Mercedes-AMG GLC-modellene.

Ikke en SUV. En AMG.

Dreiemoment

520 Nm til 700 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Akselerasjon

4,9 s til 3,8 s

fra 0 til 100 km/t

Effekt

287 kW til 375 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

(390-510 hk)

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 10,6-10,2 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 242-234 g/km;
Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 12,4-12,2 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 283-278 g/km;
Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 12,4 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 283 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

Høydepunkter


AMG alt sammen. Alt på ett brett.

De tre nye Mercedes-AMG GLC-modellene skiller ikke mellom stresshormoner og endorfiner. Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC og GLC 63 og 63 S 4MATIC+ er kjøremaskiner som også fungerer i hverdagen. AMG-grillen og de eksepsjonelle ytelsene minner om motorsport.

Høydepunkter


AMG alt sammen. Alt på ett brett.

De tre nye Mercedes-AMG GLC-modellene skiller ikke mellom stresshormoner og endorfiner. Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC og GLC 63 og 63 S 4MATIC+ er kjøremaskiner som også fungerer i hverdagen. AMG-grillen og de eksepsjonelle ytelsene minner om motorsport.

Bildet viser Mercedes-AMG GLC SUV forfra, medkarakteristisk AMG-grill.

Eksteriør

På bildet vises interiøret i Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ SUV.

Interiør

Bildet viser en Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ SUV i fart.

Ytelse

Eksteriørdesign


AMG-design så langt øyet rekker.

Eksteriørdesign


AMG-design så langt øyet rekker.

  • Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

    De tre nye Mercedes-AMG GLC-modellene er rendyrket AMG, fra en nydesignet AMG-spesifikk grill med vertikale, svarte lameller og dekorlist i høyglanskrom til et AMG eksosanlegg i hekken. Både Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC og V8-modellene GLC 63 4MATIC+ og GLC 63 S 4MATIC+ leverer det du forventer av en AMG, uansett terreng.

    Bildet viser Mercedes-Benz GLC SUV sett skrått forfra.

    Smidde 21 tommers AMG-felger i krysseikedesign

    Bildet viser en detalj fra Mercedes-AMG GLC SUV.

    De smidde AMG-felgene i krysseikedesign er utført i matt svart lakkering og har glanspolert felghorn. Eksklusivt for Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC tilbys også 21 tommers lettmetallfelger i 5-dobbelteikedesign.

    Diffusor med doble enderørsdeksler

    På bildet vises Mercedes-AMG GLC SUV sett bakfra.

    Nye Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC er AMG fra ende til annen. Diffusor med runde doble enderørsdeksler og AMG eksosanlegg forteller straks man har foran seg.

    AMG optikkpakke

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC SUV forfra.

    Om du vil, kan du få Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC til å se enda sprekere ut. Fra AMG Optikkpakke kan du velge tilleggselementer som frontsplitter i svart høyglans i frontskjørtet eller diffusorbrett på hekkskjørtet med dekorlist i svart høyglans. I samspill med de mange mørke detaljene fra AMG Nattpakke gir dette et ytterst markant totalbilde.

  • Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+

    De nye Mercedes-AMG GLC-modellene utmerker seg med merkbart bedre smidighet og tverrdynamikk. Visuelt og teknisk er det ingen tvil om at GLC-modellene kommer fra Mercedes-AMG. Med bestetider på Nürburgring lykkes Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ bedre enn de fleste andre SUV-er i å forene motorsportslig glede med praktiske egenskaper. Nydesignet AMG-grill gir bilen en entydig motorsportlook.

    På bildet vises Mercedes-AMG GLC SUV sett forfra.

    AMG-typisk grill

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC SUV forfra, medkarakteristisk AMG grill.

    AMG grill med vertikale, svarte lameller og dekorlist i høyglanskrom gjør det straks klart hvor nye Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og nye 63 S 4MATIC+ kommer fra. Også de brede AMG-skjermene og enderørsdekslene i trapesdesign fremhever de sportslige genene til disse to nye Mercedes-AMG GLC-modellene.

