Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Dreiemoment på inntil

900 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Akselerasjon fra

3,5 sekunder

fra 0 til 100 km/t

Effekt på inntil

450 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 11,5 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 263 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

Høydepunkter


Så nær himmelen. Og veien.

Vakre landskap. Innbydende kurver. En usedvanlig cabriolet. Finnes det et mer passende øyeblikk for å bringe kreftene ned på veien? På bare 3,5 sekunder akselererer Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet til 100 km/t og etterlater seg andektig undring. Utviklerne hos AMG har gitt alt for drømmebilen: AMG 4,0 liters V8-biturbomotoren som selve kjernen og innovasjoner, som sammen gir den unike AMG kjørefølelsen. Resultatet er en cabriolet med ytelsen til en AMG og samme komfort som man forventer å finne i en S-Klasse.

Høydepunkter


Så nær himmelen. Og veien.

Vakre landskap. Innbydende kurver. En usedvanlig cabriolet. Finnes det et mer passende øyeblikk for å bringe kreftene ned på veien? På bare 3,5 sekunder akselererer Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet til 100 km/t og etterlater seg andektig undring. Utviklerne hos AMG har gitt alt for drømmebilen: AMG 4,0 liters V8-biturbomotoren som selve kjernen og innovasjoner, som sammen gir den unike AMG kjørefølelsen. Resultatet er en cabriolet med ytelsen til en AMG og samme komfort som man forventer å finne i en S-Klasse.

Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet skrått bakfra.

Eksteriør

Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Interiør

Bildet viser et spøkelsesaktig motiv av Mercedes-AMG S 64 4MATIC+ Cabriolet.

Ytelse

Eksteriørdesign


Det er ikke bare lyset som stiller alt annet i skyggen.

Den strålende fremtoningen til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet gjør inntrykk. Det bidrar også baklyktene til med banebrytende OLED-lysteknologi, som gir en skinnende lysflate med sterkere kontraster. Men også den helt nyutformede hekken med diffusorbrett og AMG-spesifikke dobbeltenderør i det sjaltbare AMG Performance eksosanlegget garanterer en storslått fremtreden.

Eksteriørdesign


Det er ikke bare lyset som stiller alt annet i skyggen.

Den strålende fremtoningen til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet gjør inntrykk. Det bidrar også baklyktene til med banebrytende OLED-lysteknologi, som gir en skinnende lysflate med sterkere kontraster. Men også den helt nyutformede hekken med diffusorbrett og AMG-spesifikke dobbeltenderør i det sjaltbare AMG Performance eksosanlegget garanterer en storslått fremtreden.

Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet skrått bakfra.

AMG styling

Bildet viser fronten til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet fascinerer også visuelt og fremhever den sportslige ytelsen: Med et helt nytt frontskjørtdesign med AMG-spesifikk grill og jet wing. Det tredimensjonale luftledeelementet er lakkert i bilens farge, strekker seg i hele frontskjørtets bredde og viser den stiliserte "A"-en som er så typisk for AMG biler. De utvendige kjøleluftåpningene er innrammet av store svarte flics. Nede gir frontsplitteren i sølvkrom optimal lufttilførsel til kjølemodulene.

Høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

Bildet viser det høyeffektive AMG komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Store innvendig ventilerte og perforerte bremseskiver på alle hjul sørger for fremragende retardasjon. Utførelsen i kompositteknologi øker stabiliteten og reduserer vekten. Vektbesparelsen på ca. tre kilo totalt reduserer den ufjærede massen på hjulet og forbedrer dermed responsen til fjær-/demperelementene.

AMG Performance-eksosanlegg

Bildet viser AMG Performance-eksosanlegget til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

AMG-typisk buldrende lyd eller tilbakeholdent støynivå – via tre variabelt justerbare eksosspjeld tilpasser lyden fra AMG Performance-anlegget seg optimalt til det kjøreprogrammet føreren velger. I tillegg har føreren muligheten til å endre klangkarakteristikken ved å trykke på en knapp. Med dette standardutstyret kan følgelig føreren boltre seg i et bredt lydbilde som spenner fra det komfortable til det høylytt emosjonelle.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 11,5 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 263 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

Interiørdesign


Fristed for føreren.

Utvalgte, perfekt bearbeidede materialer. Futuristiske betjeningselementer. Kupeen i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet er et sted man alltid ønsker seg tilbake til. Teknisk høydepunkt: widescreen-førerplassen bestående av kombiinstrument og mediedisplay. Ekstra sportslig og godt å holde i er AMG Performance-rattet i nappaskinn i 3-eikedesign med girskiftehendler på rattet som tillater manuell giring og støtter opp om en sportslig kjøremåte.

