Performance.

Opplev rendyrket AMG Driving Performance: Mercedes-AMG GT Coupé.

Modeller


Les mer om de fascinerende Mercedes-AMG GT Coupé-modellene.

Modeller


Les mer om de fascinerende Mercedes-AMG GT Coupé-modellene.

  • Mercedes-AMG GT Coupé

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT Coupé er en autentisk sportsbil som er klasseledende på teknologi, men også en bil du kan bruke til hverdags. Med en toppfart på 312 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 3,8 sekunder er Mercedes-AMG GT Coupé optimalt tilpasset en sportslig livsstil. Den uttrykker selve essensen i det performance-merket AMG står for. 

    390 kW (530 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    670 Nm

    dreiemoment

    Bildet viser fronten på Mercedes-AMG GT Coupé.
  • Mercedes-AMG GT C Coupé

    Mercedes-AMG GT C Coupé.

    Mercedes-AMG GT C Coupé.

    Kraftfull fremtoning og tidløs eleganse: Mercedes-AMG GT C Coupé stiller i startblokkene med muskuløs hekk, bred sporvidde og store hjul. Denne dynamiske motorsportsyntesen av kultivert kjøredynamikk og rendyrket motorsport er ikke bare et skikkelig blikkfang rent visuelt. Takket være spesifikke AMG komponenter kommer Mercedes-AMG GT C Coupé opp i en toppfart på 317 km/t og akselererer fra 0 til 100 km/t på sensasjonelle 3,7 sekunder.

    410 kW (557 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    680 Nm

    dreiemoment

    Bildet viser siden av hekken på Mercedes-AMG GT C Coupé.
  • Mercedes-AMG GT R Coupé

    Mercedes-AMG GT R Coupé.

    Mercedes-AMG GT R Coupé.

    Mercedes-AMG GT R Coupé demonstrerer AMGs utviklings- og billøpskompetanse og forskyver det kjøredynamiske grenseområdet oppover – det gjør at AMG DNA-et kan oppleves i enda mer rendyrket form. Direkte kompetanseoverføring fra motorsporten gir Mercedes-AMG GT R Coupé en topphastighet på 318 km/t og en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 3,6 sekunder.

    Bildet viser Mercedes-AMG GT R Coupé sett fra siden.

     

     

     

    430 kW (585 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    700 Nm

    dreiemoment

Kjøreegenskaper


Inspirert av billøp.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT Coupé.

Kjøreegenskaper


Inspirert av billøp.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT Coupé.

Drag horizontally
  • 4,0 liters AMG V8-biturbomotor

    Den midtmonterte frontmotoren plasserer sine bare 209 kg tørrvekt i midtpartiet i bilen. For å holde tyngdepunktet lavt ble den montert inn i spaceframe-konstruksjonen i aluminium. Motoren ble bygd sammen med den bakmonterte dobbeltclutchgirkassen i en transaksel-konstruksjon – som gir perfekt balanse. Aggregatet arbeider med tørrsumpsmøring og sikrer optimal oljeforsyning også ved høy tverrakselerasjon.

  • Momentstag

    Den frontmonterte midtmotoren danner en fast enhet sammen med dobbeltclutchgirkassen. Komponentene holdes sammen av et momentstag i en bøye- og momentstiv forbindelse. Innerst roterer en svært lett og torsjonsstiv drivaksel av karbon. Den sørger for at kreftene fra 4,0-liters V8 biturboen uforminsket overføres til AMG SPEEDSHIFT DCT 7-trinns sportsgirkassen. Her omsettes kreftene til fremdrift. Ufattelig raskt og imponerende.

  • AMG RIDE CONTROL-understell

    AMG RIDE CONTROL understellet med adaptiv demperregulering – standard i Mercedes-AMG GT – forener utpreget performance med førsteklasses kjørekultur. I kombinasjon med doble tverrstilte svingarmer sørger det for banebilegenskaper med fremragende tverrdynamikk og kjørestabilitet i høye hastigheter. Det tilpasser dempningskarakteristikken på hvert hjul til kjøremåten og tilstanden til veibanen.

    .

