Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Dreiemoment

900 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Akselerasjon

3,5 sekunder

fra 0 til 100 km/t

Effekt

450 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Høydepunkter


Et uttrykk for intens kjøreglede.

Høydepunkter


Et uttrykk for intens kjøreglede.

På bildet vises Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé sett på skrå bakfra.

Eksteriør

På bildet vises interiøret i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Interiør

På bildet vises Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé, gjennomsiktig karosseri.

Ytelse

Eksteriørdesign


Et blikkfang, uansett synsvinkel.

Alt begynner med et designspråk som det knapt finnes ord for. Dette er preget av proporsjonene som kjennetegner en stor luksuscoupé. I form av et langt panser med kraftige powerdomer, med en elegant taklinje og rammeløse sidevinduer. Og en hekk som fremfor alt bærer bud om den imponerende tilstedeværelsen til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Eksteriørdesign


Et blikkfang, uansett synsvinkel.

Alt begynner med et designspråk som det knapt finnes ord for. Dette er preget av proporsjonene som kjennetegner en stor luksuscoupé. I form av et langt panser med kraftige powerdomer, med en elegant taklinje og rammeløse sidevinduer. Og en hekk som fremfor alt bærer bud om den imponerende tilstedeværelsen til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé sett skrått bakfra.

AMG-typisk grill

På bildet vises Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé sett forfra.

Det kraftfulle frontdesignet til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé understrekes av den imponerende AMG-spesifikke grillen. Dette inntrykket forsterkes ytterligere av luftinntakene på sidene med tverrfinner. Disse sikrer optimal luftstrøm til kjølemodulene – den funksjonelle formen er kjent fra motorsporten.

AMG Performance-eksosanlegg

På bildet vises Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé sett bakfra.

Tre variabelt justerbare eksosspjeld tilpasser lyden etter valgt kjøreprogram. I tillegg kan føreren endre klangkarakteristikken ved å trykke på en knapp. Dette gir et bredt lydbilde som spenner fra stillferdig til høyrøstet. To forkrommede, doble enderør i V8-design bidrar til å prege utseendet.

AMG høyeffekt-bremsesystem

Bildet viser det høyeffektive AMG bremsesystemet til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Svært kort bremselengde og umiddelbar bremsing – en selvfølge for Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé, som er utstyrt med et vektoptimalisert, høyeffektivt AMG komposittbremsesystem som reduserer fading. Et keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem leveres som tilleggsutstyr. Vekten er redusert med mer enn 20 prosent og medfører mindre uavfjæret masse samt mer kjøredynamikk, smidighet og kjørekomfort.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 11,2 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 254 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

Interiørdesign


Virkelig perfeksjon ser man i kjærligheten for detaljene.

Interiøret i AMG S 63 4MATIC+ Coupé er like fascinerende som eksteriørdesignet. I kupeen til AMG S 63 4MATIC+ Coupé kombineres en luksuriøs atmosfære med sportslig funksjonalitet og kjærlighet for detaljer. Dette gjenspeiles i AMG kombiinstrumentet med skala til 330 km/t og AMG-spesifikke visninger, samt AMG sportsseter i nappaskinn med spesiell V8 setedekor eller AMG-symbolet på midtarmlenet.

Interiørdesign


Virkelig perfeksjon ser man i kjærligheten for detaljene.

Interiøret i AMG S 63 4MATIC+ Coupé er like fascinerende som eksteriørdesignet. I kupeen til AMG S 63 4MATIC+ Coupé kombineres en luksuriøs atmosfære med sportslig funksjonalitet og kjærlighet for detaljer. Dette gjenspeiles i AMG kombiinstrumentet med skala til 330 km/t og AMG-spesifikke visninger, samt AMG sportsseter i nappaskinn med spesiell V8 setedekor eller AMG-symbolet på midtarmlenet.

Bildet viser interiøret i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+.

AMG kombiinstrument

Bildet viser AMG kombiinstrumentet i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Egenskapene til S 63 4MATIC+ Coupé presenteres av AMG widescreen-førerplassen med tilleggsinformasjon om temperaturen på motor- og girkasseolje, ladetrykk eller instrumenter som G-meter og tidtakeren. Hastighetsmålerens skalering, som har blitt utvidet til 330 km/t, indikerer tydelig potensialet til V8 biturbomotoren.

