Nye EQC.

Electric now has a Mercedes.

EQC 400 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 22,2; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0. Foreløpige opplysninger.[1]

Høydepunkter


Tenk deg at du kan begynne helt forfra igjen.

Der er vi tilbake. Der vi var for over 130 år siden, da vi hadde funnet opp bilen. I begynnelsen på noe virkelig stort. Slik kjennes også første tur i EQC. Uten en dråpe bensin, uten lokale utslipp, helt uanstrengt forandrer den alt. Begynn på de neste 130 årene sammen med oss.

Høydepunkter


Tenk deg at du kan begynne helt forfra igjen.

Der er vi tilbake. Der vi var for over 130 år siden, da vi hadde funnet opp bilen. I begynnelsen på noe virkelig stort. Slik kjennes også første tur i EQC. Uten en dråpe bensin, uten lokale utslipp, helt uanstrengt forandrer den alt. Begynn på de neste 130 årene sammen med oss.

Bildet viser Mercedes-Benz EQC skrått fra siden i fugleperspektiv.

Stol på mer enn

400

km rekkevidde (foreløpige opplysninger)[1].

Akselerer på bare

5,1

sekunder fra 0 til 100 km/t

EQC 400 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 22,2; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0. Foreløpige opplysninger.[1]

Lademuligheter


Lad EQC like enkelt som smarttelefonen.

Den beste ladeinfrastrukturen er den som er best tilpasset individuelle behov. Derfor tilbyr Mercedes-Benz maksimal fleksibilitet. Fort og greit hjemme med wallbox eller på offentlige ladestasjoner underveis.

Lademuligheter


Lad EQC like enkelt som smarttelefonen.

Den beste ladeinfrastrukturen er den som er best tilpasset individuelle behov. Derfor tilbyr Mercedes-Benz maksimal fleksibilitet. Fort og greit hjemme med wallbox eller på offentlige ladestasjoner underveis.

Lad hjemme med Mercedes-Benz wallbox.

Lad EQC helt opp mens du slapper av på sofaen – med Mercedes-Benz wallbox for hjemmebruk.

Bildet visualiserer ladingen av Mercedes-Benz EQC med en Mercedes-Benz veggboks Home.

Lad hjemme med Mercedes-Benz wallbox.

Lad EQC helt opp mens du slapper av på sofaen – med Mercedes-Benz wallbox for hjemmebruk.

Mercedes-Benz wallbox Home har en maksimal ladeeffekt på inntil 22 kW. Med den kan du lade nye EQC inntil tre ganger raskere enn i en tradisjonell stikkontakt. På de nye Mercedes-Benz wallbox-typene  Advanced og Twin kan ladestyring, brukeradministrasjon, ladestatistikk og kostnadsoptimert lading enkelt styres via smarttelefonen.

EQC 400 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 22,2; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0. Foreløpige opplysninger.[1]

Intelligent energistyring


Vi har tenkt lenger, slik at du kan kjøre lenger.

Intelligent energistyring


Vi har tenkt lenger, slik at du kan kjøre lenger.

Hjertet i nye EQC er et innovativt høyvolt-litiumionbatteri. Like viktig som det er å generere energien, er det imidlertid å bruke den effektivt og intelligent. På den måten når nye EQC en rekkevidde på mer enn 400 km[1].

Ubekymret inn i fremtiden: Nye EQC byr på maksimal planleggingssikkerhet underveis. Opplysninger om raskeste rute, elektrisk rekkevidde, veiens beskaffenhet, strømforbruk i øyeblikket, lademuligheter og annet kan kobles til hverandre. Deretter får du foreslått en optimal og tidseffektiv rute, om nødvendig med ladestopp. Ved siden av tradisjonelle ladestasjoner planlegger EQ-optimert navigasjon fortrinnsvis hurtigladestasjoner, slik at du når målet raskest mulig.

En forutseende kjøremåte kan senke strømforbruket betydelig og dermed øke rekkevidden. ECO-assistenten hjelper deg med et tidlig visuelt hint om å ta foten av gasspedalen. For eksempel fordi du nærmer deg en fartsgrense, et kryss eller en nedoverbakke. Funksjoner som motorbremsing og presis styring av energigjenvinningen bedrer driftsøkonomien ytterligere.

For at du alltid skal være informert om ladetilstanden, kan du få vist en rekke data både i bilen og på smarttelefonen. For eksempel kan du få pushmeldinger om aktuell batteritilstand når ladingen begynner, og når den avsluttes. Slik kan du planlegge optimalt og integrere din nye EQC enda bedre i hverdagen.

I nye EQC kan du tilpasse kjøreopplevelsen helt individuelt og spontant. Forskjellige kjøreprogrammer gjør det mulig å velge dynamisk, komfortabel eller utpreget økonomisk kjøring.

Nye EQC utnytter alle energikilder. Selv under fartsreduksjon i form av trilling eller bremsing gjør elektromotoren bevegelsesenergi om til elektrisk energi og kan lade høyvoltbatteriet i EQC mens du kjører. Energigjenvinningen kan tilpasses manuelt med ratthendler.

ECO-assistenten bidrar til å reagere optimalt på kjøresituasjonen, redusere farten i tide og dermed støtte opp om effektiv energigjenvinning.

Finn ditt ideelle trivselsklima allerede når du setter deg inn: De forskjellige klimafunksjonene sørger for det. Kupeen kan om ønskelig varmes opp eller kjøles behagelig ned på forhånd, bare med elektrisk strøm fra høyvoltbatteriet. Under lading kan dette skje uten merkbart rekkeviddetap. Med smarttelefonen kan du enkelt definere avreisetid hjemmefra eller underveis, og stille inn klimareguleringen deretter.

