Performance.

Opplev AMG Driving Performance med alle sansene: i nye AMG GT Roadster.

Modeller


Finn ut mer om Mercedes-AMG GT Roadster-modellene.

Modeller


Finn ut mer om Mercedes-AMG GT Roadster-modellene.

  • Mercedes-AMG GT Roadster

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster.

    Mercedes-AMG GT Roadster kombinerer livsstil og sportslighet på en perfekt måte. Bilen har en toppfart på 310 km/t og går fra 0 til 100 km/t på 3,8 sekunder. Dermed er den like god i situasjoner som krever maks ytelse som ved jevn langkjøring. AMG sportsunderstell, aktivt luftreguleringssystem og lekkert interiør er noen av høydepunktene til Mercedes-AMG GT Roadster.

    Bildet viser Mercedes-AMG GT Roadster sett forfra

    350 kW (476 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    630 Nm

    Dreiemoment

  • Mercedes-AMG GT C Roadster

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster lar deg oppleve en sportsbil på den mest intensive måten. Ubegrenset nytelse ved kjøring under åpen himmel og imponerende ytelse sørger for ren og skjær kjøreglede. Bilen har en toppfart på 316 km/t og går fra 0 til 100 km/t på 3,7 sekunder. Dette er altså en bil som liker å utfordre grensene. Blant høydepunktene finner vi AMG bakakselstyring, AMG RIDE CONTROL understell og den brede hekken.

    Bildet viser Mercedes-AMG GT C Roadster sett forfra.

    410 kW (557 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Nominell effekt

    Opptil

    680 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

    Dreiemoment

Kjøreegenskaper


Inspirert av billøp.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

Kjøreegenskaper


Inspirert av billøp.

Prestasjonsorientert kjøretøyarkitektur forklarer de fremragende ytelsene til Mercedes-AMG GT.

Dra horisontalt
  • AMG eksosanlegg

    Den AMG-typiske V8-buldringen kommer virkelig til sin rett når bilen akselererer. Ved konstant hastighet er lyden mer dempet. To integrerte, forkrommede enderørsdeksler ser helt riktige ut på denne bilen.

  • AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

    7-trinns dobbeltclutchgirkasse imponerer med lynraske girskift og nøyaktig dosert mellomgass. DYNAMIC SELECT byr dessuten på komfortorienterte kjøreprogrammer for uanstrengt og effektiv kjøring på lange kjøreturer. Dobbeltclutchgirkassen består av to delgirkasser. Den ene overfører drivkraften til hjulene, den andre legger inn det nye giret. Det muliggjør spontane girskift og ekstremt korte sjaltetider.

  • Momentstag

    Den midtstilte frontmotoren danner en fast enhet sammen med dobbeltclutchgirkassen som er plassert bak. De to komponentene holdes sammen av et momentstag i en bøye- og torsjonsstiv forbindelse. Innerst roterer en svært lett og torsjonsstiv drivaksel av karbon. Den sørger for at kreftene fra den 4,0 liters V8-biturbomotoren uforminsket overføres til AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Her omsettes kreftene til fremdrift. Ufattelig raskt og imponerende.

  • AMG RIDE CONTROL-understell

    Ved å trykke på en knapp kan du tilpasse understellet til ønsket kjørestil, alt etter om du ønsker komfortabel eller mer sportslig kjøring. Med "Comfort" får du balansert demping, mens "Sport" og "Sport+" gir et stivere oppsett for sportslig kjøring. Valget er ditt!

  • AMG V8-biturbomotor

    AMG 4,0-liters V8-biturbomotor yter opptil 390 kW (530 hk) og gir et maksimalt dreiemoment på 670 Nm. Like imponerende er tørrvekten på 245 kg. Aluminiumsveivhuset gir god stabilitet og lav vekt. De to turboene er kompakt montert i den såkalte "varme, innvendige V-en". Resultatet er en motor med optimal respons, masse motorkraft også ved lave turtall og med bedre utslippsverdier.

     

Mercedes-AMG GT Roadster er konstruert for best mulig kjøredynamikk.
  • AMG eksosanlegg

  • AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

  • Momentstag

  • AMG RIDE CONTROL-understell

  • AMG V8-biturbomotor

Konstruksjon


En konstruksjon med fokus på ytelse.

Bygget for å begeistre: Konstruksjonen til Mercedes-AMG GT Roadster gir bilen overlegne motorsport-egenskaper.

Konstruksjon


En konstruksjon med fokus på ytelse.

Bygget for å begeistre: Konstruksjonen til Mercedes-AMG GT Roadster gir bilen overlegne motorsport-egenskaper.

  • Veigrep

    Lederskikkelse med bakkekontakt.

