Mercedes-AMG SLC 43.

Dreiemoment

520 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Akselerasjon

4,7 s

fra 0 til 100 km/t

Effekt

287 kW<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p>

Høydepunkter


Som skapt for svinger.

Driving Performance – løftet i AMG-merket oppfylles av SLC 43 på en imponerende måte.

Høydepunkter


Som skapt for svinger.

Driving Performance – løftet i AMG-merket oppfylles av SLC 43 på en imponerende måte.

Bildet viser Mercedes-AMG SLC 43 kjørende på landeveien sett bakfra.

Eksteriør

Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG SLC 43.

Interiør

Bildet viser understellet til Mercedes-AMG SLC 43.

Ytelse

Eksteriørdesign


Rendyrket energi.

Langt panser og langt tilbaketrukket passasjeravdeling – Mercedes-AMG SLC 43 har de typiske attributtene til en sportsbil. Den uttrykkssterke AMG-stylingen fremheves av fronten med bratt diamantgrill, frontsplitter i sølvkrom og frontskjørt i A-vingedesign. I silhuetten fortsetter den sportslige stylingen i detaljer som luftinntak med finner i sølvkrom. Den AMG-typiske, steile hekken med AMG Sport-eksosanlegg med forkrommede enderørsdeksler utgjør en perfekt avslutning.

Eksteriørdesign


Rendyrket energi.

Langt panser og langt tilbaketrukket passasjeravdeling – Mercedes-AMG SLC 43 har de typiske attributtene til en sportsbil. Den uttrykkssterke AMG-stylingen fremheves av fronten med bratt diamantgrill, frontsplitter i sølvkrom og frontskjørt i A-vingedesign. I silhuetten fortsetter den sportslige stylingen i detaljer som luftinntak med finner i sølvkrom. Den AMG-typiske, steile hekken med AMG Sport-eksosanlegg med forkrommede enderørsdeksler utgjør en perfekt avslutning.

Bildet viser en kjørende Mercedes-AMG SLC 43 sett skrått forfra.

Frontdesign

Bildet viser fronten på Mercedes-AMG SLC 43.

Den markante fronten i A-vingedesign på Mercedes-AMG SLC 43 signaliserer det høye ytelsespotensialet. Andre tydelige designelementer omfatter:
- bratt diamantgrill med pins i krom og lamell lakkert i sort høyglans samt dekorinnlegg i høyglanset krom og AMG-logo
- spesifikt frontskjørt med frontsplitter i sølvkrom
- store luftinntak på frontskjørtet med flics lakkert i sort høyglans samt luftåpninger på sidene med to finner hver i sølvkrom

Sidedesign

Bildet viser Mercedes-AMG SLC 43 sett fra siden.

Sett fra siden utstråler silhuetten fremdriftsvilje med roadster-typiske elementer som en langt tilbaketrukket passasjeravdeling og andre designelementer:
- BITURBO-navnetrekk på skjermene foran som karakteristisk kjennetegn
- 18 tommers AMG lettmetallfelger i flereiket design, lakkert i sort høyglans og glanspolert
- AMG høyeffekts-bremsesystem med større perforerte bremseskiver, bremsekalipere med sort "AMG"-navnetrekk
- speilhus i sort høyglans

Hekkdesign

Bildet viser hekken til Mercedes-AMG SLC 43 sett fra siden.

Hekken har en svært sportslig estetikk med markante designelementer:
- hekkskjørt i diffusordesign og dekorelement i sølvkrom
- AMG Sport-eksosanlegg med to forkrommede enderørsdeksler integrert i støtfangeren med midtdeling (4-rørs utseende)
- elegant baklysgrafikk med smal ytre kontur
- AMG spoilerkant på bagasjeromslokket

Interiørdesign


Perfeksjon ned til minste detalj.