    Enderørsdeksler i trapesdesign

    På bildet vises Mercedes-AMG GLC SUV sett bakfra.

    Både nye Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og nye GLC 63 S 4MATIC+ presenterer designhøydepunkter fra AMG-familien, fra støtfanger til bagasjerom. Slik blir AMG-karakteren straks synlig gjennom den bredere AMG-skjermen og enderørsdekslene i trapesdesign.

    21 tommers AMG lettmetallfelger i flereiket design

    Bildet viser en detalj fra Mercedes-AMG GLC SUV.

    Eksklusivt for Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og GLC 63 S 4MATIC+ leveres 21 tommers lettmetallfelger i flereiket design, som gjør et like dynamisk inntrykk som de smidde AMG-felgene i krysseiket design med mattsvart lakkering og glanspolert felghorn.

Interiørdesign


Utenom det vanlige også innvendig.

Interiørdesign


Utenom det vanlige også innvendig.

  • Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

    Med AMG Performance-ratt i nappaskinn med skiftehendler og vippebryteren i midtkonsollen for AMG DYNAMIC SELECT kjøreprogrammer har du et fast grep om hver av de tre nye Mercedes-AMG GLC-modellene – både på veien og i terrenget.

    Bildet viser interiørdesignen i Mercedes-Benz GLC SUV.

    AMG Performance-seter

    Bildet viser AMG Performance-setene i Mercedes-AMG GLC SUV.

    Performance-setene er spesialutviklet for en sportslig kjørestil. De gir maksimal sportslighet og holder deg på plass i riktig sittestilling. Det gir maksimal beherskelse under dynamiske kjøremanøvre og mer komfort på lange strekninger. Den unike seteutformingen understreker den selvstendige og sportslige karakteren til de tre nye Mercedes-AMG GLC-modellene.

    Ny generasjon AMG-ratt

    Bildet viser førerplassen i Mercedes-AMG GLC SUV.

    Som tilleggsutstyr fås AMG Performance-ratt trukket med gripevennlig DINAMICA mikrofiber. Slik mister du aldri grepet og har full kontroll når det går litt varmt for seg. Det sportslige ved hele førerplassen går igjen i den flate formen på rattet, som er typisk for AMG. Med de ergonomisk plasserte touchknappene kan du betjene mange funksjoner intuitivt, slik at du kan konsentrere deg helt og fullt om veien foran deg.

    Utvidede funksjoner MBUX

    Bildet viser mediedisplayet i Mercedes-AMG GLC SUV.

    Etabler en personlig forbindelse – gjør bilen til din bil. For de utvidede funksjonene til MBUX innretter seg helt og holdent etter deg. Si "Hei Mercedes", så venter MBUX på at du skal komme med dine ønsker. Personlige profiler, varslingsfunksjoner samt Wi-Fi-hotspot definerer begrepet digital nettverkskobling helt på ny.

  • Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+

    Med AMG Performance-ratt i nappaskinn med girskiftehendler og AMG DRIVE UNIT (tilleggsutstyr) for AMG DYNAMIC SELECT-kjøreprogrammene har du full kontroll over din Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ SUV, uansett om du kjører på vei eller i terreng. Infotainmentsystemet MBUX betjenes intuitivt og sørger for riktig underholdning på alle kjøreturer. Systemet leveres som standard med TRACK PACE.

    Bildet viser interiørdesignen i Mercedes-AMG GLC SUV.

    Mediedisplay

    Bildet viser en detalj av mediedisplayet i Mercedes-AMG GLC SUV.

    Det høyoppløste mediedisplayet i nye Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og GLC 63 S 4MATIC+ reagerer direkte på dine touchkommandoer. Du betjener det like enkelt og intuitivt som smarttelefonen eller nettbrettet. Den briljante bildekvaliteten gjengir alt multimedieinnhold knivskarpt. Og fordi briljant kvalitet også krever en passende design, befinner det store displayet seg bak en heldekkende glassplate.

    AMG rattknapper

    Bildet viser en detalj av AMG-rattknappene i Mercedes-AMG GLC SUV.