Interiørdesign


Fristed for føreren.

Utvalgte, perfekt bearbeidede materialer. Futuristiske betjeningselementer. Kupeen i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet er et sted man alltid ønsker seg tilbake til. Teknisk høydepunkt: widescreen-førerplassen bestående av kombiinstrument og mediedisplay. Ekstra sportslig og godt å holde i er AMG Performance-rattet i nappaskinn i 3-eikedesign med girskiftehendler på rattet som tillater manuell giring og støtter opp om en sportslig kjøremåte.

Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

AMG styling

Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet sett ovenfra.

Interiøret til Mercedes-AMG S 63 Cabriolet fascinerer enten du åpner døren – eller kalesjen : instrumentpanelet i "wrap-around"-design går nesten sømløst over i dørene. Førsteklasses materialer og perfekt bearbeidingskvalitet forenes med et sportslig eksklusivt designspråk. Fint nappaskinn i AMG V8-design med kantbesetninger og AMG plaketter i alle de fire seteryggene samt pregede AMG emblemer på armlenet til den fremre midtkonsollen sørger for en utsøkt atmosfære i bilen.

AMG Performance-ratt

Bildet viser AMG Performance-rattet i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Den sportslige designen og den enestående berøringsfølelsen gjør AMG Performance-rattet i nappaskinn lett gjenkjennelig. Med touch control-knapper kan du styre de fleste funksjoner intuitivt. Innovativt: AMG rattknapper (tilvalg) gjør det mulig å betjene bestemte kjøredynamiske funksjoner raskt og målrettet. (Du finner mer informasjon om AMG rattknappene i delen som omhandler AMG utstyr.)

AMG kombiinstrument

Bildet viser et detaljutsnitt av AMG kombiinstrumentet i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

Det 12,3 tommer store AMG instrumentdisplayet viser all informasjon med høy oppløsning og i farger og byr på et spennende AMG design og verdifull informasjon for sportslig anlagte førere. Her finnes også menyene AMG Warm-up og AMG Set-up. Speedometerskalaen går til 330 km/t.

AMG utstyr


Sett ditt personlige preg på Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

AMG utstyr


Sett ditt personlige preg på Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    AMG rattknapper

    Bildet viser AMG rattknappene i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    Med AMG rattknappene gir du rattet en skikkelig sportslig utforming: Disse gjør det mulig å betjene bestemte kjøredynamiske funksjoner raskt og målrettet. Kjør sportslig, konsentrert og fokusert – med en autentisk sportsbilatmosfære på førerplassen.

    Fra XXXX,XX €

    20 tommers smidde AMG felger i krysseikedesign

    Bildet viser de smidde AMG felgene i krysseikedesign til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    20 tommers smidde AMG felger i 10-eikedesign, lakkert i titangrå og felghorn glanspolert og polert med helintegrert hjultboltdeksel og 255/40 R 20 dekk foran på 8,5 J x 20 ET 39 og 285/35 R 20 dekk bak på 9,5 J x 20 ET 39

    Fra XXXX,XX €

    Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

    Bildet viser det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    Pålitelighet i ekstreme situasjoner, også etter flere fullbremsinger etter hverandre: Det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet byr på retardasjonsverdier som du kan stole på selv i unntakssituasjoner. Det er dessuten lettere enn tradisjonelle bremsesystemer – mindre uavfjæret masse gir mer kjøredynamikk og smidighet.

    Fra XXXX,XX €

    AMG Driver's Package

    Bildet viser kombiinstrumentet i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    AMG Driver's Package gir en enda sportsligere og smidigere kjøreopplevelse ved at bilens toppfart begrenses til 300 km/t.

    Utstyret er bare tilgjengelig i pakken.

    Fra XXXX,XX €

    AMG nattpakke

    Bildet viser et sidespeil på Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.

    I AMG nattpakke er utvalgte eksteriørelementer utført i svart høyglans. Avhengig av den valgte lakkfargen får man da enten sterke kontraster eller flytende overganger. Enten du går for den iøynefallende eller den diskrete varianten, viser du i begge tilfeller at du har sansen for en individuell og dynamisk design.

    Fra XXXX,XX €

    Ytelse


    Svev over det meste. Hold kursen perfekt.