Hver detalj uttrykker funksjonalitet, estetikk og nytelse. Sportsseter med setetrekk i eksklusivt nappaskinn / mikrofiber DINAMICA og røde dekorsømmer sørger for fremragende sidestøtte. Alltid i synsfeltet: AMG kombiinstrumentet med RACETIMER.

Interiørdesign


Perfeksjon ned til minste detalj.

Hver detalj uttrykker funksjonalitet, estetikk og nytelse. Sportsseter med setetrekk i eksklusivt nappaskinn / mikrofiber DINAMICA og røde dekorsømmer sørger for fremragende sidestøtte. Alltid i synsfeltet: AMG kombiinstrumentet med RACETIMER.

Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG SLC 43.

AMG kombiinstrument

Bildet viser AMG kombiinstrumentet til Mercedes-AMG SLC 43.

AMG kombiinstrument med to rørformede runde instrumenter, 4,5 tommers multifunksjons-fargedisplay, RACETIMER og 280 km/t-skala i ruteflaggdesign

Eksklusivt nappaskinn / mikrofiber DINAMICA sort

Bildet viser sportssetene med setetrekk i eksklusivt nappaskinn / mikrofiber DINAMICA i Mercedes-AMG SLC 43.

Sportsseter med setetrekk i eksklusivt nappaskinn / mikrofiber DINAMICA, solreflekterende, sort sportgrafikk, rød kantbesetning og dekorsøm, perforering i skulderområdet til setene og sitteflatene

Multifunksjons-sportsratt

Bildet viser multifunksjons-sportsrattet til Mercedes-AMG SLC 43.

Multifunksjons-sportsratt i sort nappaskinn, 3-eikedesign, med flat bunn og mikrofiber DINAMICA i det midtre gripeområdet, med galvaniserte girskiftehendler og rattdekor i sølvfarget krom, med røde kontrastsømmer

AMG utstyr


Design din Mercedes-AMG SLC 43.

AMG utstyr


Design din Mercedes-AMG SLC 43.

    AMG nattpakke

    Bildet viser Mercedes-AMG SLC 43 med AMG Nattpakke.

    I AMG nattpakke er utvalgte eksteriørelementer utført i svart høyglans. Avhengig av den valgte lakkfargen får man da enten sterke kontraster eller flytende overganger. Enten du går for den iøynefallende eller den diskrete varianten, viser du i begge tilfeller at du har sansen for et individuelt og dynamisk design.

    Fra XXXX,XX €

    AMG RIDE CONTROL-understell

    Bildet viser AMG RIDE CONTROL-understellet.

    Ved å trykke på en knapp kan du tilpasse understellet, enten du ønsker komfortabel eller mer sportslig kjøring. Programmet Comfort har en balansert dempingskarakteristikk, mens Sport og Sport+ gir et hardere oppsett for dynamisk kjøring. Det er opp til deg!

    Fra XXXX,XX €

    AMG Handling Package

    Bildet viser AMG Handling Package.

    Løft kjøredynamikken til din AMG til et imponerende nivå: AMG Handling Package inkluderer en mekanisk differensialsperre på bakakselen som gir betydelig bedre veigrep. AMG Performance-rattet ligger perfekt i hånden, og en elegant analog klokke i IWC-design preger interiøret.

    Fra XXXX,XX €

    Spesialmodell


    AMG Final Edition.

    Spesialmodell


    AMG Final Edition.

    Bildet viser spesialmodellen AMG Final Edition av Mercedes-AMG SLC 43 i solgul.

    AMG Final Edition av Mercedes-AMG SLC 43 understreker det rendyrkede utseendet til Performance-roadsteren, blant annet med den eksklusive lakkeringen i solgul og en rekke elementer i sort høyglans.

    Ytelse


    Imponerende ytre. Storartet lyd.