Eksteriør


Hvordan bilens fremtid ser ut: Spennende!

Elektrisk drift utstråler en renhet, ro og modernitet som ikke er til å overse. Klare former, reduserte linjer og nyskapende designdetaljer understreker inntrykket.

Eksteriør


Hvordan bilens fremtid ser ut: Spennende!

Elektrisk drift utstråler en renhet, ro og modernitet som ikke er til å overse. Klare former, reduserte linjer og nyskapende designdetaljer understreker inntrykket.

Bildet viser Mercedes-Benz EQC forfra.

Egen EQ-front

På bildet vises Mercedes-Benz EQC fra siden.

Sett fra siden

Bildet viser Mercedes-Benz EQC fra siden.

Dynamisk fallende taklinje

Bildet viser et hjul med felg fra Mercedes-Benz EQC.

EQ felgdesign

Bildet viser Mercedes-Benz EQC med AMG Line skrått fra siden i fugleperspektiv.

AMG Line

Interiør


Lad batteriene. Det gjør du best i nye EQC.

Den lydløse elektromotoren sørger for følbart mer avslappet kjøring. Det er det store komfortløftet fra nye EQC. Kronen på verket er materialer og funksjoner som du i denne kombinasjonen bare finner i en Mercedes-Benz.

Interiør


Lad batteriene. Det gjør du best i nye EQC.

Den lydløse elektromotoren sørger for følbart mer avslappet kjøring. Det er det store komfortløftet fra nye EQC. Kronen på verket er materialer og funksjoner som du i denne kombinasjonen bare finner i en Mercedes-Benz.

Setetrekk og materialer.

I kupeen er fascinasjonen ved elektrisk mobilitet til å ta og føle på. Eksklusivt for EQC ble det utviklet et setestoff i en lett iriserende fargesjattering som utstråler modernitet.

I tillegg til kunstskinn ARTICO svart / stoff Sunnyvale blå understreker elegante detaljer i roségull den progressive luksusen innvendig.

Widescreen-førerplass.

Instrumentdisplayet og multimediedisplayet smelter sammen til en widescreen-førerplass under glass.

Et unikt moderne og eksklusivt inntrykk. Informasjonene vises høyoppløst i farger og med avanserte animasjoner. Innholdet kan i tillegg posisjoneres individuelt og betjenes intuitivt både med touch-betjening og stemmestyring.

Komfortbelysning.

I nye EQC kan du oppleve din egen lille soloppgang på hver tur.

Mange områder i interiøret kan belyses stilfullt etter ønske. Velg mellom 64 enkeltfarger og flere fargeverdener og effekter.

MBUX


Fremtiden tilhører elektrisk drift. Og menneskelig intuisjon.

Oppdag en helt ny betjeningsopplevelse: forståelsesfull, lærevillig og berøringsfølsom som aldri før.

MBUX


Fremtiden tilhører elektrisk drift. Og menneskelig intuisjon.

Oppdag en helt ny betjeningsopplevelse: forståelsesfull, lærevillig og berøringsfølsom som aldri før.

  • Kunstig intelligens

    Bildet viser widescreen-førerplassen i Mercedes-Benz EQC.

    Den kunstige intelligensen i MBUX betyr egentlig noe svært menneskelig: en nesten blind forståelse for føreren og hva han eller hun foretrekker. Systemet blir bedre kjent med deg for hver tur du kjører, og kan for eksempel velge radiostasjon, navigasjonsrute eller temperatur for deg.

  • Betjeningskonsept

    Bildet viser interiørdesignet i Mercedes-Benz EQC med fokus på widescreen-førerplassen.

    MBUX gir deg maksimal frihet til å betjene tallrike funksjoner slik det er mest komfortabelt for deg personlig. For eksempel gjennom intuitive berøringer. I nye EQC kan multimediedisplayet fås som berøringsskjerm, og i midtkonsollen er det integrert en touchpad som reagerer på én- og flerfingerbevegelser og håndskrift. I tillegg kan displayene styres via touch control-knapper på rattet.

  • Stemmestyring

    Bildet viser interiørdesignet i Mercedes-Benz EQC med fokus på widescreen-førerplassen.

    "Hey, Mercedes." Med disse to innledningsordene starter du det naturlige, intuitive stemmestyringssystemet. Det lystrer nesten hvert ord. Selv indirekte språk takler det – blant annet reagerer klimaanlegget på "I'm cold" og skrur opp temperaturen. Stemmestyringen har også evne til å lære. Den innstiller seg på stemmen din og forstår også ikke-morsmålsbrukere bedre.

  • Augmented Video

    Bildet viser funksjonen til Augmented Reality Video i multimediedisplayet i Mercedes-Benz EQC.

    Takket være Augmented Video finner du deg bedre til rette i navigasjonsomgivelsene. Systemet fås som tilleggsutstyr og kombinerer virtuell virkelighet med den virkelige verden: Grafiske navigasjons- og trafikkopplysninger legges inn i direktebildene. Et kamera i frontruten filmer området foran bilen og viser videoen eller et stillbilde på multimediedisplayet. I tillegg blir grafiske opplysninger som trafikklys, husnumre, gatenavn eller interessepunkter (POI) integrert i bildet.

EQC 400 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (blandet kjøring): 22,2; CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0. Foreløpige opplysninger.<p>Opplysningene om strømforbruk, CO2-utslipp og rekkevidde er foreløpige og er beregnet av Teknisk tjeneste. EU-typegodkjenning og samsvarserklæring med offisielle verdier foreligger ennå ikke. Avvik mellom opplysningene og de offisielle verdiene kan forekomme.</p>