    Et overveldende potensial er til liten nytte hvis man ikke kan overføre det til veien. Derfor har vi nyutviklet firehjulsdriftssystemet AMG Performance 4MATIC+. En elektronisk styrt clutch forbinder den kontinuerlig drevne bakakselen variabelt med forakselen. Best mulig momentfordeling beregnes fortløpende, slik at Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet kan kjøres trinnløst variabelt fra veigrepsorientert firehjulsdrift til ren bakhjulsdrift. Takket være RACE START-funksjonen sørger AMG SPEEDSHIFT MCT 9-trinns sportsgirkasse og AMG RIDE CONTROL+ for en kjøredynamikk som begeistrer helt fra starten av.

    Ytelse


    Svev over det meste. Hold kursen perfekt.

    Et overveldende potensial er til liten nytte hvis man ikke kan overføre det til veien. Derfor har vi nyutviklet firehjulsdriftssystemet AMG Performance 4MATIC+. En elektronisk styrt clutch forbinder den kontinuerlig drevne bakakselen variabelt med forakselen. Best mulig momentfordeling beregnes fortløpende, slik at Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet kan kjøres trinnløst variabelt fra veigrepsorientert firehjulsdrift til ren bakhjulsdrift. Takket være RACE START-funksjonen sørger AMG SPEEDSHIFT MCT 9-trinns sportsgirkasse og AMG RIDE CONTROL+ for en kjøredynamikk som begeistrer helt fra starten av.

    AMG 4,0 liters V8-biturbomotor.

    Den nye AMG 4,0 liters V8-biturbomotoren i AMG S 63 4MATIC+ Coupé yter 450 kW (612 hk) og 900 Nm. Den konsekvente gjennomføringen av lettkonstruksjonsstrategien "AMG Lightweight" Performance bidrar også til høy

    kjøredynamikk og lavt drivstofforbruk. Sprinten fra stillestående til 100 km/t unnagjøres på 3,5 sekunder, raskere enn noen annen luksuscabriolet i Performance-segmentet. Her benyttes den velkjente biturboen, der de to turboene ikke ligger på utsiden av sylinderrekkene, men i sylinder-V-en mellom dem – fagfolk snakker om "varm innvendig V".

    AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.

    AMG SPEEDSHIFT MCT 9G gir optimal støtte til en svært dynamisk kjøremåte og motorsportatmosfære på alle kjøreturer. Sportslige og hurtige girskift eller komfortabel,

    knapt merkbar giring avhengig av kjøremodusen: Takket være de 9 girtrinnene befinner motoren seg ofte i det optimale turtallsområdet.

    AMG RIDE CONTROL+.

    AMG RIDE CONTROL+ vekker begeistring med sportslig kontroll over bilen også i grenseland. Luftfjæringssystemet er AMG-spesifikt konstruert for høy ytelse og det adaptive dempningssystemet

    reagerer fintfølende på ujevnheter. Det tilpasses separat for hvert hjul og danner basisen for bekvem og avslappet kjøring. De finstemte sensorene til nivåreguleringen på alle hjul senker luftunderstellet i høyere hastigheter og i de sportslige AMG DYNAMIC SELECT-kjøreprogrammene .

    AMG Performance 4MATIC+.

    Den ytelsesorienterte firehjulsdriften med helvariabel momentfordeling kombinerer best mulig traksjon, AMG typisk kjøredynamikk og maksimal kjøreglede. Den øker sikkerheten under kjøring og

    veigrepet på våt eller snø-/isdekt kjørebane Den helvariable momentfordelingen sørger for at føreren drar like stor nytte av fordelene ved firehjulsdrift og bakhjulsdrift.

    AMG Performance-eksosanlegg.

    Det regulerbare AMG Performance-eksosanlegget byr på en spesiell lydopplevelse. De variabelt justerbare eksosspjeldene gir deg muligheten til å forandre lyden fra bilen med et knappetrykk.

    Avhengig av kjøreprogrammet endres lydkarakteristikken fra dempet komfort til det maksimalt emosjonelle.

    Motorsammenligning


    Motoren er hjertet i AMG drivverket.

    Motorsammenligning


    Motoren er hjertet i AMG drivverket.

    Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet med åpent panser.

    Velg motor

    • Manuell
    • Automat

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Velg sammenligningsmotor

    • Manuell
    • Automat

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Sammenlign motorene til Mercedes-AMG S-Klasse Cabriolet.
    Lukk

    Sammenlign motorene.

    Velg to motorer for å sette de tekniske dataene direkte opp mot hverandre.

    Velg motor
    Velg sammenligningsmotor
    Sammenlign

    Velg motor