The World of Driving Performance.

One Attitude. Your Choice.

Drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,7–0,69 l/mil| CO2-utslipp ved blandet kjøring: 397–162 g/km | Utslippsinformasjon<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

Filosofi


Filosofi.

Velkommen til Mercedes-AMG sin verden.

Drømmene til motorsportsentusiaster står i fokus hos Mercedes-AMG. Vi har som mål å oppfylle dem, og aller helst overgå dem. Vi er derfor villige til å alltid gå et skritt videre.

Filosofi


Filosofi.

Velkommen til Mercedes-AMG sin verden.

Drømmene til motorsportsentusiaster står i fokus hos Mercedes-AMG. Vi har som mål å oppfylle dem, og aller helst overgå dem. Vi er derfor villige til å alltid gå et skritt videre.

  • Karakter

    I tillegg til teknikken er det én ting som kjennetegner en AMG.

    Bildet viser to karakteristiske AMG Performance-modeller i full fart.

    I tillegg til teknikken er det én ting som kjennetegner en AMG.

    Toppytelser er ikke tilfeldige. De oppstår der hvor ingeniørkunst møter på en helt spesiell innstilling, nemlig spiriten til AMG. Vi mener at man alltid må utfordre grenser for å kunne nå nye mål. Vi tar ingenting for gitt. Grenser er skapt av mennesker, og det er menneskene som må overvinne dem. Med denne innstillingen skaper vi bilytelser både for bane og vei. Vi kaller det Driving Performance.

    Mercedes-AMG GT R: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,14 l/mil | CO2-utslipp ved blandet kjøring: 259 g/km | Utslippsinformasjon<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

  • Driving Performance

    Hva gjør en AMG til en AMG?

    Bildet viser en gullakkert AMG GT sett i fugleperspektiv.
    Bildet viser en gullakkert AMG GT sett fra undersiden.

    Hva gjør en AMG til en AMG?

    Vår målsetning om å stadig utfordre grenser for å oppnå nye mål, kommer også til uttrykk i vår helhetlige tilnærming til utvikling.

    Arbeidet begynner allerede under planleggingen av en ny Mercedes-Benz modell. Dermed legger vi grunnlaget for våre høye standard som er unik på markedet for Performance-biler. Hver enkelt Mercedes-AMG utvikles og konstrueres fra topp til tå i tyske Affalterbach. En perfekt samkjøring av alle komponenter resulterer i en bil som sprer kjøreglede både på vei og bane.

    Bildet viser ulike bilkomponenter i et virtuelt teknikkrom.

    Bilens overlegne teknologi muliggjør intense kjøreopplevelser som appellerer til målgruppen. Mer enn 800 av våre 1500 medarbeidere arbeider i utviklingsavdelingen hvor de gir av sin kompetanse for å muliggjøre våre unike prestasjoner. Denne kompetansen er avgjørende for at vi skal kunne utvikle biler med en helt spesiell DNA. Nemlig AMG DNA.

    Mercedes-AMG GT R: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,14 l/mil | CO2-utslipp ved blandet kjøring: 259 g/km | Utslippsinformasjon<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

  • Motor

    Nærbilde av en 2-liters 4-sylindret AMG Performance-motor.

    "Kraft er bare begynnelsen. Kunsten er å overføre til den veien."

    Christian Enderle, utviklingssjef for motor og kraftoverføring

    Motoren er selve hjertet i drivsystemet til AMG. Men det er det presise samspillet av drivlinjens elementer –clutch, girkasse, drivaksel og differensial – som overfører motorkraften til veien. Med en Mercedes-AMG kjenner du akselerasjonen på kroppen: umiddelbart, kraftfullt og imponerende. Dette skyldes de enestående Performance-drivsystemene fra AMG som kjennetegnes av dynamisk respons og høy smidighet – kombinert med topprestasjoner og maksimal energieffektivitet.

  • Kjøredynamikk

    Du kan kjøre på veien. Eller opptre på den.

    Bildet er et eksempel på kjøredynamikken til Mercedes-AMG Performance-bilene.

    Du kan kjøre på veien. Eller opptre på den.

    Vanligvis leder veien mennesker fra A til B. For Performance-entusiaster er den mye mer. De ser på enhver sving som en invitasjon.

