Ytelse.

Opplev AMG Driving Performance med alle sansene: i AMG GT Roadster.

Modeller


Finn ut mer om Mercedes-AMG GT Roadster-modellene.

Modeller


Finn ut mer om Mercedes-AMG GT Roadster-modellene.

  • Mercedes-AMG GT Roadster

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster forener en aktiv livsstil med sportslige kjøreegenskaper på utmerket vis. Bilen har en toppfart på 302 km/t og går fra 0 til 100 km/t på 4,0 sekunder. Dermed er den like god i situasjoner som krever maks ytelse som ved jevn langkjøring. AMG sportsunderstell, aktivt luftreguleringssystem og lekkert interiør er noen av høydepunktene til Mercedes-AMG GT Roadster.

    Bildet viser det kraftige frontpartiet til en Mercedes-AMG GT Roadster på full fart forover.
    Bildet viser en Mercedes-AMG GT Roadster fra fugleperspektiv.
    Bildet viser en Mercedes-AMG GT Roadster som er i ferd med å åpne kalesjen, sett fra siden.

    350 kW (476 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    630 Nm

    Dreiemoment

  • Mercedes-AMG GT S Roadster

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Den allerede fremragende ytelsen til Mercedes-AMG GT Roadster økes ytterligere med GT S. AMG 4,0 liters V8-biturbomotor med 384 kW (522 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og 670 Nm har 34 kW (46 hk) mer effekt sammenlignet med Mercedes-AMG GT. AMG RIDE CONTROL-sportsunderstellet kan justeres i tre trinn – fra komfortabel til sportslig stram. Roadster gjør 0 til 100 km/t på 3,8 sekunder og har ved behov en toppfart på 308 km/t.

    384 kW (522 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    670 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Dreiemoment

    Bildet viser den markante fronten på en Mercedes-AMG GT S Roadster med taket nede i full fart gjennom svingen.
    Bildet viser den markante hekken på en Mercedes-AMG GT S Roadster med taket nede på veien nattestid.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT S Roadster sett fra siden, med taket nede og åpen førerdør.
  • Mercedes-AMG GT C Roadster

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster lar deg oppleve en sportsbil på den mest intensive måten. Ubegrenset nytelse ved kjøring under åpen himmel og imponerende ytelse sørger for ren og skjær kjøreglede. Bilen har en toppfart på 316 km/t og går fra 0 til 100 km/t på 3,7 sekunder. Dette er altså en bil som liker å utfordre grensene. Blant høydepunktene finner vi AMG bakakselstyring, AMG RIDE CONTROL understell og den brede hekken.

    Bildet viser den markante fronten på Mercedes-AMG GT C Roadster i full fart.
    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GT C Roadster.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT C Roadster i full fart.

    410 kW (557 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    680 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Dreiemoment

  • Mercedes-AMG GT R Roadster

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Muligens den mest intense kombinasjonen av skjønnhet og udyr: Mercedes-AMG GT R Roadster forener ekspressiv design med gleden ved åpen himmel. Modellen som produseres i et begrenset antall på 750 eksemplarer, er det nye symbolet på eksklusiv ytelse, med en 430 kW (585 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> sterk V8-biturbomotor, justerbart understell med aktiv bakakselstyring, aktiv aerodynamikk samt en intelligent og lett konstruksjon.

    430 kW (585 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    takket være 700 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Dreiemoment

    Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster.

Kjøreegenskaper


Når kjøringen blir til en opplevelse.

Mercedes-AMG GT Roadster er skapt for å prestere, noe som gjenspeiler seg i både motor, understell og girkasse.

Kjøreegenskaper


Når kjøringen blir til en opplevelse.

Mercedes-AMG GT Roadster er skapt for å prestere, noe som gjenspeiler seg i både motor, understell og girkasse.

Utforsk fremdriftskomponentene og kjøredynamikken til Mercedes-AMG GT Roadster.

