Ytelse.

Her er alt som hører med til SL-myten. Og vel så det.

Ytelse


Triple Impact.

Opplev og nyt de tre modellversjonene av nye Mercedes-AMG SL Roadster nå. Enjoy!

Ytelse


Triple Impact.

Opplev og nyt de tre modellversjonene av nye Mercedes-AMG SL Roadster nå. Enjoy!

Gruppemotiv av forskjellige Mercedes-AMG SL Roadster på en vei
  • MERCEDES-AMG SL 43

    Nominell effekt

    381 hk

    + 14 hk tilleggseffekt

    Akselerasjon 0-100 km/t

    4,9 sek

    Nominelt dreiemoment

    480 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og nominelt dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

  • Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+

    Nominell effekt

    476 hk

    Akselerasjon 0-100 km/t

    3,9 sek

    Nominelt dreiemoment

    700 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og nominelt dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

  • Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+

    Nominell effekt

    585 hk

    Akselerasjon 0-100 km/t

    3,6 sek

    Nominelt dreiemoment

    800 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og nominelt dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Motorer


Følelser som tradisjon, prestasjoner av prinsipp.

Oppdag Mercedes-AMG SL Roadster i forskjellige effekttrinn. Her innledes et nytt kapittel i historien om en legende. Nye SL er for første gang i sin helhet utviklet av Mercedes-AMG. Resultatet er Luxury Performance, født av lidenskap. Ren nytelse.

Motorer


Følelser som tradisjon, prestasjoner av prinsipp.

Oppdag Mercedes-AMG SL Roadster i forskjellige effekttrinn. Her innledes et nytt kapittel i historien om en legende. Nye SL er for første gang i sin helhet utviklet av Mercedes-AMG. Resultatet er Luxury Performance, født av lidenskap. Ren nytelse.

Mercedes-AMG SL Roadster kjørende
Se igjen

Mercedes-AMG 4,0-liters biturbo V8-motor

AMG 4,0-liters biturbo V8-motor i AMG teknikkrommet

Den videreutviklede 4,0-liters V8-motoren fra Mercedes-AMG imponerer i begge effekttrinn med eksplosiv kraftutfoldelse og ytelse med svært fin dosering. Mange high-tech komponenter og materialer fra motorsporten er tatt i bruk. For bedre respons og lave avgassutslipp er twin-scroll-turboene plassert mellom topplokkene (i den "varme innvendige V-en"). Sylinderutkoblingen ved lavt effektbehov reduserer forbruket.

Mercedes-AMG 2,0-liters firesylindret turbomotor

AMG-motor i AMG teknikkrommet

Verdens kraftigste serieproduserte 4-sylindrede personbilmotor har en førsteklasses teknikkpakke. Det kombinerte drivstoffsystemet benytter direkteinnsprøytning eller kanalinnsprøytning, alt etter effektuttak. Ettrørs 48 V turbo og boosteffekten fra den remdrevne startgeneratoren bidrar også til den kjappe responsen i drivverket.

The World of Driving Performance.

En hånd holder Mercedes-AMG-plaketten

The World of Driving Performance.

Bli kjent med det allsidige utvalget av modeller fra Mercedes-AMG og la deg fascinere av Driving Performance.

Drivlinje V8-modeller


Driving Performance etter mål - topp dynamikk og presisjon.

Nye Mercedes-AMG SL Roadster leveres nå for første gang med firehjulstrekk, og andre high-tech-innslag som AMG ACTIVE RIDE CONTROL understell med aktiv krengningsstabilisering, bakakselstyring og AMG keramisk høyeffektivt komposittbremsesystem skjerper den sportslige profilen.

Drivlinje V8-modeller


Driving Performance etter mål - topp dynamikk og presisjon.

Nye Mercedes-AMG SL Roadster leveres nå for første gang med firehjulstrekk, og andre high-tech-innslag som AMG ACTIVE RIDE CONTROL understell med aktiv krengningsstabilisering, bakakselstyring og AMG keramisk høyeffektivt komposittbremsesystem skjerper den sportslige profilen.

Dra horisontalt
  • Technische Darstellung Allradantrieb AMG Performance 4MATIC+

    Fullvariabel firehjulsdrift AMG Performance 4MATIC+

    For første gang overfører SL kreftene sine til veien med den topp moderne firehjulsdriften AMG Performance 4MATIC+. Firehjulsdriften forbinder bakakselen variabelt med forakselen og sørger dermed for optimal momentfordeling.

  • Technische Darstellung AMG Keramik Hochleistungs-Verbundbremsanlage

    AMG keramisk høyeffektivt komposittbremsesystem

    Et AMG keramisk høyeffektivt komposittbremsesystem byr på fremragende retardasjonsverdier og maksimal stabilitet i ekstreme situasjoner, for eksempel på racingbanen. Bremsesystemet overbeviser med kort bremselengde, fintfølende respons og ikke minst høy stabilitet og lang levetid.