  • AMG SPEEDSHIFT DCT7G

    AMG SPEEDSHIFT DCT 7G imponerer med kjappe girskift, kraftfull mellomgass og ytelser på motorsportnivå: jo sportsligere innstilt, desto friskere respons. Små turtallssprang tillater optimal utvekslingstilpasning og raske girskift uten avbrudd i drivkraft. Syv gir, tre kjøreprogrammer og en manuell modus, i tillegg til mellomgass- og RACE START-funksjon, setter deg i stand til å foreta ekstremt dynamiske akselerasjonsmanøvre.

  • Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

    Fremragende retardasjonsevne og høy pålitelighet er sikret med det høyeffektive AMG komposittbremsesystemet med innvendig ventilerte og perforerte bremseskiver. Fordelene med det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet (tilleggsutstyr) er at det sparer vekt, har lengre levetid og er enda mer pålitelig.

Grunnoppbygningen til Mercedes-AMG GT Coupé blir stemningsfullt presentert i en mørk garasje.
  • 4,0 liters AMG V8-biturbomotor

  • Momentstag

  • AMG RIDE CONTROL-understell

  • AMG SPEEDSHIFT DCT7G

  • Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

Optimal vektfordeling.

Bildet viser Mercedes-AMG GT R Coupé sett bakfra.

Optimal vektfordeling.

Med frontmontert midtmotor og AMG SPEEDSHIFT DCT 7G i transakselkonfigurasjon oppnår Mercedes-AMG GT Coupé en optimal vektfordeling på 47 % til 53 % mellom for- og bakakselen. Kombinert med lavt tyngdepunkt sikrer det en ytterst smidig håndtering og høye kurvehastigheter. Det er tross alt i svingene billøp vinnes.


Les mer om kjøredynamikken i Mercedes-AMG GT Coupé.

Den unike kombinasjonen av innovative teknologier fra motorsporten overfører ingeniørenes lidenskap til veien og gjør denne bilen svært ettertraktet.


Les mer om kjøredynamikken i Mercedes-AMG GT Coupé.

Den unike kombinasjonen av innovative teknologier fra motorsporten overfører ingeniørenes lidenskap til veien og gjør denne bilen svært ettertraktet.

Karbon. Aluminium. Magnesium. Stål.

Bildet viser spaceframe fra Mercedes-AMG GT Coupé fra siden.

Karbon. Aluminium. Magnesium. Stål.

Dette er ingrediensene til råkarosseriet på Mercedes-AMG GT Coupé. Spaceframe-konstruksjonen er hovedsakelig utført i aluminium og veier bare 231 kilo. En innovativ arkitektur som både er lett, stabil og ekstremt stiv. Dette er forutsetningen for best mulig lengde- og tverrdynamikk og maksimal styrepresisjon. Den ekstremt lette frontmodulen av magnesium reduserer massetregheten foran forakselen og optimerer på den måten sportsbilens smidighet.

  • Aluminium-spaceframe veier kun 231 kilo
  • Svært bøyefast og solid karosseri
  • Høy styrepresisjon og tverrdynamikk

Aerodynamikk.

Bildet viser hekken på Mercedes-AMG GT R Coupé.

Aerodynamikk.

Aerodynamikk-konseptet til Mercedes-AMG GT Coupé er utviklet med motorsportslig know-how og hjelper føreren med å kjøre dynamisk og sikkert. Det forener aerodynamisk stabilitet med lav luftmotstand og integrerer tilstrekkelig kjøling av og lufttilførsel til alle komponenter. AIRPANEL i frontskjørtet og den elektriske hekkvingen tilpasser aerodynamikken aktivt til den aktuelle kjøresituasjonen.

Optimal vektfordeling.

Bildet viser Mercedes-AMG GT R Coupé sett bakfra.

Optimal vektfordeling.

Med frontmontert midtmotor og AMG SPEEDSHIFT DCT 7G i transakselkonfigurasjon oppnår Mercedes-AMG GT Coupé en optimal vektfordeling på 47 % til 53 % mellom for- og bakakselen. Kombinert med lavt tyngdepunkt sikrer det en ytterst smidig håndtering og høye kurvehastigheter. Det er tross alt i svingene billøp vinnes.

AMG V8-biturbomotor


Opplev hjertet i Mercedes-AMG GT Coupé.

