De nye Mercedes-AMG GLC Coupé-modellene.

Ikke en SUV. En AMG.

Dreiemoment

520 Nm til 700 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Akselerasjon

4,9 s til 3,8 s

fra 0 til 100 km/t

Effekt

287 kW til 375 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Se Tekniske data for forbruks- og utslippsverdier.

Høydepunkter


Veikonge møter ekstremutøver.

Nye Mercedes-AMG GLC Coupé gjør det klinkende klart – både visuelt og teknisk – at den er en del av Mercedes-AMG familien. Smidighet, sportslighet og kjøreytelser utenom det vanlige kjennetegner de nye Mercedes-AMG GLC Coupé-modellene.

Høydepunkter


Veikonge møter ekstremutøver.

Nye Mercedes-AMG GLC Coupé gjør det klinkende klart – både visuelt og teknisk – at den er en del av Mercedes-AMG familien. Smidighet, sportslighet og kjøreytelser utenom det vanlige kjennetegner de nye Mercedes-AMG GLC Coupé-modellene.

Bildet viser Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ Coupé sett skrått forfra.

Eksteriør

Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GLC Coupé.

Interiør

Bildet viser Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé sett forfra.

Ytelse

Eksteriørdesign


AMG ytelse fra første øyeblikk.

Eksteriørdesign


AMG ytelse fra første øyeblikk.

  • Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

    Også eksteriøret til nye Mercedes-AMG GLC Coupé viser med all tydelighet bilens AMG-opphav: helt fra den nyutformede AMG-spesifikke grillen i A-form via luftinntakene i den fremre støtfangeren til diffusoren på hekken med to forkrommede doble enderørsdeksler i AMG eksosanlegget.

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC Coupé sett skrått bakfra.

    21 tommers smidde AMG felger i krysseikedesign

    Detaljutsnitt av smidd AMG felg i krysseikedesign.

    De smidde 21 tommers AMG felgene i krysseikedesign har mattsvart lakk og glanspolert felghorn. Dessuten kan også 21 tommers AMG lettmetallfelger i 5-dobbelteikedesign leveres eksklusivt til nye Mercedes-AMG 43 4MATIC GLC Coupé.

    AMG optikkpakke

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC Coupé sett skrått forfra.

    Du kan fremheve det sportslige ved nye Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé ytterligere. Ved hjelp av flere skinnende svarte elementer fra AMG optikkpakken, for eksempel frontsplitteren i svart høyglans i frontskjørtet eller diffusorbrettet på hekkskjørtet med dekorlist i svart høyglans. Sammen med de mange mørke detaljene i AMG nattpakke blir resultatet et imponerende og markant helthetsbilde.

    Diffusor med doble enderørsdeksler

    Detaljutsnitt av Mercedes-AMG GLC Coupé.

    Nye Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé er en ekte AMG fra front til hekk. For også på hekken ser man AMG-karakteren med det samme i form av diffusoren samt de runde doble enderørsdekslene til AMG eksosanlegget.

  • Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+

    Også Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ er utstyrt med den nydesignede AMG-grillen i A-form. Den er imidlertid både større og mer imponerende enn på 43-modellene. På akkurat samme måte som den 4,0-liters AMG V8-biturbomotoren med 350 kW (476 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og 650 Nm som legger til rette for motorsportslige kjøreytelser. Det justerbare AMG sportsunderstellet sørger for at bilen også er perfekt egnet for hverdagskjøring.
    Som den sterkeste i sin klasse har den 4,0-liters AMG V8-biturbomotoren til Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ kraftfulle 375 kW (510 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og et maksimalt dreiemoment på 700 Nm. Dette er særdeles sterke krefter som rutinert tøyles av det høyeffektive AMG komposittbremsesystemet.

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ sett skrått bakfra.

    AMG-spesifikk grill

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ med AMG-spesifikk grill.

    Den AMG-spesifikke grillen med vertikale, svarte lameller og dekorlist i høyglanskrom gjør det klart helt fra starten av hvor nye Mercedes-AMG GLC Coupé har sin opprinnelse. Også de bredere AMG skjermene og enderørsdekslene i trapesdesign fremhever tydelig de sportslige genene til nye Mercedes-AMG GLC Coupé.

    Enderørsdeksler i trapesdesign

    Bildet viser enderørsdekslene i trapesdesign på Mercedes-AMG GLC Coupé.

    Mercedes-AMG GLC Coupé er en ekte AMG fra front til hekk. For også på hekken ser man AMG-karakteren med det samme i form av enderørsdekslene i trapesdesign og AMG eksosanlegget.