    Du kjører aktivt og bevisst. Du elsker å la bilens krefter utfoldes over asfalten, og samtidig ha dem under full kontroll. For deg er kjøredynamikk et uttrykk for din personlighet.

    En Mercedes-AMG omdanner krefter til kjøredynamikk etter prinsippet om lidenskap og kontroll. Alle understellssystemer er perfekt tilpasset til dette.

    Bildet viser interiøret til Mercedes-AMG CLA Shooting Brake.

    Den innovative AMG-teknologien skaper en balanse mellom dynamikk og kontroll – ved hjelp av for eksempel de egenutviklede AMG Performance 4MATIC og 4MATIC+ firehjulsdriftsystemene, det intelligente AMG RIDE CONTROL sportsunderstellet, den variable sportsparameterstyringen, det høyeffektive AMG bremseanlegget og forbedret aerodynamikk.

    Det brede spekteret av AMG-teknologi følger kun ett mål, nemlig at du skal kunne erobre hver eneste sving.

    Mercedes-AMG GT R: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,14 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 259 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,73–0,69 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 171–162 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

  • Sound

    Bildet viser panseret til tre AMG-biler, snitt sett fra siden.
    Filmen du vil se, er ikke tilgjengelig akkurat nå. Prøv igjen senere.
    Se igjen

    "Mellomgulvet blir til trommehinne, og du hører lyden med hele kroppen."

    Ralph Illenberger, sjef for lydutvikling

    Kan man høre adrenalin? Svaret er: Ja! Den som kjører en Mercedes-AMG, gjør alt annet enn å holde lydnivået nede. Det blir tydelig allerede når du starter motoren. Det kraftfulle brølet fra eksosanlegget er et av de umiskjennelige kjennetegnene på en Mercedes-AMG – samtidig som hver enkelt modell setter sitt eget preg på lyden.

    Den kraftfulle lyden utfolder seg optimalt under kjøring, med nyanser tilpasset de enkelte kjøreprogrammene. Hver enkelt kjøresituasjon ledsages av den passende sounden. En enestående symfoni for motorsportentusiaster.

  • Design

    Form følger hastighet.

    Bildet viser den imponerende fronten til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé i designo diamond white.
    Bildet viser den fascinerende silhuetten av Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ foran en storbyskyline.
    Bildet viser den fascinerende designen til SL Roadster i full fart langs en kystvei.

    Form følger hastighet.

    Når du møter en Mercedes-AMG på veien, ser du design i
    bevegelse. Når du kjører en Mercedes-AMG, setter du et estetisk
    statement.

    Design er en perfekt symbiose av form og funksjon. Det dominerende og entydige formspråket sørger for at enhver Mercedes-AMG allerede ved første øyekast utstråler kompromissløse ytelser. Den karakteristiske grillen og de store luftinntakene gir Mercedes-AMG-bilene en lett gjenkjennelig front. Kraftige sideskjørt, hekkvinge og inntil fire enderør tydeliggjør de motorsportslige genene.

    Mercedes-AMG S 63 Coupé: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,04 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 242–237 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG E 63 S sedan: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,91–0,88 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 207–199 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG SL 65 Roadster: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,19 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 279 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

Historie


Historie.

50 år med Driving Performance.

I løpet av et halvt århundre har Mercedes-AMG befestet sin posisjon som fremgangsrikt sportsbil- og Performance-merke, noe de i aller høyeste grad fortsatt gjør. Heller ikke i fremtiden er det mulig å forestille seg en verden uten ekstra Performance.

Historie


Historie.

50 år med Driving Performance.

I løpet av et halvt århundre har Mercedes-AMG befestet sin posisjon som fremgangsrikt sportsbil- og Performance-merke, noe de i aller høyeste grad fortsatt gjør. Heller ikke i fremtiden er det mulig å forestille seg en verden uten ekstra Performance.

Beklager, enheten din støtter ikke denne funksjonen.

Beklager, enheten din støtter ikke denne funksjonen.

Prøv å snu enheten for å aktivere landskapsmodus. Eller bruk en enhet med høyere oppløsning.

50 år med grenseløs kjøreglede.