AMG V8-biturbomotor


Opplev hjertet i Mercedes-AMG GT Coupé.

Lett, men ingen lettvekter.

Bildet viser en utmontert AMG 4,0 liters V8-biturbomotor fra Mercedes-AMG GT Coupé sett fra siden.

Lett, men ingen lettvekter.

En motor med effektverdier på motorsportnivå – V8-biturbomotoren med to innvendige turboer er konstruert for maksimal ytelse, og de dynamiske motorlagrene tilpasser seg enhver kjøresituasjon. Dessuten senker tørrsumpsmøringen den lave monteringsposisjonen enda mer. Den eksplosive responsen med høyt bunndrag fascinerer.

Hør lyden av Performance.

Grønne frontlykter på en Mercedes-AMG GT R stråler ut fra en garasje.
Se igjen

Hør lyden av Performance.

Imponerende når V8-eren slipper kreftene fri. Smittende er også motorlyden, som understreker de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Høyeffekts komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG GT Coupé utmerker seg med fremragende retardasjonsverdier, presis doserbarhet og høy stabilitet. De veldimensjonerte, innvendig ventilerte og perforerte bremseskivene med spor forener høy temperaturbestandighet og lav vekt.

Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Høyeffekts komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG GT Coupé utmerker seg med fremragende retardasjonsverdier, presis doserbarhet og høy stabilitet. De veldimensjonerte, innvendig ventilerte og perforerte bremseskivene med spor forener høy temperaturbestandighet og lav vekt.

Bildet viser det høyeffektive AMG komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG GT Coupé.

Høyeffekts komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG GT utmerker seg med fremragende retardasjonsverdier, presis doserbarhet og høy stabilitet. De store, innvendig ventilerte og perforerte bremseskivene med spor kombinerer høy temperaturbestandighet og lav vekt.

De viktigste elementene til bremsesystemet:

  • Fremragende retardasjonsverdier med store bremseskiver, innvendig ventilert over det hele, med spor og perforering.
  • Kompositt-teknologi for høy stabilitet for bremseskivene og lite ufjæret masse.
  • Elektrisk parkeringsbrems med komfortabel betjening via en knapp under lysdreiebryteren.
  • Bremsekalipere med "AMG"-logo i rødt for AMG GT og GT C eller i gult for AMG GT R (i rødt som tilleggsutstyr).
  • Dimensjonene og ytelsen til standard komposittbremsesystemet er tilpasset bilens ytelse.
  • Tilleggsutstyr for alle motorer: AMG keramisk høyeffekts bremsesystem for enda høyere bremseeffekt og holdbarhet.

AMG tilleggsutstyr


Enda mer Driving Performance. Enda mer GT-følelse.

AMG tilleggsutstyr


Enda mer Driving Performance. Enda mer GT-følelse.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakke

    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GT Coupé med AMG DYNAMIC PLUS-pakke.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakken står for maksimal kjøreglede og størst mulig smidighet. I den er høyytelseskomponenter samlet for å gi enda høyere kjøredynamikk. Dermed blir kjøreopplevelsen enda mer emosjonell.

    AMG TRACK PACE

    Bildet viser multimediesystemet COMAND Online med AMG TRACK PACE-appen i Mercedes-AMG GT Coupé.

    Du kommer raskere og mer avslappet til målet med COMAND Online, premiumnavigasjonssystemet som er perfekt integrert i førerplassen og som både ser og kjennes ut som Mercedes. Takket være Live Traffic-trafikkinformasjon og Car-to-X-kommunikasjon kan du for eksempel enkelt kjøre utenom køer og oppdage mulige farer enda tidligere.
    Med AMG TRACK PACE-appen får du en detaljert og profesjonell analyse av din egen kjørestil. Dermed kan du forbedre prestasjonene dine på lukkede baner også uten instruktør og sammenligne deg med andre førere. Visningen av informasjon er oversiktlig, intuitiv og forståelig. Du kan registrere kjøredataene dine og for eksempel dele dem med andre motorsportentusiaster på sosiale medier.

    Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

    Bildet viser det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG GT Coupé.

