Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

Tidenes sterkeste E-Klasse.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

Tidenes sterkeste E-Klasse.

  • Eksteriør

    Selvstendig AMG-design med økt dynamikk og eksklusivitet.

    Selvstendig AMG-design med økt dynamikk og eksklusivitet.

    Bildet viser Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ skrått bakfra.

    Hekkdiffusor med tre finner betoner nærheten til motorsport.

    Nærbilde av AMG-frontskjørtet på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC.

    Ekstremt dynamisk: AMG frontskjørt med frontsplitter i karbon.

    Bildet viser Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ sett fra siden i froskeperspektiv med AMG lettmetallfelger og AMG sideskjørt i karbon.

    Sterk: 20 tommers AMG lettmetallfelger og AMG sideskjørt.

    Bildet viser de doble enderørene på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ i det spesifikke designet for S-modellen.

    De doble enderørene er spesialtegnet for S-modellen.

    Nærbilde av bakluken på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    High-end eksteriør.

    High-end eksteriør.

    Kravet til eksteriøret til en Mercedes-AMG er å knytte sammen markant design med Driving Performance. Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ oppfyller denne forestillingen i ekstra høy grad.

    Powerdomes på panseret vi kjenner fra Mercedes-AMG GT, og brede skjermer understreker kraften i denne Performance-modellen. De innlagte, gitterløse luftinntakene er ikke bare imponerende å se på, men bidrar også til å styre luftstrømmen og dermed til det overordnede formålet: maksimal Driving Performance.

    Men det er ikke bare visuelt Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ fører ordet – det gjør den også med sin imponerende fulltonende stemme. Lyden retter seg etter kjøreprogrammene i AMG DYNAMIC SELECT for å slå an riktig tone til enhver tid. Det betyr redusert AMG-lyd i kjøreprogrammet "Comfort", og et brøl til å få gåsehud av i kjøreprogrammene "Sport", "Sport+" og "Race".

  • Interiør

    Eksklusivt AMG-interiør.

    Bildet viser et gløtt inn på førerplassen i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Høyeste materialkvalitet og fremragende bearbeidingskvalitet i interiøret.

    Bildet viser interiøret i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    AMG Performance ratt med AMG-rattknapper.

    Nærbilde av AMG-kombiinstrumentet i widescreen-førerplassen på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Variabel visning av AMG-kombiinstrumentet i widescreen-førerplassen.

    Bildet viser navigasjonen i COMAND Online på widescreen-førerplassen i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Storslått: COMAND Online navigasjon på widescreen-førerplassen.

    Nærbilde av terskellistene med "AMG"-skrifttrekk på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Belyste AMG terskellister med "AMG" navnetrekk.

    Eksklusivt AMG-interiør.

    Når du tar plass i Mercedes-Benz E 63 S 4MATIC+, opplever du en enestående kombinasjon av høy kjøredynamikk og eksklusiv atmosfære. Hele interiøret viser imponerende håndverksmessig kvalitet – typisk AMG.

    AMG-setene i nappaskinn med AMG-emblem i hodestøttene foran gir god sidestøtte. Etter ønske kan du få mer av det samme med AMG Performance-seter der sidevangene er enda mer utpreget.

    Løpsbilatmosfære får du med det flatbunnede AMG Performance-rattet i nappaskinn med markering for kl. 12 og kontrastfarget dekorsøm, trukket med glisikker mikrofiber DINAMICA i gripeområdet.


    Flere høydepunkter er widescreen-førerplassen med dobbelt 12,3 tommers display samt fine detaljer som analog klokke i IWC-design.

  • Teknikk

    Mer banekompetent enn noen gang før.

    Bildet viser motorrommet i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ i fugleperspektiv.

    Konsentrert kraft: I motorrommet finner vi teknologi på motorsportnivå.

    Bildet viser en frittstående AMG 4,0-liters V8 biturbomotor.

    AMG 4,0 liters V8 biturbomotor med xx kW og xx Nm dreiemoment.

    Nærbilde av de dynamiske AMG-motorlagrene.

    De dynamiske AMG-motorlagrene i S-modellen.

    Bildet viser et frittstående AMG høyytelses komposittbremsesystem.

    AMG høyytelses komposittbremsesystem med rødlakkerte bremsekalipere.

    Bildet viser en frittstående AMG differensialsperre på bakaksel.

    Elektronisk regulert AMG differensialsperre på bakakselen.

    Bild viser et frittstående AMG Performance eksosanlegg.

    Klangfullt: regulerbart AMG Performance eksosanlegg.

    Mer banekompetent enn noen gang før.

    Aldri før har en E-Klasse vært så konsekvent innrettet på kjøredynamikk. Bilens 4,0-liters AMG V8 biturbomotor er topptrimmet og yter utrolige 450 kilowatt (612 hk) og 850 Nm.

    Også drivverket i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ overbeviser med ekstremt korte responstider og høy effektivitet.

    For skal man nå sine mål, kan man ikke sløse med kreftene. Akkurat som for den innovative firehjulsdriften AMG Performance 4MATIC+. Den helvariable dreiemomentfordelingen – fra firehjulsdrift til ren bakhjulsdrift – gir glimrende og situasjonstilpasset veigrep. Det er også nødvendig for å få den rå kraften som overføres fra AMG SPEEDSHIFT MCT 9G ned på veien. Krefter til mange slags bruk.

    Ikke fremmed for drifting heller. I tillegg utfyller AMG differensialsperren på bakakselen, som på S-modellen reguleres elektronisk, firehjulstrekket perfekt og sørger for fremragende kurveegenskaper.
 Alt etter kjøresituasjon hjelper de dynamiske AMG-motorlagrene til. De er harde ved høy tverrakselerasjon for å gjøre styringen mer dirkete. Rett forover er de myke og gir maksimal komfort.

    Maksimale bremseytelser oppnås med et keramisk AMG høyeffekts komposittbremsesystem (tilleggsutstyr).