    Mercedes-AMG SLC 43 betyr rendyrket kjøreglede. Kraftigere drivlinje med spontan respons i kombinasjon med AMG sportsunderstellet og svært presis, totrinns AMG Sport-parameterstyring byr på ren kjøredynamikk, særlig i svinger. Den løpsorienterte teknologien i toppklassen understrekes av AMG-differensialsperren på bakakselen (tilleggsutstyr) for forbedret veigrep i forbindelse med AMG Handling Package.

    Ytelse


    Imponerende ytre. Storartet lyd.

    Mercedes-AMG SLC 43 betyr rendyrket kjøreglede. Kraftigere drivlinje med spontan respons i kombinasjon med AMG sportsunderstellet og svært presis, totrinns AMG Sport-parameterstyring byr på ren kjøredynamikk, særlig i svinger. Den løpsorienterte teknologien i toppklassen understrekes av AMG-differensialsperren på bakakselen (tilleggsutstyr) for forbedret veigrep i forbindelse med AMG Handling Package.

    AMG RIDE CONTROL-understell

    Ved å trykke på en knapp kan du tilpasse understellet, enten du ønsker komfortabel eller mer sportslig kjøring.

    Programmet Comfort har en balansert dempingskarakteristikk, mens Sport og Sport+ gir et hardere oppsett for dynamisk kjøring. Det er opp til deg!

    9G-TRONIC

    La bilen ta seg av giringen selv: Girskiftene fra automatgirkassen 9G-TRONIC merker du knapt.

    Ni girtrinn gir mulighet for å kjøre med lave turtall som senker både drivstofforbruk og støynivå.

    AMG for- og bakaksler

    AMG har forbedret akslene, som gir høyere camberstivhet og mer presis hjulføring:
    - 3-stags foraksel med stivere hjuloppheng

    og forbedret elastokinematikk inkludert negativ camber for mer kjøredynamikk
    - betydelig stivere styrelager på tverrarmene for smidigere styreegenskaper, en mer presis og direkte tilbakemelding samt økt camberstivhet for høyere hastigheter i svinger

      3,0-liters V6 biturbomotor

      Bildet viser 3,0 liters AMG V6-biturbomotoren til Mercedes-AMG SLC 43.

      Den 3,0 liters V6-biturbomotoren utmerker seg med både stor motoreffekt og lave forbruks- og utslippsverdier, takket være moderne innsprøytningsteknologi og drivstoffblandingsbehandling. Med 287 kW (390 hk) og 520 Nm<p>Verdier for nominell motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i gjeldende utgave.</p> setter V6-motoren ny standard for Driving Performance i sitt segment – noe som understrekes av en fantastisk akselerasjon fra 0 til 100 km/t på 4,7 sekunder.

      AMG differensialsperre på bakakselen

      Bildet viser AMG differensialsperren på bakakselen til Mercedes-AMG SLC 43.

      Den mekanisk styrte AMG differensialsperren på bakakselen forbedrer veigrepet i alle kjøresituasjoner, spesielt ved sportslig kjøring. Den reduserer hjulspinn på det indre drivhjulet i svingen og er tilpasset til den ytelsesorienterte elastokinematikken.

      AMG RIDE CONTROL-understell

      Bildet viser høyeffekts AMG bremsesystemet til Mercedes-AMG SLC 43.

      AMG høyeffekts-bremsesystemet har innvendig ventilerte og perforerte bremseskiver som utmerker seg med fremragende retardasjonsverdier og presis doserbarhet. Bremsekalipere i aluminium reduserer den ufjærede massen og forbedrer komfort og kjøreegenskaper.

      AMG parameterstyring

      Bildet viser AMG parameterstyringen til Mercedes-AMG SLC 43.

      Med den konstante og svært direkte utvekslingen på 15,5 : 1 gir AMG Sport-parameterstyringen smidige kjøreegenskaper med klar tilbakemelding i svinger. Servostyringen (to karakteristikker, Comfort og Sport) tilpasser seg kjøreprogrammene til AMG DYNAMIC SELECT.