver det kjøredynamiske grenseområdet oppover – det gjør at AMG DNA-et kan oppleves i enda mer rendyrket form. Direkte kompetanseoverføring fra motorsporten gir Mercedes-AMG GT R en topphastighet på 318 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 3,6 sekunder.

    Bildet viser Mercedes-AMG GT R bakfra i en by.

    Bildet viser en Mercedes-AMG GT R som kjører i byen, sett forfra.
    Bildet viser et detaljutsnitt av en smidd AMG Performance felg til Mercedes-AMG GT R.
    Bildet viser det lange motorpanseret på Mercedes-AMG GT R.

    430 kW (585 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    700 Nm

    Dreiemoment

Kjøreegenskaper


Inspirert av billøp.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

Kjøreegenskaper


Inspirert av billøp.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

Finn ut mer om fremdriften og kjøredynamikken til Mercedes-AMG GT.

AMG 4,0 liters V8-biturbomotor

Den midtmonterte frontmotoren plasserer sine bare 209 kg tørrvekt i midtpartiet i bilen. For å holde tyngdepunktet lavt ble den montert inn i spaceframe-konstruksjonen i aluminium.

Motoren ble bygd sammen med den bakmonterte dobbeltclutchgirkassen i en transaksel-konstruksjon – som gir perfekt balanse. Aggregatet arbeider med tørrsumpsmøring og sikrer optimal oljeforsyning også ved høy tverrakselerasjon.

Momentstag

Den frontmonterte midtmotoren danner en fast enhet sammen med dobbeltclutchgirkassen. Komponentene holdes sammen av et momentstag i en bøye- og torsjonsstiv forbindelse.

Innerst roterer en svært lett og torsjonsstiv drivaksel av karbon. Den sørger for at kreftene fra den 4,0 liters V8-biturbomotoren uforminsket overføres til AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Her omsettes kreftene til fremdrift. Ufattelig raskt og imponerende.

AMG RIDE CONTROL understell

AMG RIDE CONTROL understell med adaptiv demperjustering – standard på Mercedes-AMG GT S, GT C og CT R – forener ytelse utenom det vanlige med førsteklasses kjørekultur.

I kombinasjon med doble tverrstilte svingarmer sørger det for banebilegenskaper med fremragende tverrdynamikk og kjørestabilitet i høye hastigheter. Det tilpasser dempningskarakteristikken på hvert hjul til kjøremåten og tilstanden til veibanen.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G imponerer med kjappe girskift, kraftfull mellomgass og ytelser på motorsportnivå: jo sportsligere innstilt, desto friskere respons.

Små turtallssprang tillater optimal utvekslingstilpasning og raske girskift uten avbrudd i drivkraft. Syv gir, tre kjøreprogrammer og en manuell modus, i tillegg til mellomgass- og RACE START-funksjon, setter deg i stand til å foreta ekstremt dynamiske akselerasjonsmanøvre.

Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

Fremragende retardasjonsevne og høy pålitelighet er sikret med det høyeffektive AMG komposittbremsesystemet med innvendig ventilerte og perforerte bremseskiver.

Fordelene med det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet (tilleggsutstyr) er at det sparer vekt, har lengre levetid og er enda mer pålitelig.

Optimal vektfordeling.

Bildet viser Mercedes-AMG GT R.

Optimal vektfordeling.

Med frontmontert midtmotor og AMG SPEEDSHIFT DCT 7G i transakselkonfigurasjon oppnår Mercedes-AMG GT en optimal vektfordeling på 47 % til 53 % mellom for- og bakakselen. Kombinert med lavt tyngdepunkt sikrer det en ytterst smidig håndtering og høye kurvehastigheter. Det er jo i svingene billøp vinnes.


Finn ut mer om kjøredynamikken til Mercedes-AMG GT.

Den unike kombinasjonen av innovative teknologier fra motorsporten overfører ingeniørenes lidenskap til veien på svært attraktivt vis.


Finn ut mer om kjøredynamikken til Mercedes-AMG GT.

Den unike kombinasjonen av innovative teknologier fra motorsporten overfører ingeniørenes lidenskap til veien på svært attraktivt vis.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Med sin innovative arkitektur er spaceframe-konstruksjonen til Mercedes-AMG GT ekstremt lett.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Med sin innovative arkitektur er spaceframe-konstruksjonen til Mercedes-AMG GT ekstremt lett.

Bildet viser spaceframe fra Mercedes-AMG GT fra siden.

Karbon. Aluminium. Magnesium. Stål.

Karbon. Aluminium. Magnesium. Stål.

Dette er ingrediensene til råkarosseriet på Mercedes-AMG GT. Spaceframe-konstruksjonen er hovedsakelig utført i aluminium og veier bare 231 kilo. En innovativ arkitektur som både er lett, stabil og ekstremt stiv. Dette er forutsetningen for best mulig lengde- og tverrdynamikk og maksimal styrepresisjon. Den ekstremt lette frontmodulen er av magnesium. Det gir forakselen mindre massetreghet og gjør sportsbilen enda smidigere.

  • Spaceframe-konstruksjonen av aluminium veier kun 231 kilo

  • Karosseri med høy vridningsstivhet og styrke

  • Høy styrepresisjon og tverrdynamikk

Aerodynamikken til Mercedes-AMG GT R testes i vindtunnelen.

