Ytelse
Triple Impact.
Ytelse
Triple Impact.
Ytelse.
Her er alt som hører med til SL-myten. Og vel så det.
Triple Impact.
Triple Impact.
Mercedes-AMG 4,0-liters biturbo V8-motor
Den videreutviklede 4,0-liters V8-motoren fra Mercedes-AMG imponerer i begge effekttrinn med eksplosiv kraftutfoldelse og ytelse med svært fin dosering. Mange high-tech komponenter og materialer fra motorsporten er tatt i bruk. For bedre respons og lave avgassutslipp er twin-scroll-turboene plassert mellom topplokkene (i den "varme innvendige V-en"). Sylinderutkoblingen ved lavt effektbehov reduserer forbruket.
Mercedes-AMG 2,0-liters firesylindret turbomotor
Verdens kraftigste serieproduserte 4-sylindrede personbilmotor har en førsteklasses teknikkpakke. Det kombinerte drivstoffsystemet benytter direkteinnsprøytning eller kanalinnsprøytning, alt etter effektuttak. Ettrørs 48 V turbo og boosteffekten fra den remdrevne startgeneratoren bidrar også til den kjappe responsen i drivverket.
The World of Driving Performance.
The World of Driving Performance.
Bli kjent med det allsidige utvalget av modeller fra Mercedes-AMG og la deg fascinere av Driving Performance.
For første gang overfører SL kreftene sine til veien med den topp moderne firehjulsdriften AMG Performance 4MATIC+. Firehjulsdriften forbinder bakakselen variabelt med forakselen og sørger dermed for optimal momentfordeling.
Et AMG keramisk høyeffektivt komposittbremsesystem byr på fremragende retardasjonsverdier og maksimal stabilitet i ekstreme situasjoner, for eksempel på racingbanen. Bremsesystemet overbeviser med kort bremselengde, fintfølende respons og ikke minst høy stabilitet og lang levetid.
Det innovative AMG ACTIVE RIDE CONTROL-understellet med aktiv krengningsstabilisering gjennom intelligent hydraulikk gir forbedret kurvekjørings- og lastvekslingsatferd med AMG-typisk dynamikk, presisjon og tilbakemelding til føreren. Samtidig øker det komforten under kjøring rett frem og på ujevn veibane.
Bakakselstyring med inntil 2,5° styrevinkel gir smidigere og morsommere kjøreegenskaper, særlig ved rask kurvekjøring. Opp til 100 km/t styrer bakakselen imot og forkorter akselavstanden virtuelt. Fra 100 km/t styrer den med og forlenger dermed akselavstanden virtuelt, noe som fremmer kjøresikkerheten.
Medansvarlig for spontan ytelsesberedskap er girkassen AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Myke girskift optimalisert for effektivitet og komfort ved avslappet cruising. Mer kompromissløs og med lynkjappe girskift i kjøreprogrammene "Sport" og "Sport+", tilpasset kjøresituasjonen.
Helvariabel firehjulsdrift AMG Performance 4MATIC+
AMG keramisk høyeffektivt komposittbremsesystem
AMG ACTIVE RIDE CONTROL-understell
Bakakselstyring
AMG SPEEDSHIFT MCT 9G girkasse