AMG eksosanlegg

Den AMG-typiske V8-buldringen kommer virkelig til sin rett når bilen akselererer. Ved konstant hastighet er lyden mer dempet. To integrerte, forkrommede enderørsdeksler gir et flott uttrykk.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

7-trinns dobbeltclutchgirkasse imponerer med lynraske girskift og nøyaktig dosert mellomgass. DYNAMIC SELECT byr dessuten på komfortorienterte kjøreprogrammer for uanstrengt og effektiv kjøring på langstrekk.

Dobbeltclutchgirkassen består av to delgirkasser. Den ene overfører drivkraften til hjulene, den andre legger inn det nye giret. Det muliggjør spontane girskift og ekstremt korte sjaltetider.

Momentstag

Den midtstilte frontmotoren danner en fast enhet sammen med dobbeltclutchgirkassen som er plassert bak. De to komponentene holdes sammen av et momentstag i en bøye- og torsjonsstiv forbindelse.

Innerst roterer en svært lett og torsjonsstiv drivaksel av karbon. Den sørger for at kreftene fra den 4,0 liters V8-biturbomotoren uforminsket overføres til AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Her omsettes kreftene til fremdrift. Ufattelig raskt og imponerende.

AMG sportsunderstell

Takket være perfekt utnyttelse av konseptet med doble tverrstilte bærearmer som har vært en stor suksess i motorsporten, kan AMG sportsunderstellet skilte med ytelser på motorsportnivå.

Konseptet med doble tverrstilte bærearmer sørger for fremragende tverrdynamikk og kjørestabilitet i høye hastigheter samt god utligning av ytre påvirkninger som sidevind, ujevnt underlag og endringer i friksjonsverdien.

AMG V8-biturbomotor

AMG 4,0 liters V8-biturbomotor leverer inntil 350 kW (476 hk) med et maksimalt dreiemoment på 630 Nm. Motorens tørrvekt er ikke mindre imponerende med sine 245 kg.

Aluminiumsveivhuset gir god stabilitet og lav vekt. De to turboladerne er kompakt montert i den såkalte "varme, innvendige V-en". Resultatet er en motor som reagerer spontant, har masse motorkraft også ved lave turtall og med bedre utslippsverdier.

AMG RIDE CONTROL understell

Fra komfortabel jevn kjøring til sportslig kjøring: Med et knappetrykk tilpasses understellet til dine behov.

Med "Comfort" får du en komfortabel dempingskarakteristikk, "Sport" og "Sport+" gir et stivere oppsett ved sportslig kjøring. Valget er ditt!

Konstruksjon


En konstruksjon med fokus på ytelse.

Bygget for å begeistre: Konstruksjonen til Mercedes-AMG GT Roadster gir bilen overlegne motorsport-egenskaper.

Konstruksjon


En konstruksjon med fokus på ytelse.

Bygget for å begeistre: Konstruksjonen til Mercedes-AMG GT Roadster gir bilen overlegne motorsport-egenskaper.

  • Veigrep

    Leder med bakkekontakt.

    Leder med bakkekontakt.

    Takket være drivlinje med transakselkonstruksjon har bilen en vektfordeling på 47 % foran og 53 % bak, noe som gir et godt veigrep. AMG differensialsperre på bakakselen gir bedre veigrep, spesielt ved sportslig kjøring, ved å forebygge hjulspinn på det innerste hjulet i svingen.

    Transakselkonstruksjonen til Mercedes-AMG GT Roadster sørger for optimalt veigrep, spesielt ved sportslig kjøring.

    47 / 53

    Bilen er lettere foran enn bak og dermed perfekt balansert.

    Mercedes-AMG GT Roadster: drivstofforbruk ved blandet kjøring: XX,X l/100 km; CO2-utslipp ved blandet kjøring: XXX g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

  • Tverrdynamikk

    Takler alle situasjoner.

    Med tørrsumpsmøring har bilen fått et lavere tyngdepunkt, noe som betyr at Mercedes-AMG GT Roadster kommer med overlegen tverrdynamikk.

    Takler alle situasjoner.