Aerodynamikk.

Aerodynamikk.

Aerodynamikkonseptet til Mercedes-AMG GT er utviklet med knowhow fra motorsporten og hjelper føreren med å kjøre dynamisk og sikkert. Det forener aerodynamisk stabilitet med lav luftmotstand og integrerer tilstrekkelig kjøling av og lufttilførsel til alle komponenter. AIRPANEL i frontskjørtet og hekkspoileren som kan kjøres ut elektrisk, tilpasser aktivt aerodynamikken til den aktuelle kjøresituasjonen.

AMG V8-biturbomotor


Opplev hjertet i Mercedes-AMG GT.

AMG V8-biturbomotor


Opplev hjertet i Mercedes-AMG GT.

Lett, men ingen lettvekter.

Bildet viser en utmontert AMG 4,0 liters V8-biturbomotor fra Mercedes-AMG GT sett fra siden.

Lett, men ingen lettvekter.

En motor med effektverdier på motorsportnivå – V8-biturbomotoren med to innvendige turboer er konstruert for maksimal ytelse og de dynamiske motoropphengene tilpasser seg enhver kjøresituasjon. Dessuten senker tørrsumpsmøringen den lave monteringsposisjonen enda mer. Den eksplosive responsen med høyt bunndrag fascinerer.

Hør lyden av Performance.

Grønne frontlykter på en Mercedes AMG GT R stråler ut fra en garasje.
Se igjen

Hør lyden av Performance.

Imponerende når V8-eren slipper kreftene fri. Smittende er også motorlyden, som understreker de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

Hjertet i AMG GT, V8-biturbomotoren på 4,0 liter, får også føreren hjerte til å slå fortere. Mye fortere, når V8-eren under det særdeles lange panseret får slippe seg løs. Med bare 209 kilo tørrvekt leverer den ytelser på motorsportnivå. Lett. Kompakt. Råsterk.

Opptil

430 kW (585 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Nominell effekt

Opptil

700 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Dreiemoment

Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Bildet viser det høyeffektive AMG komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG GT.

Det høyeffektive komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG GT utmerker seg med fremragende retardasjonsverdier, presis doserbarhet og høy stabilitet. De veldimensjonerte, innvendig ventilerte og perforerte bremseskivene med spor forener høy temperaturbestandighet og lav vekt.

De viktigste egenskapene til bremsesystemet:

  • Fremragende retardasjonsverdier takket være veldimensjonerte, innvendig ventilerte, og perforerte bremseskiver med spor på alle hjul
  • Kompositteknologi for å gjøre bremseskivene svært stabile og redusere den ufjærende massen
  • Elektrisk parkeringsbrems med komfortabel betjening via en knapp under lysbryteren
  • Bremsekalipere med "AMG"-navnetrekk i sølv for AMG GT, i rødt for AMG GT S og GT C eller i gult for AMG GT R (rødt som tilvalg)
  • Dimensjonen og yteevnen til komposittbremsesystemet som er standard er tilpasset bilens yteevne
    Tilvalg for alle motorvarianter: keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem for enda bedre bremseytelse og holdbarhet

AMG tilleggsutstyr


Enda mer Driving Performance. Enda mer GT-følelse.

AMG tilleggsutstyr


Enda mer Driving Performance. Enda mer GT-følelse.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakke

    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GT med AMG DYNAMIC PLUS-pakke.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakken står for maksimal kjøreglede og størst mulig smidighet. I den er høyytelseskomponenter samlet for å gi enda høyere kjøredynamikk. Dermed blir kjøreopplevelsen enda mer emosjonell.

    COMAND Online

    Bildet viser multimediesystemet COMAND Online med AMG TRACK PACE-appen i Mercedes-AMG GT.

    Du kommer raskere og mer avslappet til målet med COMAND Online, premiumnavigasjonssystemet som er perfekt integrert i førerplassen og som både ser og kjennes ut som Mercedes. Takket være Live Traffic-trafikkinformasjon og Car-to-X-kommunikasjon kan du for eksempel enkelt kjøre utenom køer og oppdage mulige farer enda tidligere.
    Med AMG TRACK PACE-appen får du en detaljert og profesjonell analyse av din egen kjørestil. Dermed kan du forbedre prestasjonene dine på lukkede baner også uten instruktør og sammenligne deg med andre førere. Visningen av informasjon er oversiktlig, intuitiv og forståelig. Du kan registrere kjøredataene dine og for eksempel dele dem med andre motorsportentusiaster på sosiale medier.

    Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

    Bildet viser det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG GT.

    Pålitelighet i ekstreme situasjoner, også etter flere fullbremsinger etter hverandre: Det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet byr på retardasjonsverdier som du kan stole på selv i unntakssituasjoner. Det er dessuten lettere enn tradisjonelle bremsesystemer – mindre uavfjæret masse gir mer kjøredynamikk og smidighet.

    Merket Mercedes-AMG


    The World of Driving Performance.

    Merket Mercedes-AMG


    The World of Driving Performance.

    The World of Driving Performance.

    Bildet viser flere Mercedes-AMG GT modeller.

    The World of Driving Performance.

    Bli kjent med det allsidige utvalget av modeller fra Mercedes-AMG og la deg fascinere av Driving Performance.