    Som forventet hos en AMG gir førerplassen i nye Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og GLC 63 S 4MATIC+ en opplevelse av autentisk motorsportatmosfære. Med AMG-rattknappene kan du gi rattet en radikalt sportslig utførelse, og du kan betjene forskjellige kjøredynamiske funksjoner raskt og presist. Samtidig konsentrerer du deg helt og fullt om veien og nyter en fokusert, ytelsesorientert kjørefølelse.

    Utvidede funksjoner MBUX

    Bildet viser mediedisplayet i Mercedes-AMG GLC SUV.

    Etabler en personlig forbindelse – gjør bilen til din bil. For de utvidede funksjonene til MBUX innretter seg helt og holdent etter deg. Si "Hei Mercedes", så venter MBUX på at du skal komme med dine ønsker. Personlige profiler, varslingsfunksjoner samt Wi-Fi-hotspot definerer begrepet digital nettverkskobling helt på ny.

AMG utstyr


Bygg din egen Mercedes-AMG GLC.

AMG utstyr


Bygg din egen Mercedes-AMG GLC.

    AMG nattpakke

    På bildet vises Mercedes-AMG GLC SUV sett skrått forfra.

    I AMG nattpakke er utvalgte eksteriørelementer utført i svart høyglans. Avhengig av den valgte lakkfargen får du da enten sterke kontraster eller flytende overganger. Enten du går for den iøynefallende eller den diskrete varianten, viser du i begge tilfeller at du har sansen for individuell og dynamisk design.

    AMG aerodynamikkpakke

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC SUV forfra medAMG Aerodynamikkpakke.

    Med AMG aerodynamikkpakke kan du hente det aller beste ut av bilen din. Pakken hever bilens utseende og bedrer kjøreegenskapene. Den store frontspoileren og den store hekkdiffusoren med diffusorelement reduserer oppdriften foran og bak og gjør bilen enda mer sportslig.

    AMG Performance-seter

    Bildet viser AMG performance-setene i Mercedes-AMG GLC SUV.

    AMG Performance-setene for fører og forsetepassasjer understreker AMG-filosofien: Maksimalt sportslig sittestilling gir maksimalt suveren beherskelse av bilen. Den ideelle sidestøtten merker du særlig under dynamiske kjøremanøvrer.

    AMG TRACK PACE

    Bildet viser en detalj fra interiøret i Mercedes-AMG GLC SUV.

    AMG TRACK PACE forvandler din AMG til en virtuell løpsingeniør. Ved hjelp av runde-, sektor- og akselerasjonstider samt utvalgte live telemetridata kan du analysere og forbedre kjøreferdighetene dine målrettet på lukkede baner.

    Ytelse


    Ytelser uansett terreng.

    Ytelse


    Ytelser uansett terreng.

    • Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

      Nye Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC henter sin AMG Driving Performance fra en oppgradert 3,0-liters V6-biturbomotor og en prestasjonsrettet AMG Performance 4MATIC firehjulsdrift med AMG-spesifikk kraftfordeling. I Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og 63 S 4MATIC+ er kraftsenteret en AMG 4,0-liters V8-biturbomotor.

      Mercedes-AMG GLC SUV drivlinje i tekniske omgivelser.

      3,0-liters V6 biturbomotor

      Bildet viser et teknikkmotiv fra Mercedes-AMG GLC SUV 3,0-liters V6 biturbomotor.

      3,0-liters V6 biturbomotor med økt effekt og prestasjonsrettet AMG Performance 4MATIC firehjulsdrift med AMG-spesifikk kraftfordeling er bokstavelig talt motoren som sørger for AMG Driving Performance i nye Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC.

      AMG Performance 4MATIC

      Mercedes-AMG GLC SUV drivlinje i teknikkrommet

      En prestasjonsrettet AMG Performance 4MATIC firehjulsdrift sørger for en AMG-spesifikk kraftfordeling på 31 % på forakselen og 69 % på bakakselen. Resultatet er en AMG-typisk kjøreopplevelse som utmerker seg med imponerende akselerasjon, mer kjøredynamikk og høy tverrdynamikk.

