Tekniske data.

EQB i tall.

Bildet viser nye EQB fra Mercedes-EQ.

Opplev høydepunktene til nye EQB personlig.

Ta plass.
Ta plass.
Bildet viser nye EQB fra Mercedes-EQ.

Fortsatt interessert i å bli bedre kjent med nye EQB?

Avtal prøvekjøring nå.
Avtal prøvekjøring nå.
Bildet viser Mercedes-Benz wallbox Home for EQB fra Mercedes-EQ.

Et perfekt tilleggsutstyr til din nye EQB.

Opplev fordelene ved Mercedes-Benz wallbox Home og lad din EQB komfortabelt hjemme.
Opplev fordelene ved Mercedes-Benz wallbox Home og lad din EQB komfortabelt hjemme.

Ytelser


Krefter som kan måles.

Takket være fullt dreiemoment fra stillstand er EQB i stand til å akselerere umiddelbart – og sørger dermed for fascinerende, elektrisk kjøreglede. De sterke ytelsesverdiene bidrar også til en spesiell kjøredynamikk.

Ytelser


Krefter som kan måles.

Takket være fullt dreiemoment fra stillstand er EQB i stand til å akselerere umiddelbart – og sørger dermed for fascinerende, elektrisk kjøreglede. De sterke ytelsesverdiene bidrar også til en spesiell kjøredynamikk.

Opptil

292

hk maks. nominell effekt

Opptil

520

Nm maks. ved o/min nominelt dreiemoment

Opptil

160

km/t topphastighet

EQB 300 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 18,1; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0.
EQB 350 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 18,1; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0.

Elektrisk drivlinje


Kompakt elektrisk kraft.

Den elektriske kjøredynamikken i EQB leveres av to effektive motorer: en asynkronmotor på forakselen og en permanentmagnet-synkronmotor på bakakselen. Disse danner sammen med kjølesystemet, kraftelektronikken, girkassen med ett trinn og konstant utveksling samt differensialen en høyintegrert, kompakt enhet – den elektriske drivlinjen (eATS).

Elektrisk drivlinje


Kompakt elektrisk kraft.

Den elektriske kjøredynamikken i EQB leveres av to effektive motorer: en asynkronmotor på forakselen og en permanentmagnet-synkronmotor på bakakselen. Disse danner sammen med kjølesystemet, kraftelektronikken, girkassen med ett trinn og konstant utveksling samt differensialen en høyintegrert, kompakt enhet – den elektriske drivlinjen (eATS).

Bildet viser den elektriske drivlinjen (eATS) til EQB fra Mercedes-EQ med en asynkronmotor.

Komponentene i den elektriske drivlinjen (eATS).

2

motorer

4

kjøreprogrammer

Effekttrinn


Tekniske data om effekttrinnene til EQB.

Her finner du den perfekte motoren for ethvert behov.

Effekttrinn


Tekniske data om effekttrinnene til EQB.

Her finner du den perfekte motoren for ethvert behov.

Batteri


Hjertet i EQB.

Høyvolt-litiumionbatteriet er den sentrale energiakkumulatoren for elektrisk drift av EQB og har et utnyttbart energiinnhold på 66,5 kWh. Det er montert i flere moduler i bilgulvet på en plassbesparende måte for et gunstig tyngdepunkt. I tillegg er det montert et beskyttende skjold i foran som kan beskytte energiakkumulatoren mot inntrengning av fremmedlegemer. Spesielle garantier som f.eks. batterisertifikatet med garantert effekt i inntil åtte år eller inntil 160 000 kilometer for høyvoltbatteriet sikrer lang kjøreglede.

Batteri


Hjertet i EQB.

Høyvolt-litiumionbatteriet er den sentrale energiakkumulatoren for elektrisk drift av EQB og har et utnyttbart energiinnhold på 66,5 kWh. Det er montert i flere moduler i bilgulvet på en plassbesparende måte for et gunstig tyngdepunkt. I tillegg er det montert et beskyttende skjold i foran som kan beskytte energiakkumulatoren mot inntrengning av fremmedlegemer. Spesielle garantier som f.eks. batterisertifikatet med garantert effekt i inntil åtte år eller inntil 160 000 kilometer for høyvoltbatteriet sikrer lang kjøreglede.

Bildet viser de enkelte komponentene i høyvolt-litiumionbatteriet i nye EQB fra Mercedes-EQ.

66,5

kWh maks. energiinnhold

420

V maksimal spenning

187,5

Ah nominell kapasitet

Kjør elektrisk og ubekymret.

Bildet viser nye EQB fra Mercedes-EQ.

Kjør elektrisk og ubekymret.

Tjenester og garantiytelser som er spesielt tilpasset elbiler fra Mercedes-EQ sørger for avslappet mobilitet. Lang kjøreglede sikrer for eksempel batterisertifikatet med garantert effekt i inntil åtte år eller inntil 160 000 kilometer.

Intelligent Thermal Management


Den effektive termostyringen til nye EQB.

Intelligent Thermal Management


Den effektive termostyringen til nye EQB.

Bildet viser komponentene i høyvolt-litiumionbatteriet i nye EQB fra Mercedes-EQ.

Med sofistikert termostyring og varmepumpe byr EQB på en høy klimakomfort: Med mange innovative detaljer, blant annet bruk av spillvarmen til den elektriske driften, er systemet designet for høy effektivitet og dermed lengst mulig rekkevidde.

Firehjulsdrift


Du kan dermed glede deg over bedre veigrep og enda mer kjøreglede.

Takket være den kraftige firehjulsdriften når du målene dine i EQB – selv ved våt veibane, snø og is.

Firehjulsdrift


Du kan dermed glede deg over bedre veigrep og enda mer kjøreglede.

Takket være den kraftige firehjulsdriften når du målene dine i EQB – selv ved våt veibane, snø og is.

Bildet viser en grafisk fremstilling av firehjulsdriften.

Den helvariable firehjulsdriften 4MATIC sikrer overlegne kjøreegenskaper selv på løst underlag. Systemet gir bedre veigrep og kjørestabilitet – for økt sikkerhet ved våt veibane, snø og is. Dessuten er 4MATIC det tekniske grunnlaget for den dynamiske kjørestilen til EQB – for enda mer kjøreglede.

Mål


Elektrisk størrelse i tall.

Et romvolum av betydelig størrelse for dine individuelle transportbehov.

Mål


Elektrisk størrelse i tall.

Et romvolum av betydelig størrelse for dine individuelle transportbehov.

Bildet viser målene til nye EQB fra Mercedes-EQ sett forfra.
Bildet viser målene til nye EQB fra Mercedes-EQ sett forfra.
Bildet viser målene til nye EQB fra Mercedes-EQ sett bakfra.
Bildet viser målene til nye EQB fra Mercedes-EQ sett fra siden.
Bildet viser målene til nye EQB fra Mercedes-EQ sett ovenfra.

EQB 300 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 18,1; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0.
EQB 350 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 18,1; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0.