    21 tommers AMG lettmetallfelger i flereikedesign

    Detaljutsnitt av AMG lettmetallfelger i flereikedesign til Mercedes-AMG GLC Coupé.

    21 tommers AMG lettmetallfelger i flereikedesign som leveres eksklusivt til nye Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og 63 S 4MATIC+ Coupé får bilen til å fremstå like dynamisk som de smidde AMG felgene i krysseikedesign med matt svart lakk og glanspolert felghorn.

Interiørdesign


Sportsutøver av indre overbevisning.

Interiørdesign


Sportsutøver av indre overbevisning.

  • Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

    Interiøret til nye Mercedes-AMG GLC Coupé tar imot passasjerene med sportsseter med AMG-spesifikk setegrafikk og AMG Performance-rattet i svart nappaskinn. Etter å ha satt deg til rette kan du i ro og mak ta for deg multimediesystemet MBUX med sitt intuitive betjeningskonsept.

    Bildet viser interiørdesignen til Mercedes-AMG GLC Coupé.

    AMG Performance-seter

    Bildet viser interiørdesignen til Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC.

    AMG Performance-setene ble utviklet spesielt for en sportslig kjørestil: Den optimalt sportslige sittestillingen gjør at du sitter som støpt – slik at du kan foreta dynamiske manøvre på suverent vis og oppleve økt komfort på langturer. Den unike seteutformingen understreker dessuten visuelt den sportslig selvstendige karakteren til nye Mercedes-AMG GLC Coupé.

    Ny generasjon AMG ratt

    Bildet viser AMG Performance-rattet i Mercedes-AMG GLC Coupé.

    Hele AMG Performance-rattet er trukket med det gripevennlige mikrofiberstoffet DINAMICA. Dermed mister du aldri grepet og kan styre presist under sportslige kjøremanøvre. Det sportslige ved hele førerplassen fremgår også av rattets AMG-typiske form med flat bunn. Med de ergonomisk plasserte touch control-knappene kan du betjene mange funksjoner intuitivt, slik at du kan fokusere helt og holdent på veien forut.

    MBUX multimediesystem

    Bildet viser multimediesystemet MBUX i Mercedes-AMG GLC SUV.

    Med det innovative Mercedes-Benz User Experience (MBUX) blir nye Mercedes-AMG GLC Coupé din personlige Mercedes-AMG GLC Coupé. De utvidede funksjonene til MBUX innretter seg helt etter deg og etablerer en personlig forbindelse mellom deg og bilen din. "Hei Mercedes" er alt du trenger å si for at MBUX skal opprette en personlig profil for deg og tilby forutseende funksjoner – den innebygde trådløse internettforbindelsen gjør den digitale nettverkskoblingen komplett.

  • Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+

    En sportsbil som Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ Coupé gjelder det å alltid ha kontroll over. Perfekt for dette formålet er AMG Performance-rattet i nappaskinn med girskiftehendler og AMG DRIVE UNIT (tilleggsutstyr) for AMG DYNAMIC SELECT kjøreprogrammer. Multimediesystemet MBUX betjenes intuitivt og sørger for best mulig underholdning. Systemet leveres som standard med TRACK PACE.

    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GLC Coupé.

    Mediedisplay med RACETIMER

    Bildet viser mediedisplayet med RACETIMER i Mercedes-AMG GLC Coupé.

    Det høyoppløselige mediedisplayet i Mercedes-AMG GLC Coupé reagerer umiddelbart på berøringene dine og kan betjenes like enkelt og intuitivt som en smarttelefon eller nettbrett. Takket være den fremragende bildekvaliteten gjengir displayet det aktuelle multimedieinnholdet knivskarpt. Og ettersom fremragende kvalitet også krever design som står i stil, er det store displayet plassert bak heldekkende glass.

    AMG rattknapper

    Detaljutsnitt av AMG rattknapper i Mercedes-AMG GLC Coupé.

    Som seg hør og bør for en bil i AMG familien, kan du også oppleve autentisk sportsbilatmosfære på førerplassen i Mercedes-AMG GLC Coupé: Ved hjelp av AMG rattknappene kan rattet gis en markant sportslig utforming, og du kan betjene ulike kjøredynamiske funksjoner raskt og målbevisst. Imens kan du konsentrere deg helt om veien med en fokusert og ytelsesorientert kjørefølelse.

    MBUX multimediesystem

    Bildet viser multimediesystemet MBUX i Mercedes-AMG GLC SUV.