Grenseløse emosjoner, toppet med enestående dynamikk. Vi kaller det Driving Performance. Og vi har enda flere ambisjoner.
Sort-hvitt øyeblikksbilde av historien til AMG.
Lukk
Milepælene for Performance-merket.

I 50 år har konsernet grunnlagt av Hans Werner Aufrecht og Erhard Melcher oppfylt drømmene til motorsportsentusiaster. Det første verkstedet grunnla de i 1967 i en gammel mølle. I 1971 vant AMG 300 SEL 6.8 AMG sin klasse i 24-timersløpet på Circuit de Spa-Francorchamps, samt at den ble nummer to sammenlagt.

Samarbeidet med Mercedes-Benz startet i 1990. C 36 AMG ble i 1993 lansert som den første modellen i samarbeidet med Daimler-Benz. I 2005 ble Mercedes-AMG et fullverdig datterselskap av Daimler AG og lanserte i 2009 den første bilen som er komplett utviklet av Mercedes-AMG. Med SLS AMG GT3 gjorde AMG i 2011 sitt inntog i motorsporten. Konsernet lanserte i 2014 Mercedes-AMG GT, før 43-serien ble innført i 2015.

Sort-hvitt øyeblikksbilde av historien til AMG.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Se igjen

En suksess fra starten av!

For Hans Werner Aufrecht var motorsport det aller viktigste, det betydde lidenskap, fascinasjon og inspirasjon. Sammen med Erhard Melcher grunnla han AMG. Lidenskapen resulterte i enestående kjøreglede.
Sort-hvitt øyeblikksbilde av suksesshistorien til AMG.
Lukk
Sort-hvitt øyeblikksbilde av suksesshistorien til AMG.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Se igjen
Vår sterkeste utfordrer? Oss selv.
I 50 år har vi vært trofaste mot våre standarder, lagt lista litt høyere for hvert år, og skapt inntrykk som varer. I 1986 med Tysklands raskeste serieproduserte bil – AMG 300 E 5.6 – som med en topphastighet på over 303 km/t imponerte USA. Den amerikanske pressen døpte den for "The Hammer", et navn som fortsatt lever i beste velgående, og som det skal bli vanskelig å toppe. Eller? Spør oss om 50 år. Vi er allerede i gang, med Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.
Bildet viser Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ ved siden av "The Hammer", selve ursymbolet på AMG.

Hvordan tenker en ekte mester?

Når man har vunnet alt, opplevd alt, oppnådd alt – hvordan står det da til med motivasjonen? Les mer om hva som driver AMG-mesteren Bernd Schneider.
Nærbilde av AMG-mesteren Bernd Schneider.
Lukk
Nærbilde av AMG-mesteren Bernd Schneider.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Se igjen

Start motoren. La hverdagen fare.

Uansett hvilken modell du velger, tar en Mercedes-AMG seg alltid godt ut på veien. Samtidig er det lett å se at merket AMG har sin opprinnelse fra racerbaner rundt om i verden.
Bildet viser den fascinerende AMG GT i gul lakk foran AMG Performance-familien.
Lukk
Et halvt århundre med Driving Performance.

I løpet av et halvt århundre har Mercedes-AMG befestet sin posisjon som fremgangsrikt sportsbil- og Performance-merke med mange motorsportslige suksesser og utviklingen av unike gatebiler.

I dag er konsernet vårt i tyske Affalterbach internasjonalt kjent for fremragende motorkompetanse. Dette gjelder ikke kun utviklingen av motorer, men også "one man, one engine"-filosofien hvor én mekaniker er ansvarlig for å skru sammen motoren på hver enkelt bil. Med nesten 100 000 leverte biler i 2016, noe som tilsvarer en økning på mer enn 40 prosent og den største modelloffensiven i bedriftens historie, startet AMG jubileumsåret med rekordtall.

Bildet viser Mercedes-AMG GT som spinner frem tallet 50 på en racerbane.

Hjemmehørende i kongeklassen.

Siden 2012-sesongen har de tre bokstavene AMG vært ensbetydende med topprestasjoner i Formel 1. De gjelder også som synonym til Driving Performance.
Bildet viser en Mercedes-AMG Safety Car i DTM 2016.
Lukk
Bildet viser to Mercedes-AMG-førere som feirer seieren i Formel 1.
Regjerer i kongeklassen.

