Lading og tjenester.

Les mer om elektrisk mobilitet fra Mercedes-Benz.

EQC 400 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 22,2; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0. Foreløpige opplysninger.[1]

Kort om lading


Lade med Mercedes-Benz: Innovativt, praktisk og pålitelig.

Elektromobilitet bør være enkel, rask og praktisk. Og ikke minst direkte tilgjengelig. Dette krever omfattende løsninger som gir intuitiv tilgang til ladeinfrastrukturen eller gjør det mulig å lade hjemme. Eksakt hvordan dette foregår, kan du se i filmen vår.

Kort om lading


Lade med Mercedes-Benz: Innovativt, praktisk og pålitelig.

Elektromobilitet bør være enkel, rask og praktisk. Og ikke minst direkte tilgjengelig. Dette krever omfattende løsninger som gir intuitiv tilgang til ladeinfrastrukturen eller gjør det mulig å lade hjemme. Eksakt hvordan dette foregår, kan du se i filmen vår.

Se igjen

Bærekraft


Bærekraft. Et stort ord, oversatt i minste detalj.

Oppdag bærekraften hos Mercedes-Benz: fra resirkulering av bilbatterier til Mercedes-Benz energiakkumulator for hjemmet ditt.

Bærekraft


Bærekraft. Et stort ord, oversatt i minste detalj.

Oppdag bærekraften hos Mercedes-Benz: fra resirkulering av bilbatterier til Mercedes-Benz energiakkumulator for hjemmet ditt.

Bildet viser drivverkskomponentene i elektriske B-Klasse: batteri, elektromotor og ladeboks.

Batterisertifikat.

Et pluss uten minus.

Mercedes-Benz er hittil eneste bilmerke i verden som er miljøsertifisert etter ISO-normen.

Miljøsertifikat

Kontrollert bærekraft.

Lading


Lade enkelt og praktisk.

Lad elbilen enkelt og praktisk hjemme med en Mercedes-Benz wallbox. Takket
være det stadig voksende nettet av offentlige og kommersielle ladestasjoner kan
du lade enkelt og fleksibelt også underveis.  

Lading


Lade enkelt og praktisk.

Lad elbilen enkelt og praktisk hjemme med en Mercedes-Benz wallbox. Takket
være det stadig voksende nettet av offentlige og kommersielle ladestasjoner kan
du lade enkelt og fleksibelt også underveis.  

Lade med Mercedes-Benz wallbox Home

Mercedes-Benz wallbox Home gjør det mulig å lade raskt, sikkert og problemfritt.

Bildet visualiserer en Mercedes-Benz EQC tilkoblet en Mercedes-Benz veggboks Home.

Nødlading med stikkontakt

Ved behov kan bilen også lades med en vanlig stikkontakt.

Konnektivitet


Glimrende nettilkobling i enhver situasjon.

Kontrollere ladetilstand, regulere klimaet i kupeen, finne nærmeste ladestasjon: Med Mercedes me connect kan alt dette og mer til gjøres via mobilen.

Konnektivitet


Glimrende nettilkobling i enhver situasjon.

Kontrollere ladetilstand, regulere klimaet i kupeen, finne nærmeste ladestasjon: Med Mercedes me connect kan alt dette og mer til gjøres via mobilen.

Mercedes me connect-appen viser bilinformasjon som batteriets ladetilstand og rekkevidde på smarttelefonen.

Mercedes me connect.

Oppdag den nye formen for konnektivitet.

Spørsmål og svar


Vanlige spørsmål.

Elektrisk mobilitet er fremtidens mobilitet – et skritt i retning nye teknologier og samtidig et farvel til det tilvante. Da er det mange spørsmål som melder seg. De vanligste finner du svar på her.

Spørsmål og svar


Vanlige spørsmål.

Elektrisk mobilitet er fremtidens mobilitet – et skritt i retning nye teknologier og samtidig et farvel til det tilvante. Da er det mange spørsmål som melder seg. De vanligste finner du svar på her.

    • Annenhåndsverdi for en elbil

      Annenhåndsverdi for en elbil

      Hvordan blir det med gjensalgsverdien av den helt eller delvis elektrisk drevne bilen min? Ta for eksempel batteriet; vil redusert ytelse redusere bilens verdi så mye at bilkjøpet rett og slett ikke lønner seg?