  • Technische Darstellung AMG ACTIVE RIDE CONTROL Fahrwerk

    AMG ACTIVE RIDE CONTROL understell

    Det innovative AMG ACTIVE RIDE CONTROL-understellet med aktiv krengningsstabilisering gjennom intelligent hydraulikk gir forbedret kurvekjørings- og lastvekslingsatferd med AMG-typisk dynamikk, presisjon og tilbakemelding til føreren. Samtidig øker det komforten under kjøring rett frem og på ujevn veibane.

  • Technische Darstellung der Hinterachslenkung

    Bakakselstyring

    Bakakselstyring med inntil 2,5° styrevinkel gir smidigere og morsommere kjøreegenskaper, særlig ved rask kurvekjøring. Opp til 100 km/t styrer bakakselen imot og forkorter akselavstanden virtuelt. Fra 100 km/t styrer den med og forlenger dermed akselavstanden virtuelt, noe som fremmer kjøresikkerheten.

  • Technische Darstellung des AMG SPEEDSHIFT MCT 9 Getriebe

    AMG SPEEDSHIFT MCT 9G girkasse

    Medansvarlig for spontan ytelsesberedskap er girkassen AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Myke girskift optimalisert for effektivitet og komfort ved avslappet cruising. Mer kompromissløs og med lynkjappe girskift i kjøreprogrammene "Sport" og "Sport+", tilpasset kjøresituasjonen.

Mercedes-AMG SL Roadster drivlinje i teknisk rom
  • Helvariabel firehjulsdrift AMG Performance 4MATIC+

  • AMG keramisk høyeffektivt komposittbremsesystem

  • AMG ACTIVE RIDE CONTROL-understell

  • Bakakselstyring

  • AMG SPEEDSHIFT MCT 9G girkasse

Performance interiør


På hjemmebane i grenseland. Og andre steder.

Interiøret i nye Mercedes-AMG SL Roadster løfter tradisjonen fra den første 300 SL Roadster inn i vår tid og gjør sport og luksus til to sider av samme sak. Fra utformingen av førerplassen til det justerbare sentraldisplayet i midtkonsollen er alt fokusert på den som kjører.

Performance interiør


På hjemmebane i grenseland. Og andre steder.

Interiøret i nye Mercedes-AMG SL Roadster løfter tradisjonen fra den første 300 SL Roadster inn i vår tid og gjør sport og luksus til to sider av samme sak. Fra utformingen av førerplassen til det justerbare sentraldisplayet i midtkonsollen er alt fokusert på den som kjører.

    AMG rattknapper

    Detaljvisning av AMG DYNAMIC SELECT i Mercedes-AMG SL Roadster

    Nyskapende: AMG rattknappene (tilleggsutstyr) gir mulighet for en rask og målrettet betjening av bestemte kjøredynamiske funksjoner. Kjør fokusert og konsentrert – med en autentisk sportsbilatmosfære på førerplassen. Legg til AMG-funksjoner etter eget ønske – for eksempel: valg av AMG DYNAMIC SELECT kjøreprogrammer og visning av program som er valgt i øyeblikket.

    AMG Performance-seter

    AMG Performance-seter i Mercedes-AMG GT Roadster

    Med sin ytterst sportslige sittestilling legger AMG Performance-setene grunnlaget for suveren håndtering. Den sterkt konturerte formen med integrerte hodestøtter forener ideell sidestøtte og dynamisk design.

    AMG TRACK PACE*

    Fremstilling av AMG TRACK PACE i displayet

    AMG TRACK PACE* forvandler din Mercedes-AMG til en virtuell løpsingeniør. Ved hjelp av runde-, sektor- og akselerasjonstider samt utvalgte live-telemetridata kan du analysere og forbedre kjøreferdighetene dine målrettet på lukkede baner.

    * Det kan midlertidig være leveringsproblemer med kommunikasjonsmodulen (LTE) for visse biler. Spesielt Mercedes me connect-tjenestene samt nødanropssystemet (eCall) er berørt av dette. Hos Mercedes-Benz forhandlerne får du alltid oppdatert informasjon om dette.

    AMG tilleggsutstyr


    Følelser og Driving Performance i minste detalj.

    AMG tilleggsutstyr


    Følelser og Driving Performance i minste detalj.

      ENERGIZING AIR CONTROL

      Kupé i Mercedes-AMG SL Roadster

      Pust med magen. ENERGIZING AIR CONTROL tar hånd om luftkvaliteten ved hjelp av luftkvalitets- og finstøvsensorer. Et totrinns filterkonsept fjerner alt finstøv og storparten av andre skadelige stoffer på eksemplarisk vis. Avhengig av måleverdi skifter din Mercedes intelligent mellom frisklufts- og omluftsmodus.

      MANUFAKTUR dekorelementer krom black

      MANUFAKTUR dekorelementer krom black i kupeen på Mercedes-AMG SL Roadster

      Dekorelementet gir interiøret en individuell utstråling. Det glir harmonisk inn i interiøret og lager spennende kontraster. Dette forsterker og fremhever interiørdesignen. Samtidig er dekorelementet et kvalitetskjennetegn på et velutviklet premiumprodukt.