Siden 2012-sesongen har navnet AMG også vært forankret i Formel 1. Men vår lidenskap og ekspertise for motorsporten strekker seg mye lenger bakover i tid.

De tre bokstavene AMG gjelder som synonym til Driving Performance. Det var derfor intet annet enn logisk å sette navn på forbindelsen mellom AMG og Mercedes-Benz' engasjement for Formel 1: Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Også teamets motorfirma i Brixworth, England, skiftet navn, og heter Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

Med tre seire på rad i FIA Formel 1 konstruktør-VM har de såkalte Sølvpilene skrevet et nytt kapittel i den lange og suksessfylte motorsportshistorien.

Bildet viser en Mercedes-AMG Formel 1-bil fra 2017.

Vi utvikler ikke bare nye biler.

Vi gjør drømmer til virkelighet. Drevet av troen på det aller ypperste av ytelse.
Bildet viser en gullakkert AMG GT sett i fugleperspektiv.
Lukk
Vår definisjon på et komplett kunstverk:
Vi utvikler selv alle performancerelevante komponenter til våre Performance-modeller. Da er det ikke så rart at mer enn 700 av våre medarbeidere arbeider i utviklingsavdelingen. Alle med målet om å utvikle innovasjoner som hever seg over alle standarder. Og det gjelder hele bilen. Mercedes-AMG GT er den andre sportsbilen vi har utviklet i komplett egenregi. Og det er én ting som er sikkert, og det er at den er sulten på førsteplasser.
Bildet viser en gullakkert AMG GT sett fra undersiden.
Motorer som driver en hel bransje forover.

En motor fra AMG har som formål å legge alt bak seg. Kraft møter presisjon. Og resultatet er typisk for AMG: dynamisk respons, høy smidighet og imponerende turtallsvillighet – kombinert med suverene prestasjoner og maksimal energieffektivitet. Den 4-liters AMG V8-biturbomotoren overbeviser for eksempel med lave utslipp og de laveste forbruksverdiene i verden i sin klasse.

I øyehøyde med motoren sitter kraftoverføringen. AMG girkassene sørger for optimal overføring av motoreffekten – tilpasset situasjonen, kontrollert og utrolig dynamisk. Kjøreprogrammene gir ekstra frihet. Du kan velge mellom programmer som spenner fra ekstremt sportslig til ekstra effektiv og komfortabel kjøring. Du kan dermed glede deg over optimal kraftutfoldelse og enda mer kjøreglede.

Bildet gir et inntrykk av arrangementet "AMG Winter Sporting".

Utstillingsbilen Mercedes-AMG Project ONE.

Hyperbil med Formel 1-teknologi.
Mercedes-AMG: Mercedes-AMG Project ONE Bildet viser Mercedes-AMG Project One i full fart på banen.
Lukk
Hyperformance.
Utstillingsutgaven av den toseters supersportsbilen er den første bilen med avansert og effektiv Formel 1-hybridteknologi. Performance-hybriden er forventet å kunne levere mer enn 1000 hk, topphastigheten skal ligge over 350 km/t. Utstillingsbilen kombinerer overveldende motorsportsegenskaper og Formel 1-teknologi for vanlig vei med eksemplarisk driftsøkonomi.
Bildet viser hyberbilen Mercedes-AMG, den sannsynligvis mest fascinerende toseteren som noen gang vil kjøre på vanlig vei.
AMG Future Performance.
Mercedes-AMGs enestående motorkompetanse fra motorsporten har resultert i Project ONE, en gatebil som i fremtiden vil bli satt i serieproduksjon. Målet er at den skal bli spydspissen for ytelsesorientert mobilitet. Ved hjelp av innovative løsninger skal den sørge for at våre kunder også i fremtiden kan la seg fascinere av våre biler på alle områder, fra konnektivitet til helhetlige mobilitetsløsninger.
Bildet viser Mercedes-AMG Project One i full fart på banen.

AMG Track Pace.

