• Modus

    Et sted piloter kan trekke seg tilbake.

    Bildet viser interiøret i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet.
    Bildet viser hekken på Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet sett fra siden.
    Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet sett forfra.

    Et sted piloter kan trekke seg tilbake.

    Utvalgte, perfekt bearbeidede materialer. Futuristiske betjeningselementer. Kupeen i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet er et sted man alltid ønsker seg tilbake til. Teknisk høydepunkt: widescreen-førerplassen bestående av kombiinstrument og mediedisplay.

    Ekstra sportslig og godt å holde i er AMG Performance-rattet i nappaskinn i 3-eikedesign med girskiftehendler på rattet som tillater manuell giring og støtter opp om en sportslig kjøremåte. Og også den fullstendig nydesignede hekken med diffusorbrett og AMG-spesifikke dobbeltenderør i det regulerbare AMG Performance-eksosanlegget garanterer en storslått opptreden.

  • Teknikk

    Så nær himmelen. Og veien.

    Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet skrått forfra.

    Så nær himmelen. Og veien.

    Har man først nådd toppen, søker man de uvanlige øyeblikkene. Med Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet kan du oppleve dem hver dag. Allerede den markante silhuetten med den lett fallende sidelinjen lover at neste tur blir en åpenbaring.

    Takket være AMG DYNAMIC SELECT og fire kjøreprogrammer som standardutstyr bestemmer du intensiteten: fra komfortabel via sportslig til din egen stil i det individuelle programmet. Det eksklusive tilleggsprogrammet "RACE" – som fås både til Cabriolet og Coupé – gjør at du får en enda sterkere motorsportfølelse i bilen, i form av respons, motorturtall og sjaltetider. Og det driver pulsen til uante høyder.

    Klar for topprestasjoner: AMG 4,0-liters V8 biturbo i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet er nært beslektet med motoren i supersportsbilen Mercedes-AMG GT R. Med sine 450 kilowatt<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> (612 hk) og 900 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> setter den standarder for ytelse og dreiemoment. Her benyttes den velkjente biturboen, der de to laderne ikke ligger utenpå sylinderblokkene, men i sylinder-V-en mellom dem – fagfolk snakker om "het inner-V". Dette grunnprinsippet muliggjør en kompakt byggemåte og en mer spontan respons fra turboene.