    Med tørrsumpsmøring har bilen fått et lavere tyngdepunkt, og dermed overlegen tverrdynamikk. Understellet AMG RIDE CONTROL kan justeres i tre ulike trinn. Sammen med de aerodynamiske egenskapene som presser bilen nedover, betyr det at Mercedes-AMG GT Roadster ligger stabilt og harmonisk på veien, også når føreren tester grensene. Aluminiumskonstruksjonen har skapt et svært stivt karosseri som gir bilen gode dynamiske egenskaper i tverr- og lengderetningen samt presis styring.

    Mercedes-AMG GT S Roadster: drivstofforbruk ved blandet kjøring: XX,X l/100 km; CO2-utslipp ved blandet kjøring:: XXX g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

  • Aerodynamikk

    Optimal aerodynamikk.

    Optimert understellskledning for en best mulig luftstrøm fra oljekjøleren og bedre innstrømming til hekkdiffusoren.
    Det aktive luftreguleringssystemet i nedre del av frontskjørtet er med på å gi Mercedes-AMG GT Roadster overlegne aerodynamiske egenskaper.

    Optimal aerodynamikk.

    Aerodynamikkonseptet til Mercedes-AMG GT er utviklet med knowhow fra motorsporten og hjelper føreren med å kjøre dynamisk og sikkert. Det forener aerodynamisk stabilitet med lav luftmotstand og integrerer tilstrekkelig kjøling av og lufttilførsel til alle komponenter. AIRPANEL i frontskjørtet og hekkspoileren som kan kjøres ut elektrisk, tilpasser aktivt aerodynamikken til den aktuelle kjøresituasjonen.

Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Her er bremseskivene med AMG høyeffektivt komposittbremsesystem samlet på en vegg.

Keramiske bremseskiver forsterket med karbonfiber er imponerende harde, samtidig som de er 40 % lettere enn tradisjonelle komposittbremseskiver. Det gir fordeler som lengre levetid, kortere bremselengde, presist trykkpunkt og overlegen stabilitet.

AMG tilleggsutstyr


Enda mer Driving Performance. Enda mer GT-følelse.

AMG tilleggsutstyr


Enda mer Driving Performance. Enda mer GT-følelse.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakke

    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GT Roadster med AMG DYNAMIC PLUS-pakke.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakken står for maksimal kjøreglede og størst mulig smidighet. Den inneholder High-Performance-komponenter for enda mer kjøredynamikk. Dermed blir kjøreopplevelsen enda mer emosjonell.

    COMAND Online

    Bildet viser multimediesystemet COMAND Online med AMG TRACK PACE-app i Mercedes-AMG GT Roadster.

    Du kommer raskere og mer avslappet til målet med COMAND Online, premiumnavigasjonssystemet som er perfekt integrert i førerplassen og med er typisk Mercedes både å se og ta på. Takket være Live Traffic-trafikkinformasjon og Car-to-X-kommunikasjon kan du for eksempel enkelt kjøre utenom køer og oppdage mulige farer enda tidligere.
    Med AMG TRACK PACE-app får du en detaljert og profesjonell analyse av kjørestilen din. Dermed kan du også uten instruktør forbedre prestasjonene dine på avsperrede områder, og sammenligne deg med andre førere. Visningen er oversiktlig, intuitiv og enkel. Du kan for eksempel lagre kjøredata og dele dem med andre motorsportentusiaster på sosiale nettverk.

    Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

    Bildet viser AMG keramisk høyeffekts komposittbremsesystem i Mercedes-AMG GT Roadster.

    Pålitelighet i ekstreme situasjoner, også etter flere fullbremsinger etter hverandre: Det keramiske høyeffektive AMG-komposittbremsesystemet byr på retardasjonsverdier som du kan stole på selv i unntakssituasjoner. Det er dessuten lettere enn tradisjonelle bremsesystemer – mindre uavfjæret masse gir mer kjøredynamikk og smidighet.

    Merket Mercedes-AMG


    The World of Driving Performance.

    Merket Mercedes-AMG


    The World of Driving Performance.

    Bildet viser flere Mercedes-AMG GT modeller.

    Bli kjent med det allsidige utvalget av modeller fra Mercedes-AMG og la deg fascinere av Driving Performance.