Din personlige løpsingeniør.
Bildet viser smarttelefonfunksjonen
Lukk
Bildet viser Track Pace-funksjonen på en smarttelefon foran en Mercedes-AMG GT.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Se igjen
Datalogger for bruk på bane.
Begge AMG GT Roadster kan leveres med den nye funksjonen AMG Track Pace. Funksjonen inngår i COMAND Online infotainmentsystemet (tilleggsutstyr) og gjør din Apple iPhone® til din personlige løpsingeniør. Med appen kan du analysere og forbedre kjøringen din på banen, samt dele den med andre AMG-førere på Facebook, YouTube eller AMG Private Lounge. Appen for Apple iPhone® kobles til AMG GT-modellene via trådløst nett. Bilen overfører en rekke data til appen i sanntid. Dette omfatter blant annet hastighet, gir, styrevinkel, tid, posisjon og akselerasjon.
Bildet viser COMAND Online infotainmentsystem med Track Pace-funksjon.
AMG-racerførere.
Appen gjør det mulig å lagre både runde- og sektortider. I tillegg er det allerede lagret mange strekningsprofiler på appen. Føreren kan også selv registrere og lagre strekninger. Apple iPhone®-kameraet tar dessuten opp kjøreturen på banen, slik at føreren får en interaktiv video av kjøreopplevelser med alle telemetridata.

AMG Future Performance.

AMG 50 år – det ideelle tidspunktet for å bla om til et nytt kapittel om Driving Performance.
Bildet viser den imponerende Mercedes-AMG GT Concept med EQ Power+.
Lukk
Bildet viser den imponerende Mercedes-AMG GT Concept med EQ Power+.
Das gewünschte Video ist momentan leider nicht verfügbar. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.
Se igjen
I fremtiden: Mercedes-AMG GT Concept.
Utstillingsbilen Mercedes-AMG GT Concept peker frem mot fremtidige alternative drivkonsepter fra AMG. Den firedørs coupeen varsler dessuten om en videre utvidelse av AMG GT-familien. Den tredje modellserien etter SLS AMG og AMG GT er under utvikling i Affalterbach i komplett egenregi. Betegnelsene og fremtredende designelementer foran og bak viser raskt familietilhørigheten til AMG GT. Merket "EQ Power+" Mirror Cam viser til det ekstra ytelsesnivået som er å forvente av en hybridmodell fra AMG.
Bildet viser fronten til AMG GT Concept, sett på skrå nedenfra.
Fremtidsrettet hybrid-drivlinje.
Drivlinjen til AMG GT Concept er helt ny. Med SLS AMG Electric Drive beviste vi allerede i 2010 at en supersportsbil med elektrisk batteridrift er mulig – og det med suverene kjøreytelser og maksimal kjøreglede. Den planlagte AMG-hyperbilen lover kjøredynamikk og energieffektivitet på linje med Formel 1. Den gir en pekepinn på hva som faktisk er mulig med hybridteknologi.
Bildet viser AMG GT Concept i full fart.
Produktet kan ha endret seg etter at bildene ble tatt.

One man – one engine


One man – one engine.

Høyt kvalifisert håndarbeid fra Mercedes-AMG.

One man – one engine


One man – one engine.

Høyt kvalifisert håndarbeid fra Mercedes-AMG.

Bildet viser en motor med signatur.

I motsetning til storserieproduksjon blir R4-, V8- og V12-motorene hos Mercedes-AMG tradisjonelt bygd opp for hånd etter filosofien "one man – one engine". En mekaniker bygger opp en motor og er ansvarlig for hele drivverket, fra montering av veivakselen i blokken til kabling og påfylling av motorolje – synliggjort ved hans signatur på AMG-motorplaketten.

Performance-modeller


Performance-modeller.

Fra de sterkeste serieproduserte firesylinderne til overlegne 12-sylindrede motorer. Fra elegant til ekstremt sportslig.

Bli kjent med det allsidige utvalget av modeller fra Mercedes-AMG og la deg fascinere av Driving Performance.

Performance-modeller


Performance-modeller.

Fra de sterkeste serieproduserte firesylinderne til overlegne 12-sylindrede motorer. Fra elegant til ekstremt sportslig.

Bli kjent med det allsidige utvalget av modeller fra Mercedes-AMG og la deg fascinere av Driving Performance.

    Mercedes-AMG A-Klasse

    Bildet viser Mercedes-AMG A 35 i en tunnel

    Verdens kraftigste kompakte sportsbil.