    MBUX utvidet virkelighet for navigasjon kobler den virtuelle verdenen sammen med den virkelige verdenen og integrerer grafisk navigasjons- og trafikkinformasjon i livebilder. Til dette filmer et kamera i frontruten området foran bilen, overfører bildene til mediedisplayet og fremhever tilleggsinformasjon som f.eks. husnumre eller gatenavn. Dermed blir det enklere for deg å orientere deg, og du kommer raskt og sikkert frem uten stress.

AMG utstyr


Design din GLC fra Mercedes-AMG.

AMG utstyr


Design din GLC fra Mercedes-AMG.

    AMG nattpakke

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC Coupé sett skrått forfra.

    I AMG nattpakke er utvalgte eksteriørelementer utført i svart høyglans. Avhengig av den valgte lakkfargen får du da enten sterke kontraster eller flytende overganger. Enten du går for den iøynefallende eller den diskrete varianten, viser du i begge tilfeller at du har sansen for et individuelt og dynamisk design.

    AMG aerodynamikkpakke

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC Coupé med AMG aerodynamikkpakke sett bakfra.

    Med AMG aerodynamikkpakke kan du hente det aller beste ut av bilen din. Pakken hever bilens utseende og bedrer kjøreegenskapene. Den store frontspoileren og den store hekkdiffusoren med diffusorelement reduserer oppdriften foran og bak og gjør bilen enda mer sportslig.

    AMG Performance-seter

    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG GLC Coupé.

    AMG Performance-setene for fører og forsetepassasjer understreker AMG-filosofien: Maksimalt sportslig sittestilling gir maksimalt suveren beherskelse av bilen. Den ideelle sidestøtten merker du særlig under dynamiske kjøremanøvre.

    AMG TRACK PACE

    Bildet viser førerplassen i Mercedes-AMG GLC Coupé.

    AMG TRACK PACE forvandler din AMG til en virtuell løpsingeniør. Ved hjelp av runde-, sektor- og akselerasjonstider samt utvalgte live telemetridata kan du analysere og forbedre kjøreferdighetene dine målrettet på lukkede baner.

    Se Tekniske data for forbruks- og utslippsverdier.

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé med AMG nattpakke sett forfra.
    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé med AMG nattpakke sett bakfra.
    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ Coupé med AMG aerodynamikkpakke sett forfra.
    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ Coupé med AMG aerodynamikkpakke sett bakfra.
    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé med AMG nattpakke sett forfra.
    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé med AMG nattpakke sett bakfra.
    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ Coupé med AMG aerodynamikkpakke sett forfra.
    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ Coupé med AMG aerodynamikkpakke sett bakfra.
    • Front
    • Hekk

    Valg ikke tilgjengelig.

    Den valgte utstyrsversjonen inneholder bare utstyr for eksteriøret eller interiøret til nye Mercedes-AMG GLC Coupé.

    • AMG nattpakke
    • AMG aerodynamikkpakke

    Valg ikke tilgjengelig.

    Den valgte utstyrsversjonen inneholder bare utstyr for eksteriøret eller interiøret til nye Mercedes-AMG GLC Coupé.

    • AMG nattpakke
    • AMG aerodynamikkpakke

    Klikk og dra

    Velg to utstyrsversjoner og flytt skyveregulatoren for å sammenligne dem.

    Endre utstyrsversjon
    Velg utstyrsversjon

    Velg to utstyrsversjoner for å sammenligne dem.

    • AMG nattpakke
    • AMG aerodynamikkpakke
    • AMG nattpakke
    • AMG aerodynamikkpakke

    Ytelse


    Her fører alle veier til maksimal ytelse.

    Ytelse


    Her fører alle veier til maksimal ytelse.

    • Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

      Med nye Mercedes-AMG GLC Coupé får du en unik blanding av enorm smidighet og svært høy bruksverdi i hverdagen. Denne kombinasjonen er mulig takket være samspillet mellom AMG RIDE CONTROL+ sportsunderstell og det adaptive dempingssystemet ADS PLUS, som er spesielt tilpasset til AMG.

      Drivlinjen til Mercedes-AMG GLC Coupé i tekniske omgivelser.

      3,0 liters V6-biturbomotor

      Bildet viser den 3,0 liters V6-biturbomotoren til Mercedes-AMG GLC Coupé.

      Nye Mercedes-AMG GLC Coupé får sin AMG-typiske Driving Performance fra den 3,0 liters V6-biturbomotoren videreutviklet av Mercedes-AMG og den ytelsesorienterte firehjulsdriften AMG Performance 4MATIC med AMG-spesifikk kraftfordeling.

