Bildet viser Mercedes-Benz Wallbox.

Det perfekte tilleggsutstyret til din nye EQS.

Opplev fordelene ved Mercedes-Benz Wallbox Home og lad enkelt hjemme.
Opplev fordelene ved Mercedes-Benz Wallbox Home og lad enkelt hjemme.

EQS 450+: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring med norsk standardutstyr): 14,7-19,4 (WLTP); CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.

EQS 580 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring med norsk standardutstyr): 16,7-21,5 (WLTP); CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.

Elektrisk drift


Drivverket i EQS. Motoren for ny mobilitet.

Akselerasjonen til en sportsbil med komfortabel rekkevidde – dette er mulig takket være det nyutviklede drivverket til EQS med inntil 470 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> total effekt. Biler med bakhjulsdrift har én drivlinje, 4MATIC-varianter med firehjulsdrift har to. Høyvoltbatteriet er plassert i kjøretøygulvet mellom for- og bakakselen. Takket være ny celleteknologi og intelligent energistyring oppnår EQS en rekkevidde på opptil 780 km.

Elektrisk drift


Drivverket i EQS. Motoren for ny mobilitet.

Akselerasjonen til en sportsbil med komfortabel rekkevidde – dette er mulig takket være det nyutviklede drivverket til EQS med inntil 470 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> total effekt. Biler med bakhjulsdrift har én drivlinje, 4MATIC-varianter med firehjulsdrift har to. Høyvoltbatteriet er plassert i kjøretøygulvet mellom for- og bakakselen. Takket være ny celleteknologi og intelligent energistyring oppnår EQS en rekkevidde på opptil 780 km.

Drag horizontally
  • Rekkevidde-mester

    Alltid dynamisk, og med spesielt effektivt tilleggsutstyr: EQS oppfyller de høyeste krav også når det gjelder praktiske funksjoner. Ved en maksimal rekkevidde på 780 km (WLTP) kan man også dra på langtur med EQS 450+ uten ekstra ladestopp. Og skulle du trenge å lade, muliggjør en intelligent ladestyring fra kjøretøyets og infrastrukturens side ladeeffekter på inntil 200 kW.

    EQS 450+: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring): xxx-xxx; CO₂-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.

  • Energilagring og demping samtidig

    I EQS benyttes et videreutviklet litium-ion-høyvoltbatteri med modulbasert konstruksjon. Med enda høyere energitetthet sammenlignet med tidligere Mercedes-EQ modeller har det et utnyttbart energiinnhold på inntil 107,8 kWh – og det ved en vekt på rundt 700 kg. Det er tilstrekkelig for at EQS i idealtilfeller kan kjøre inntil 780 km (iht. WLTP). I tillegg er batteriet integrert i den intelligente termo-styringen til EQS - dersom den intelligente navigasjonen med Electric Intelligence er aktivert, forvarmes eller kjøles batteriet ved behov under kjøring, for å oppnå optimal temperatur for effektiv lading på ladepunktet. Den egenutviklede, innovative programvaren for batteristyring muliggjør oppdateringer over-the-air (OTA). Slik holder energistyringen til EQS seg aktuell gjennom livssyklusen.

  • Intelligent energigjenvinning

    EQS tilbyr flere varianter for energigjenvinning. Høyvoltbatteriet lades ved at den mekaniske dreiebevegelsen omformes til elektrisk energi i skyvedrift eller ved bremsing. DAuto muliggjør intelligent energigjenvinning ved hjelp av navigasjons- og kameradata. Da oppnår man en retardasjon på inntil 5 m/s²- hvorav 3 m/s² gjennom energigjenvinning (2 m/s² gjennom hjulbremsing). Som alternativ kan føreren manuelt velge retardasjon i tre trinn (D+, D, D-) samt seilefunksjonen via skiftehendlene bak rattet.

  • For høy rekkevidde og maksimal performance

    EQS er første modell basert på den nyutviklede plattformstrukturen EVA2. Med ulike batteristørrelser og drivvarianter muliggjør sedanen skreddersydd elektrisk kjøring. En permanent magnetisert synkronmotor, en to trinns girkasse og kraftelektronikken danner den elektriske drivlinjen (eATS). Avhengig av effekttrinn arbeider en eATS på bakakselen, og en til på forakselen i forbindelse med helvariabel firehjulstrekk 4MATIC. Batteriet er montert i et kollisjonsbeskyttet område i understellet mellom for- og bakaksel.

Bildet viser batteriteknologien til EQS fra Mercedes-EQ.
  • Rekkevidde

  • Batteri

  • Energigjenvinning

  • Plattformstruktur EVA2

Opptil

780 km

helelektrisk rekkevidde (WLTP)

Opptil

385 kW (523 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

ytelse

56''

MBUX Hyperscreen

EQS 450+: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring med norsk standardutstyr): 14,7-19,4 (WLTP); CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.

EQS 580 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring med norsk standardutstyr): 16,7-21,5 (WLTP); CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.

Lading


Lettere å lade.

Komforten til EQS begynner med ladingen.

Mercedes me Charge gir deg enkel tilgang til offentlige ladestasjoner fra ulike leverandører. Også i andre land! Du kan enkelt starte ladingen via MBUX i bilen, Mercedes me Charge-ladekortet – eller helt nytt for EQS: med Plug & Charge kan du autentisere deg selv på utvalgte ladestasjoner direkte via ladekabelen. Betalingen skjer automatisk.* Bare å lade – så går turen videre.