    Pålitelighet i ekstreme situasjoner, også etter flere fullbremsinger etter hverandre: Det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet byr på retardasjonsverdier som du kan stole på selv i unntakssituasjoner. Det er dessuten lettere enn tradisjonelle bremsesystemer – mindre uavfjæret masse gir mer kjøredynamikk og smidighet.

    Merket Mercedes-AMG


    The World of Driving Performance.

    Merket Mercedes-AMG


    The World of Driving Performance.

    The World of Driving Performance.

    Bildet viser en AMG motorplakett.

    The World of Driving Performance.

    Bli kjent med det allsidige utvalget av modeller fra Mercedes-AMG og la deg fascinere av Driving Performance.

    Mercedes-AMG GT Black Series


    Og allerede en legende.

    Med Mercedes-AMG GT Black Series vender et ikonisk navn tilbake til supersportsbilenes verden.

    Mercedes-AMG GT Black Series


    Og allerede en legende.

    Med Mercedes-AMG GT Black Series vender et ikonisk navn tilbake til supersportsbilenes verden.

    • Teknikk

      Hver kjøretur blir en opplevelse - også i hverdagen.

      Mercedes-AMG GT Black Series imponerer med enestående ytelse, spesielt ved banekjøring. Hver kjøretur blir en opplevelse - også i hverdagen. Høydepunktene i standardutstyret inkluderer justerbar aerodynamikk, AMG RIDE CONTROL-understell med mange justeringsmuligheter samt karakteristisk oransje dekor i interiøret.

      Hver kjøretur blir en opplevelse - også i hverdagen.

      Mercedes-AMG GT Black Series imponerer med enestående ytelse, spesielt ved banekjøring. Hver kjøretur blir en opplevelse - også i hverdagen. Høydepunktene i standardutstyret inkluderer justerbar aerodynamikk, AMG RIDE CONTROL-understell med mange justeringsmuligheter samt karakteristisk oransje dekor i interiøret.

      Bildet viser Mercedes-AMG GT Black Series.

      Dreiemoment

      800 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

      Akselerasjon

      3,2 s

      fra 0 til 100 km/t

      Effekt

      537 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

      730 hk

      Lettvektskonstruksjon og ekstrem optimalisert dynamikk.

      Bildet viser Mercedes-AMG GT Black Series.
      Bildet viser Mercedes-AMG GT Black Series.
      Bildet viser Mercedes-AMG GT Black Series.

      Lettvektskonstruksjon og ekstrem optimalisert dynamikk.

      Målrettet lettvektskonstruksjon med motorpanser, tak og bagasjeromslokk i karbon. Dette materialet sikrer en lav vekt og samtidig høy styrke. Frontrute og bakrute er også i lettvektskonstruksjon og AMG Performance-eksosanlegget er laget av tynnvegget rustfritt stål. Også en del av konseptet: den ekstreme optimaliseringen av aerodynamikken. Den doble hekkvingen i kombinasjon med sofistikerte aerodynamiske grep sørger for best mulig fremdrift og perfekt kjøretøybalanse – i alle situasjoner.

      Mercedes-AMG GT Black Series: drivstofforbruk blandet kjøring: 12,8 l/100 km, CO2-utslipp blandet kjøring: 292 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

    • Design

      Mer enn bare spektakulær.

      Mercedes-AMG GT Black Series beviser med hver eneste karbonfiber sin tilhørighet i ligaen for de ultimate supersportsbilene. Høydepunkter som det dominante motorpanseret i karbon og den motorsportinspirerte hekkvingen kombinerer det visuelle med motorsportslig fremdrift – form følger funksjon.

      Mer enn bare spektakulær.

      Mercedes-AMG GT Black Series beviser med hver eneste karbonfiber sin tilhørighet i ligaen for de ultimate supersportsbilene. Høydepunkter som det dominante motorpanseret i karbon og den motorsportinspirerte hekkvingen kombinerer det visuelle med motorsportslig fremdrift – form følger funksjon.

      Utilpasset og utemmet ved første øyekast.

      Bildet viser Mercedes-AMG GT Black Series.
      Bildet viser Mercedes-AMG GT Black Series.

      Utilpasset og utemmet ved første øyekast.