      AMG Performance 4MATIC

      Bildet viser AMG Performance 4MATIC i tekniske omgivelser.

      Den ytelsesorienterte firehjulsdriften AMG Performance 4MATIC sørger for at kraften fordeles AMG-spesifikt med 31 % til forakselen og 69 % til bakakselen. Resultatet er Driving Performance karakteristisk for AMG, som utmerker seg ved imponerende akselerasjon, mer kjøredynamikk og høy tverrdynamikk.

      AMG RIDE CONTROL+

      Bildet viser touchpaden i Mercedes-AMG GLC Coupé.

      Understellet AMG RIDE CONTROL+ kombinerer fordelene fra flere understell i ett og sørger for sterk ytelse i alle kjøresituasjoner. Takket være flerkammer-luftfjæringen kan dette særdeles sportslig orienterte understellet by på en stor variasjon av oppsett fra det mest komfortable til det sportsligste, og det tilpasser seg hele tiden bilens last.

    • Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+

      Som den sterkeste i sin klasse har den 4,0-liters AMG V8-biturbomotoren til Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ kraftfulle 375 kW (510 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og et maksimalt dreiemoment på 700 Nm. Dette er særdeles sterke krefter som rutinert tøyles av det høyeffektive AMG komposittbremsesystemet.
      Med 25 kW (34 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og 50 Nm mer enn Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ har S-modellen enestående ytelser og performance. Her arbeider AMG SPEEDSHIFT MCT 9-trinns sportsgirkasse, AMG RIDE CONTROL+ sportsunderstell og elektronisk regulert AMG differensialsperre sammen på bakakselen i perfekt samklang. Med AMG DYNAMIC SELECT-bryter og fem AMG-spesifikke kjøreprogrammer kan kjøreopplevelsen tilpasses individuelt. Programmet Slippery for glatt føre er nytt.

      Bildet viser drivlinjen til Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ Coupé.

      4,0 liters AMG V8-biturbomotor

      Bildet viser den 4,0 liters AMG V8-biturbomotoren til Mercedes-AMG GLC Coupé.

      Med sin 4,0 liters AMG V8-biturbomotor med 350 kW (476 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og et maksimalt dreiemoment på 650 Nm leverer nye Mercedes-AMG GLC Coupé uanstrengt motorsportslige kjøreytelser. Samtidig opprettholdes bruksverdien i hverdagen på naturlig vis, ettersom AMG sportsunderstellet kan innstilles individuelt for ulike kjøresituasjoner.

      AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

      Bildet viser AMG SPEEDSHIFT MCT 9G i Mercedes-AMG GLC Coupé.

      Med AMG SPEEDSHIFT MCT 9G får motorsportentusiaster full valuta for pengene. For den støtter en særdeles dynamisk kjørestil med sportslig hurtige girskift og knapt merkbar giring, alt etter hvilket kjøreprogram du har valgt. Takket være de ni girtrinnene opererer motoren til Mercedes-AMG GLC Coupé nesten alltid i det optimale turtallsområdet, og byr følgelig på en suveren kombinasjon av effektivitet, dynamikk og sikkerhet.

      Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

      Detaljutsnitt av dekk til Mercedes-AMG GLC Coupé.

      Det høyeffektive komposittbremsesystemet passer perfekt til motoreffekten fra Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Det gir en findosert retardasjon samtidig som det forblir stabilt selv ved høy belastning. Bremseskivene er veldimensjonerte samt innvendig ventilert og perforert hele veien rundt – noe som gir lavere vekt og dermed enda større smidighet. I tillegg understreker de rødlakkerte bremsekaliperne med "AMG" navnetrekk også visuelt bremsesystemets yteevne.

    Motorsammenligning


    Motoren er hjertet i AMG-drivverket.

    Motorsammenligning


    Motoren er hjertet i AMG-drivverket.

    Bildet viser de to motorene til Mercedes-AMG GLC Coupé.

    Velg motor

    • Manuell
    • Automat

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Velg sammenligningsmotor

    • Manuell
    • Automat

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Sammenlign motorene til Mercedes-AMG GLC Coupé.
    Lukk

    Sammenlign motorene.

    Velg to motorer for å sette de tekniske dataene direkte opp mot hverandre.

    Velg motor
    Velg sammenligningsmotor
    Sammenlign

    Velg motor

    *Du ledes videre til nettstedet til reisearrangøren AMG Experiences GmbH.