Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

Rigget for topprestasjoner.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

Rigget for topprestasjoner.

  • Eksteriør

    Bildet viser fronten på Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ på nært hold i froskeperspektiv.

    Selvstendig utformet front med gitterløse luftinntak.

    Bildet viser Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ skrått forfra.

    Ekspressivt eksteriør: Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Nærbilde av AMG lettmetallfelg på Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Bak de bredere skjermene foran sitter 19 tommers AMG lettmetallfelger.

    Bildet viser Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ bakfra.

    Hekkdiffusor med tre finner og forkrommede dobbeltenderør.

    Bildet viser baklyktene på Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ i LED-teknikk med krystalloptikk.

    Karakteristisk: baklykter i LED-teknikk med krystalloptikk.

    Nærbilde av bakluken på Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Ekspressivt AMG eksteriør.

    Ekspressivt AMG eksteriør.

    Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ fremstår ekstremt selvbevisst og dynamisk. Den helt selvstendig utformede fronten med powerdomes på panseret, et frontskjørt i jet-wing-design samt gitterløse luftinntak som synliggjør teknikken bak, angir takten. Flere ekspressive designelementer som AMG sideskjørt, en spoilerkant i bilens farge, en hekkdiffusor med tre finner samt dobbeltenderør i høyglanskrom tiltrekker seg blikk fra alle kanter.

  • Interiør

    Som i hovedkvarteret.

    Bildet viser førerrommet i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ sett fra førersiden.

    Eksklusiv atmosfære: fine materialer og sportslige detaljer.

    Bildet viser interiøret i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    AMG Performance-rattet med markering for klokken 12 preger førerplassen.

    Nærbilde av midtkonsollen på Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Håndarbeidskarakter: analog klokke i IWC-design og fornem finish i pianolakk.

    Bildet viser AMG-setene foran.

    Enestående atmosfære med AMG-seter i nappaskinn.

    Bildet viser baksetet i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ sett fra passasjersiden foran.

    Sjenerøst baksete med en sportslig-eksklusiv kvalitetsfølelse.

    Nærbilde av kombiinstrumentet i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Alt under kontroll med AMG kombiinstrument.

    Som i hovedkvarteret.

    I fysikkens grenseland trenger du total kontroll. Interiøret i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ er utformet slik at alle komponenter bidrar til en ekstremt dynamisk opplevelse.

    AMG Performance-rattet samt AMG-setene med optimalisert sidestøtte og AMG-emblem i forsetene sørger for en sportslig og eksklusiv atmosfære. Alt dreier seg om å gjøre Driving Performance til en enda mer intens opplevelse.

  • Teknikk

    Teknikk på sportsbilnivå.

    Bildet viser den frittstående drivlinjen i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Med kjøredynamikk som mål: drivlinjen i E 63 4MATIC+.

    Bildet viser en frittstående AMG 4,0-liters V8 biturbomotor.

    AMG 4,0 liters V8 biturbomotor med xx kW og xx Nm dreiemoment.

    Bildet viser et frittstående AMG sportsunderstell.

    Det adaptive AMG sportsunderstellet er basert på AIR BODY CONTROL.

    Bildet viser frittstående AMG Performance 4MATIC+ firehjulsdrift.

    Ett med veien: AMG Performance 4MATIC+ firehjulsdrift.

    Bildet viser en frittstående AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.

    Et teknisk kunstverk: AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.

    Teknikk på sportsbilnivå.

    AMG 4,0-liters V8 biturbomotor i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ – nær slektning av aggregatet som gir det forrykende skyvet i Mercedes-AMG GT.

    Drivverket imponerer med ekstremt korte reaksjonstider og høy effektivitet. Den som ønsker å nå sine mål, må nemlig bruke energien der den gir størst effekt. Akkurat som for den innovative firehjulsdriften AMG Performance 4MATIC+. Den helvariable dreiemomentfordelingen – fra firehjulsdrift til ren bakhjulsdrift – gir glimrende og situasjonstilpasset veigrep. Det er også nødvendig for å få den rå kraften som overføres fra AMG SPEEDSHIFT MCT 9G ned på veien.

    AMG Sportsunderstell på basis av AIR BODY CONTROL byr med sine tre luftkamre på stor spredning mellom komfort og dynamikk og kan justeres i tre trinn.