AMG Performance-ratt

Bildet viser AMG Performance-ratt i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

Sportslig design og unik følelse gjør AMG Performance-rattet i nappaskinn enestående. Touch-control-knapper gir intuitiv kontroll over de fleste funksjonene. Nyskapende: AMG rattknappene (tilleggsutstyr) gir mulighet for en rask og målrettet betjening av bestemte kjøredynamiske funksjoner. (Ytterligere opplysninger om AMG rattknappene finner du i området AMG-utstyr.)

AMG seter

Bildet viser AMG setene i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

De nyutviklede AMG setene med elektrisk justering, minnefunksjon og setevarme gir føreren og forsetepassasjeren optimal sidestøtte. Fineste nappaskinn i AMG V8-design med dekorsøm og AMG-plaketter på alle fire seterygger, samt gravert AMG-symbol på armlenet i den fremre midtkonsollen sørger for en eksklusiv atmosfære i kupeen.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 11,2 l/100 km, CO2-utslipp ved blandet kjøring: 254 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om "NEDC CO2-verdier" iht. § 2 nr. 1 gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF.</p>

AMG utstyr


Skap din Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

AMG utstyr


Skap din Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    AMG rattknapper

    Bildet viser AMG rattknappene i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    Med AMG rattknappene gir du rattet en skikkelig sportslig utforming: Disse gir mulighet for en rask og målrettet betjening av bestemte kjøredynamiske funksjoner. Kjør sportslig, konsentrert og fokusert – med en autentisk sportsbilatmosfære på førerplassen.

    20 tommers smidde AMG felger i krysseikedesign

    Bildet viser 20 tommers smidde AMG felger i krysseikedesign for Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    20 tommers (50,8 cm) smidde AMG felger i 10-eikedesign, lakkert i titangrå med glanspolert felghorn og integrert hjulboltdeksel, med dekk 255/40 R 20 på 8,5 J x 20 ET 39 foran og 285/35 R 20 på 9,5 J x 20 ET 39 bak

    Keramisk høyeffektivt AMG komposittbremsesystem

    Bildet viser det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    Pålitelighet i ekstreme situasjoner, også etter flere fullbremsinger etter hverandre: Det keramiske høyeffektive AMG komposittbremsesystemet byr på retardasjonsverdier som du kan stole på selv i unntakssituasjoner. Det er dessuten lettere enn tradisjonelle bremsesystemer – mindre ufjæret masse gir mer kjøredynamikk og smidighet.

    AMG eksklusivpakke

    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    AMG eksklusivpakke sørger for en enestående atmosfære i bilen. Nesten alle overflater er trukket med utsøkt nappaskinn, for eksempel øvre del av dashbordet, setene i AMG rutedesign og midtarmlenene. Ekstra dekorelementer i midtfeltet i dørene forsterker inntrykket av høy kvalitet.

    AMG Driver's Package

    Bildet viser kombiinstrumentet til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé.

    AMG Driver's Package gir en enda sportsligere og smidigere kjøreopplevelse ved at bilens toppfart begrenses til 300 km/t.

    Utstyret er bare tilgjengelig i pakken.

    AMG nattpakke

    Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé sett skrått forfra.

    I AMG nattpakke er utvalgte eksteriørelementer utført i svart høyglans. Avhengig av den valgte lakkfargen får man da enten sterke kontraster eller flytende overganger. Enten du går for den iøynefallende eller den diskrete varianten, viser du i begge tilfeller at du har sansen for et individuelt og dynamisk design.

    Ytelse


    High Performance som går under huden på deg.

    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé med videreutviklet ytelsesteknologi kombinerer dynamisk design med fremragende kjøreegenskaper og enda høyere effektivitet: Nye AMG 4,0 liters V8-biturbomotor med 450 kW (612 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og 900 Nm dreiemoment yter 20 kW (27 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>mer enn før ansiktsløftningen. Fremragende veigrep og ytelse under alle kjøre- og veiforhold garanteres av den innovative firehjulsdriften 4MATIC+ med helvariabel kraftfordeling og AMG SPEEDSHIFT MCT 9-trinns sportsgirkasse.