      Eksteriørhøydepunkter:

      • frittstående dynamisk frontskjørt med stor AMG-grill basert på designen til racerbilen AMG GT3, med vertikale ribber i mørk krom
      • justerbar frontdiffusor i høyglanset synlig karbon
      • AMG komposittbremsesystem med svarte bremsekalipere
      • motorpanser med områder i høyglanset synlig karbon
      • dynamiske sideskjørt med luftledeelementer i høyglanset synlig karbon
      • Fast hekkvinge i karbon, justerbar
      • Eksklusivt tilgjengelig: lakken AMG magmabeam

      Interiør i konsekvent motorsportdesign.

      Bildet viser Mercedes-AMG GT Black Series.
      Bildet viser Mercedes-AMG GT Black Series.

      Interiør i konsekvent motorsportdesign.

      Interiørhøydepunkter:

      • midtkonsoll i V8-stil med AMG DRIVE UNIT og display-brytere
      • AMG bøtteseter i karbon
      • AMG Performance-ratt i mikrofiber DINAMICA med "Black Series"-navnetrekk
      • setetrekk i eksklusivt nappaskinn / mikrofiber DINAMICA med oransje kontrastfarget dekorsøm
      • AMG dekorelementer i matt karbon
      • AMG terskellister i svart børstet rustfritt stål med "AMG"-navnetrekk
      • Tilleggsutstyr: AMG Track Package med veltebøyle i titan

      Mercedes-AMG GT Black Series: drivstofforbruk blandet kjøring: 12,8 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 292 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

    Customer Racing-biler


    Bygget for motorbanen.

    Customer Racing-bilene fra Mercedes-AMG utmerker seg med høy konkurranseevne fra første runde, og fascinerer førere på alle ferdighetsnivåer. Mercedes-AMG Customer Racing-team og -førere er blant de viktigste globale ambassadørene for merket Mercedes-AMG.

    Customer Racing-biler


    Bygget for motorbanen.

    Customer Racing-bilene fra Mercedes-AMG utmerker seg med høy konkurranseevne fra første runde, og fascinerer førere på alle ferdighetsnivåer. Mercedes-AMG Customer Racing-team og -førere er blant de viktigste globale ambassadørene for merket Mercedes-AMG.

    Bildet viser en Mercedes-AMG GT3 og en Mercedes-AMG GT4 på en bane
    • Mercedes-AMG GT3

      Mercedes-AMG GT3 – Perfection improved.

      Bildet viser Mercedes-AMG GT3 sett på skrå forfra.
      Bildet viser Mercedes-AMG GT3 sett på skrå bakfra.
      Bildet viser førerplassen i Mercedes-AMG GT3.

      Mercedes-AMG GT3 – Perfection improved.

      Enklere, mer intuitiv, mer effektiv og mer økonomisk: Evolusjonsmodellen Mercedes-AMG GT3 optimerer løpsinnsatsen på mange måter. Nyvinningene gir mer performance som ikke bare er merkbar for føreren, men også mekanikerne og ingeniørene. Høy pålitelighet, imponerende ytelser og fremragende kjøreegenskaper har alltid vært essensen i Mercedes-AMG GT3.

      Dersom du er interessert i Mercedes-AMG GT3, kan du sende oss en e-post, så kontakter vi deg så snart som mulig. Vi ser frem til å høre fra deg.

      Kontakt: amg-customer-racing@daimler.com

    • Mercedes-AMG GT4

      Mercedes-AMG GT4 – Racing class hero.

      Bildet viser Mercedes-AMG GT4 sett på skrå forfra.
      Bildet viser Mercedes-AMG GT4 sett bakfra.
      Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GT4.

      Mercedes-AMG GT4 – Racing class hero.

      Mercedes-AMG GT4 er perfekt for deg som er klar til å oppleve den fascinerende GT Sport-verdenen, og er også den optimale bilen for en tur på banen for en ambisiøs amatør. Det standardorienterte konseptet GT4 er basert på Mercedes-AMG GT R Coupé og kombinerer velprøvd motorsportteknologi med best mulig sikkerhet, pålitelighet, driftsøkonomi og brukervennlighet.

      Dersom du er interessert i Mercedes-AMG GT4, kan du sende oss en e-post, så kontakter vi deg så snart som mulig. Vi ser frem til å høre fra deg.

      Kontakt: amg-customer-racing@daimler.com