Lading


Lettere å lade.

Komforten til EQS begynner med ladingen.

Mercedes me Charge gir deg enkel tilgang til offentlige ladestasjoner fra ulike leverandører. Også i andre land! Du kan enkelt starte ladingen via MBUX i bilen, Mercedes me Charge-ladekortet – eller helt nytt for EQS: med Plug & Charge kan du autentisere deg selv på utvalgte ladestasjoner direkte via ladekabelen. Betalingen skjer automatisk.* Bare å lade – så går turen videre.

Bildet symboliserer Mercedes me Charge for nye EQS.

Ukomplisert også for god samvittighet, med Mercedes me Charge blir ladingen mer miljøvennlig. Mercedes-Benz garanterer at strøm fra fornybar energi med opprinnelsesgaranti vil bli matet inn i nettet i etterkant for ladeeffekten som tas ut via Mercedes me Charge.

I tillegg gir Mercedes me Charge tilgang til hurtigladestasjonene i det europeiske nettverket til IONITY. Med Mercedes me connect-tjenesten IONITY Unlimited er ladekostnadene for EQS-kunder inkludert i ett år fra tjenesteaktivering. Dette garanterer avslappet kjøring på langturer – takket være raske ladetider helt uten ladekostnader. Etter det første året kan du kjøpe tjenesten "IONITY: rabattert hurtiglading" i Mercedes me Store og dermed sikre deg billigere energipriser.

* For å kunne bruke Mercedes me Charge kreves det at du registrerer deg én gang.

EQS 450+: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring med norsk standardutstyr): 14,7-19,4 (WLTP); CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.

EQS 580 4MATIC: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring med norsk standardutstyr): 16,7-21,5 (WLTP); CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.

Digitalt interiør


Ny MBUX Hyperscreen. Det mest moderne displayet vi noen gang har utviklet.

I nye EQS er du bokstavelig talt omgitt av progressiv luksus. Den nye MBUX Hyperscreen strekker seg over hele bredden av instrumentpanelet. Under glass av høy kvalitet skjuler det seg et LCD-førerdisplay, et mediedisplay i midten og et display for forsetepassasjeren i toppmoderne OLED-teknologi.

Digitalt interiør


Ny MBUX Hyperscreen. Det mest moderne displayet vi noen gang har utviklet.

I nye EQS er du bokstavelig talt omgitt av progressiv luksus. Den nye MBUX Hyperscreen strekker seg over hele bredden av instrumentpanelet. Under glass av høy kvalitet skjuler det seg et LCD-førerdisplay, et mediedisplay i midten og et display for forsetepassasjeren i toppmoderne OLED-teknologi.

Bildet illustrerer teknologien på førerplassen i EQS fra Mercedes-EQ.
Videoen illustrerer teknologien på førerplassen i EQS fra Mercedes-EQ.
Se igjen

    MBUX Augmented reality head-up-display

    Bildet viser MBUX Augmented Reality head-up-display i EQS fra Mercedes-EQ.

    Den virkelige og digitale verdenen flyter sammen: Head-up-display med Augmented Reality (tilleggsutstyr) forbedrer både sikkerheten og komforten. Synsfeltet suppleres av virtuell informasjon.

    MBUX Interiørassistent

    Bildet illustrerer MBUX interiørassistenten i EQS fra Mercedes-EQ.

    Tilleggsutstyret MBUX interiørassistent registrerer personene i forsetene. Den tolker bevegelsene til personene og reagerer imøtekommende. Leselyset kan for eksempel slås av og på berøringsfritt. Panoramataket åpnes og lukkes også uten at du trenger å trykke på en knapp.

    Proaktiv assistanse: "Zero layer"-startskjermen.

    Bildet viser "zero layer"-startskjermen til EQS fra Mercedes-EQ.

    I EQS har vi gitt startskjermen en fullstendig overhaling: Nå kan du utføre 80 % av de vanligste interaksjonene direkte – uten å bytte applikasjon. Systemet reagerer avhengig av situasjonen, lærer av dine beslutninger og gir forutseende forslag.

    Mercedes me connect


    Digitale tjenester og oppdateringer for din EQS.

    Mercedes me connect


    Digitale tjenester og oppdateringer for din EQS.

    Med nye on-demand-tjenester kan du tilpasse funksjonene i din EQS til dine behov også etter at du har kjøpt bilen.

    Bildet viser interiøret i en Mercedes-Benz bil med åpen passasjerdør.

    Med nye on-demand-tjenester kan du tilpasse funksjonene i din EQS til dine behov også etter at du har kjøpt bilen.

    Funksjoner som kan aktiveres digitalt, er for eksempel valg av en lydprofil eller effektreduserte kjøreprogrammer for unge førere eller de som sjelden kjører. Du kan også beskytte opplysningene dine i bilen når andre førere bruker din EQS.

    Dimensjoner


    Målene viser at EQS sitter som et skudd.

    Dimensjoner


    Målene viser at EQS sitter som et skudd.

    Bildet viser EQS fra Mercedes-EQ sett forfra.
    Bildet viser EQS fra Mercedes-EQ sett forfra.
    Bildet viser EQS fra Mercedes-EQ sett bakfra.
    Bildet viser EQS fra Mercedes-EQ sett fra siden.
    Bildet viser EQS fra Mercedes-EQ sett ovenfra.