    Ytelse


    High Performance som går under huden på deg.

    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé med videreutviklet ytelsesteknologi kombinerer dynamisk design med fremragende kjøreegenskaper og enda høyere effektivitet: Nye AMG 4,0 liters V8-biturbomotor med 450 kW (612 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> og 900 Nm dreiemoment yter 20 kW (27 hk)<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>mer enn før ansiktsløftningen. Fremragende veigrep og ytelse under alle kjøre- og veiforhold garanteres av den innovative firehjulsdriften 4MATIC+ med helvariabel kraftfordeling og AMG SPEEDSHIFT MCT 9-trinns sportsgirkasse.

    Finn ut mer om drivlinjen og motorene til Mercedes-AMG S-Klasse Coupé.

    4,0 liters AMG V8-biturbomotor.
    I AMG S 63 4MATIC+ Coupé yter AMG 4,0 liters V8-biturbomotoren 450 kW (612 hk) og 900 Nm[1]. Konsekvent gjennomføring av konstruksjonsfilosofien "AMG Lightweight Performance" bidrar også til økt

    kjøredynamikk og lavere drivstofforbruk. Raskere enn alle andre luksuscoupeer gjøres 0 til 100 km/t unna på 3,5 sekunder. Her benyttes den velkjente biturboen, der de to turboene ikke ligger på utsiden av sylinderrekkene, men i sylinder-V-en mellom dem – fagfolk snakker om "varm innvendig V".

    AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.

    Til en særlig dynamisk kjørestil gir AMG SPEEDSHIFT MCT 9G deg optimal støtte og ekte motorsportfølelse på hver tur. Raske eller komfortable,

    nesten ikke merkbare girskift, avhengig av kjøreprogram: Takket være 9 girtrinn er motoren nesten alltid i det optimale turtallsområdet.
    AMG SPEEDSHIFT MCT 9G med våt igangkjøringsclutch byr på en enestående kombinasjon av effektivitet, dynamikk og sikkerhet. Med tanke på det høye dreiemomentet har girkassen et forseggjort magnesiumhus og ulike forsterkninger for å sikre AMG-typisk stabilitet.

    AMG RIDE CONTROL+.

    AMG RIDE CONTROL+ byr på sportslige egenskaper, også når føreren tester grensene. Luftfjæringssystemet er AMG-spesifikt designet for høy ytelse, og det adaptive dempningssystemet

    reagerer følsomt på ujevnheter. Det tilpasses separat for hvert hjul og danner basisen for bekvem og avslappet kjøring. Finstemte sensorer og nivåregulering senker karosseriet i høyere hastigheter og i de sportslige AMG DYNAMIC SELECT-kjøreprogrammene.

    AMG Performance 4MATIC+.

    Den ytelsesorienterte firehjulsdriften med helvariabel momentfordeling kombinerer best mulig veigrep, AMG-typisk kjøredynamikk og maksimal kjøreglede.

    Den øker kjøresikkerheten og veigrepet på våte eller vinterlige veier. På grunn av den helvariable momentfordelingen får føreren fordelene med både firehjulsdrift og bakhjulsdrift.

    AMG Performance-eksosanlegg.

    Det regulerbare AMG Performance-eksosanlegget byr på en spesiell lydopplevelse. Variabelt justerbare eksosspjeld gir deg muligheten til å forandre lyden fra bilen med et knappetrykk.

    Avhengig av kjøreprogrammet endres lydkarakteristikken fra dempet komfort til det maksimalt emosjonelle.

    Motorsammenligning


    Motoren er hjertet i AMG-drivverket.

    Motorsammenligning


    Motoren er hjertet i AMG-drivverket.

    Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé med åpnet panser.

    Velg motor

    • Manuell
    • Automat

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Velg sammenligningsmotor

    • Manuell
    • Automat

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Diesel

    Bensinmotor

    Alternative

    Velg to motorer for å sette de tekniske dataene direkte opp mot hverandre.
    Lukk

    Sammenlign motorene.

    Velg to motorer for å sette de tekniske dataene direkte opp mot hverandre.

    Velg motor
    Velg sammenligningsmotor
    Sammenlign

    Velg motor