    Mercedes-AMG CLA

    Bildet viser Mercedes-AMG CLA Coupé i full fart.

    Sterkere enn noensinne.

    Mercedes-AMG C-Klasse

    Bildet viser Mercedes-AMG C

    Råsterk sportsbil.

    Mercedes-AMG E-Klasse

    Bildet viser Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ i full fart på veien.

    Setter ny standard.

    Mercedes-AMG G-Klasse

    Bildet viser en hvit Mercedes-AMG G 63 i storbyjungelen.

    Fremragende ytelser kombinert med fremragende design.

    Mercedes-AMG GLA

    Bildet viser fronten til Mercedes-AMG GLA 45 på skrå nedenfra.

    Grenser? Kjør.

    Mercedes-AMG GLC

    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 63 S SUV sett fra siden.

    Kraft. Sport.

    Mercedes-AMG GLE

    Bildet viser hekken til Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé, sett på skrå nedenfra.

    Fascinerende Driving Performance og ren kjøreglede.

    Mercedes-AMG GLS

    Bildet viser Mercedes-AMG GLS 63 i storbyen.

    Første klasse på vei og i terreng.

    Mercedes-AMG GT

    Bildet viser den lynraske Mercedes-AMG GT R sett på skrå ovenfra.

    Husker du følelsen?

    Mercedes-AMG S-Klasse

    Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ i et nydelig landskap.

    Eksklusiv og råsterk.

    Mercedes-AMG SL-Klasse

    Bildet viser Mercedes-AMG SL 63 Roadster i full fart på landeveien.

    Kontrollerte krefter.

    Mercedes-AMG SLC

    Bildet viser Mercedes-AMG SLC 43 Roadster i strålende solskinn på landeveien.

    Som skapt for svinger.

    Mercedes-AMG A 45: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,73–0,69 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 171–162 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG CLA 45 Coupé: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,73–0,69 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 171–162 g/km <p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG C 63 S Coupé: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,89–0,86 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 209–200 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG CLS 63 S 4MATIC: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,05–1,03 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 244–239 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,91–0,88 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 207–199 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG G 63: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,38 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 322 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG GLA 45: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,74 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 172 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG GLC 63 S SUV: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,07 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 244 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,19 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 278 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG GLS 63: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,23 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 288 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG GT R: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,14 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 259 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,89 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 203 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG SL 63 Roadster: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,01–0,98 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 234–229 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG SLC 43: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,78 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 178 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Bilder og filmer


    Bilder og filmer.

    Bilder og filmer


    Bilder og filmer.

    Bildet viser en fører som går mot sin røde Mercedes-AMG GT S Performance.
    Bildet viser en Mercedes-AMG E 63 S stasjonsvogn på veien, sett på skrå nedenfra.
    Bildet viser den imponerende fronten til Mercedes-AMG C 63 S Coupé.
    Bildet viser Mercedes-AMG GT R i vindtunnelen.
    Bildet viser Mercedes-AMG GLC 43 Range i en industrihall.
    Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ sedan, sett på skrå ovenfra.
    Bildet viser fronten til Mercedes-AMG CLA 45 Coupé.
    Bildet viser Mercedes-AMG SL 65 Roadster på landeveien.
    Bildet viser Mercedes-AMG G 63 i storbyjungelen.
    Bildet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet i fugleperspektiv.

    Mercedes-AMG GT S: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,96–0,94 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 224–219 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG E 63 S stasjonsvogn: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,94–0,91 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 214–206 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG C 63 S Coupé: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,89–0,86 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 209–200 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG GT R: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,14 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 259 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG GLC 63 S Coupé: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,07 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 244 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG GLC 63 S SUV: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,07 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 244 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,89 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 203 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG CLA 45 Coupé: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 0,73–0,69 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 171–162 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG SL 65: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,19 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 279 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG G 63: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,38 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 322 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet: drivstofforbruk ved blandet kjøring: 1,01 l/mil; CO2-utslipp ved blandet kjøring: 229 g/km<p>De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§ 2 nr. 5, 6, 6a i Forskrift om energimerking mv. av nye personbiler i gjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer med felgene/dekkene.</p>

    Sosiale medier


    Sosiale medier.

    Sosiale medier


    Sosiale medier.