      En høy gjensalgsverdi er noe av det som er typisk for en Mercedes-Benz. Dette gjelder også for biler med elektrisk drift. For eksempel sikrer batterisertifikatet fra Mercedes at litiumion-batteriet i de rene batteribilene og i plug-in hybridene opprettholder kapasiteten sin. Dette virker positivt inn på gjensalgsverdien.

    • Brannsikkerhet for batterier

      Brannsikkerhet for batterier

      Man hører jo stadig vekk om elbiler der batteriet plutselig tar fyr. Kan det også skje meg i en Mercedes?

      Mercedes-Benz stiller de samme høye sikkerhetskravene til sine elbiler som til alle andre av merkets kjøretøy. Takket være den innovative "Energy Space" er for eksempel batteriet til B-Klasse kollisjonssikkert plassert i understellet på bilen. Sikkerheten til de fremdriftsspesifikke komponentene og systemene har ingeniørene våre optimalisert og kontrollert gjennom kollisjonstester.

    • Samlet økobalanse for biler

      Miljøregnskap for biler

      Fins det noe slikt som et samlet miljøregnskap for bilene? Jeg er usikker på om jeg virkelig kjører mer miljøvennlig med en del-/helelektrisk bil enn f.eks. med en BlueTEC diesel.

      Hvor miljøvennlig bilen faktisk er i bruk, er sterkt avhengig av kundens kjørestil og ladevaner. Hyppig lading etter korte strekninger (< 30 km) øker f.eks. totalandelen som kunden tilbakelegger med plug-in hybrid. Det kommer også an på hvilken type strøm bilen lades med, dvs. om det faktisk brukes "grønn" strøm eller en energimiks.

      Alle offentlige ladestasjoner blir som regel forsynt med grønn strøm, og også i private hjem er en avtale om grønn strøm ofte bare noen klikk unna.

    • Lås til ladekabel

      Lås til ladekabel

      Jeg lader bilen min på en utendørs parkeringsplass. Hvordan kan jeg vite at ikke noen kommer og kobler bilen fra om natten?

      Med Mercedes-Benz veggboks kan ladekabelen låses mens bilen er tilkoblet. Også på bilsiden er ladekabelen låst.

    • Samlede eierskapskostnader

      Samlede eierskapskostnader

      Hvordan stiller det seg med de samlede eierskapskostnadene for de forskjellige fremdriftsvariantene for forskjellige modeller?

      Kjøper man elbil, kan man forvente vesentlig lavere verkstedutgifter enn med bensin- eller dieselbil. Alt etter strømtariff må man heller ikke se bort fra de lavere "drivstoffutgiftene" når man skal bestemme seg. Mange land har dessuten incentivprogrammer og avgiftsreduksjoner eller fritak for bompenger og kjøreforbud i bykjernen.

    • Induksjonslading

      Induksjonslading

      Når kommer Mercedes-Benz med induksjonslading? Kan/må jeg få bygd om en aktuell modell for dette, eller ville jeg trenge en ny bil for den nye ladeteknikken?

      Ett av de neste skrittene på veien mot den perfekte elbil og plug-in hybrid er induksjonslading av batteriet, som kommer til å revolusjonere ladekomforten fra 2017 av. Mercedes-Benz prøver ut denne "unplugged"-teknologien for fremtiden med S 500 e.

      Strømforbruk for S-Klasse 500 e lang versjon ved blandet kjøring: fra 15,5 kWh / 100 km<p>Under reelle kjøreforhold kan det forekomme avvik i forhold til de sertifiserte standardverdiene. De reelle verdiene påvirkes av en rekke forskjellige faktorer, f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p>; drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,28 l/mil<p>Under reelle kjøreforhold kan det forekomme avvik i forhold til de sertifiserte standardverdiene. De reelle verdiene påvirkes av en rekke forskjellige faktorer, f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p>; CO2 -utslipp ved blandet kjøring: 65 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§2 i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter.</p>.

    EQC 400 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 22,2; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0. Foreløpige opplysninger.<p>Opplysningene om strømforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde er foreløpige og er beregnet av Teknisk tjeneste. EU-typegodkjenning og samsvarserklæring med offisielle verdier foreligger ennå ikke. Avvik mellom opplysningene og de offisielle verdiene kan forekomme.</p>