      AMG RIDE CONTROL

      Bildet viser touchpaden i Mercedes-AMG GLC SUV.

      AMG RIDE CONTROL+ understell kombinerer fordelene til flere understell og sørger for sterke ytelser i enhver situasjon. Det ekstra sportslige understellet med flerkammer-luftfjæring gir svært stort spenn mellom maksimalt komfortabelt og maksimalt sportslig. Det tar alltid hensyn til lasten.

    • Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+

      Som en av de sportsligste i sin klasse har AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren til Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ kraftfulle 375 kW (510 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og et maksimalt dreiemoment på 700 Nm. Dette er særdeles sterke krefter som rutinert tøyles av AMGs høyeffektive komposittbremseanlegg.

      Med 25 kW (34 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og 50 Nm mer enn Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ har S-modellen enestående ytelser og performance. Her arbeider AMG SPEEDSHIFT MCT 9-trinns sportsgirkasse, AMG RIDE CONTROL+ sportsunderstell og elektronisk regulert AMG differensialsperre på bakakselen sammen i perfekt samklang. Med AMG DYNAMIC SELECT-bryter og fem AMG-spesifikke kjøreprogrammer kan kjøreopplevelsen tilpasses individuelt. Programmet Slippery for glatt føre er nytt.

      Mercedes-AMG GLC SUV drivlinje i tekniske omgivelser.

      4,0-liters V8 biturbomotor

      Bildet viser en 4,0-liters V8 biturbomotor til Mercedes-AMG GLC 63 / 63 S 4MATIC+.

      Med AMG 4,0-liters V8 biturbomotor med 350 kW (476 hk) og 650 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> oppnår både Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og GLC 63 S 4MATIC+ (375 kW (510 hk) og 700 Nm)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> uanstrengt prestasjoner som holder mål på motorsportbanen. Samtidig er selvsagt de praktiske bruksegenskapene beholdt, for sportsunderstellet kan tilpasses etter forskjellige kjøresituasjoner.

      AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

      Bildet viser AMG SPEEDSHIFT MCT 9G i Mercedes-AMG GLC AMG SUV.

      Med AMG SPEEDSHIFT MCT 9G automatgirkasse får motorsportfans full valuta for pengene. Den støtter nemlig en spesielt dynamisk kjørestil med raske, sportslige girskift, og den arbeider nesten umerkelig alt etter kjøremodus. Med ni gir går motoren i Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og GLC 63 S 4MATIC+ nesten alltid i et optimalt turtallsområde og byr således på en fremragende kombinasjon av driftsøkonomi, dynamikk og sikkerhet.

      Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

      Bildet viser det høyeffektive AMG komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG 63 S 4MATIC+ SUV.

      Det høyeffektive komposittbremsesystemet passer perfekt til motorytelsene i Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Det gir en fint doserbar nedbremsing og beholder stabiliteten selv under høy belastning. De store bremseskivene er innvendig ventilert og perforert helt rundt. Det gir lavere vekt og dermed enda større smidighet. I tillegg understreker de rødlakkerte bremsekaliperne med "AMG"-logo at dette er bremser som duger.

    Motorsammenligning


    Motoren er hjertet i AMG-drivverket.

    Motorsammenligning


    Motoren er hjertet i AMG-drivverket.

    Bildet viser de to motorene til Mercedes-AMG GLC SUV i teknikkrommet.

    Velg motor

    • Manuell
    • Automat

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Velg sammenligningsmotor

    • Manuell
    • Automat

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Sammenlign de ulike motorene til Mercedes-AMG GLC SUV.
    Lukk

    Sammenlign motorene.

    Velg to motorer for å sette de tekniske dataene direkte opp mot hverandre.

    Velg motor
    Velg sammenligningsmotor
    Sammenlign

    Velg motor

    *Du ledes videre til nettstedet til reisearrangøren AMG Experiences GmbH.