    Transakselkonstruksjonen til Mercedes-AMG GT Roadster sørger for optimalt veigrep, spesielt ved sportslig kjøring.

    Lederskikkelse med bakkekontakt.

    Takket være en drivlinje med transakselkonstruksjon har bilen en vektfordeling på 47 % foran og 53 % bak, noe som gir et godt veigrep. AMG differensialsperre på bakakselen gir bedre veigrep, spesielt ved sportslig kjøring, ved å forebygge hjulspinn på det innerste hjulet i svingen.

  • Tverrdynamikk

    Takler alle situasjoner.

    Med tørrsumpsmøring har bilen fått et lavere tyngdepunkt, noe som betyr at Mercedes-AMG GT Roadster kommer med overlegen tverrdynamikk.

    Takler alle situasjoner.

    Med tørrsumpsmøring har bilen fått et lavere tyngdepunkt, og dermed overlegen tverrdynamikk. Understellet AMG RIDE CONTROL kan justeres i tre ulike trinn. Sammen med de aerodynamiske egenskapene som presser bilen nedover, betyr det at Mercedes-AMG GT Roadster ligger stabilt og harmonisk på veien, også når føreren tester grensene. Aluminiumskonstruksjonen har skapt et svært stivt karosseri som gir bilen gode dynamiske egenskaper i tverr- og lengderetningen samt presis styring.

       

  • Aerodynamikk

    Optimal aerodynamikk.

    Optimert understellskledning for en best mulig luftstrøm fra oljekjøleren og bedre innstrømming til hekkdiffusoren.

    Optimal aerodynamikk.

    Aerodynamikkonseptet til Mercedes-AMG GT er utviklet med knowhow fra motorsporten og hjelper føreren med å kjøre dynamisk og sikkert. Det forener aerodynamisk stabilitet med lav luftmotstand og integrerer tilstrekkelig kjøling av og lufttilførsel til alle komponenter. AIRPANEL i frontskjørtet og hekkspoileren som kan kjøres ut elektrisk, tilpasser aktivt aerodynamikken til den aktuelle kjøresituasjonen.

Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem


Bremseytelse som i motorsportbiler – med teknologi fra AMG.

Bildet viser AMG keramisk høyeffekts komposittbremsesystem i Mercedes-AMG GT Roadster.

Keramiske bremseskiver forsterket med karbonfiber er imponerende harde, samtidig som de er 40 % lettere enn tradisjonelle komposittbremseskiver. Det gir fordeler som lengre levetid, kortere bremselengde, presist trykkpunkt og overlegen stabilitet.

AMG tilleggsutstyr


Enda mer Driving Performance. Enda mer GT-følelse.

AMG tilleggsutstyr


Enda mer Driving Performance. Enda mer GT-følelse.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakke

    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GT Roadster med AMG DYNAMIC PLUS-pakke.

    AMG DYNAMIC PLUS-pakken står for maksimal kjøreglede og størst mulig smidighet. Den inneholder High-Performance-komponenter for enda mer kjøredynamikk. Dermed blir kjøreopplevelsen enda mer emosjonell.

    AMG TRACK PACE

    Bildet viser multimediesystemet COMAND Online med AMG TRACK PACE-app i Mercedes-AMG GT Roadster.

    Du kommer raskere og mer avslappet til målet med COMAND Online, premiumnavigasjonssystemet som er perfekt integrert i førerplassen og med er typisk Mercedes både å se og ta på. Takket være Live Traffic-trafikkinformasjon og Car-to-X-kommunikasjon kan du for eksempel enkelt kjøre utenom køer og oppdage mulige farer enda tidligere.
    Med AMG TRACK PACE-app får du en detaljert og profesjonell analyse av kjørestilen din. Dermed kan du også uten instruktør forbedre prestasjonene dine på avsperrede områder, og sammenligne deg med andre førere. Visningen er oversiktlig, intuitiv og enkel. Du kan for eksempel lagre kjøredata og dele dem med andre motorsportentusiaster på sosiale nettverk.

    Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

    Bildet viser AMG keramisk høyeffekts komposittbremsesystem i Mercedes-AMG GT Roadster.

    Pålitelighet i ekstreme situasjoner, også etter flere fullbremsinger etter hverandre: Det keramiske høyeffektive AMG-komposittbremsesystemet byr på retardasjonsverdier som du kan stole på selv i unntakssituasjoner. Det er dessuten lettere enn tradisjonelle bremsesystemer – mindre uavfjæret masse gir mer kjøredynamikk og smidighet.

    Merket Mercedes-AMG


    The World of Driving Performance.

    Merket Mercedes-AMG


    The World of Driving Performance.

    Motivet viser motorskiltet i Mercedes-AMG.

    Bli kjent med det allsidige utvalget av modeller fra Mercedes-AMG og la deg fascinere av Driving Performance.