Contact

Close
Contact
Historie og merkevarens verden Mercedes-stjernen er mer enn bare et varemerke. Mercedes-Benz står for emosjonelle opplevelser basert på tidløs design, banebrytende teknologi og fokus på detaljer.
Our Models
LeftRight

Storbillimousin

Close X
Strapline Content

Sedan

Close X
Strapline Content

SUV/Geländewagen

Close X
Strapline Content

Coupé

Close X
Strapline Content

Cabriolet/Roadster

Close X
Strapline Content

Estates

Close X
Strapline Content
Høydepunktene til bilene Mercedes-stjernen: Ikoner, legender og lidenskap. Den tretakkede stjernen i en laurbærkrans ble skapt i 1925 og markerte fødselen til merket Mercedes-Benz. Opplev de mest imponerende bilhøydepunktene som har formet myten om merket frem til i dag.
    1954 | Mercedes-Benz 300 SL "Gullwing" Født i motorsporten: I 1952 oppnådde Mercedes-Benz stor internasjonal suksess med sportsbilen 300 SL (W 194). "SL" - de to bokstavene står for "super-light". SL-legenden har levd i beste velgående i produksjonsbilene siden 1954, og startet med den legendariske 300 SL "Gullwing". Fascinasjonen er ubrutt: Hver generasjon viderefører den unike tradisjonen. Button
    1963 | Mercedes-Benz 600 "Grosser Mercedes" Presentasjonen av 600 på IAA i Frankfurt i september 1963 var en skikkelig sensasjon. Designet som en eksklusiv representativ bil for de med høyeste krav, var den nye toppmodellen utstyrt som standard med tekniske funksjoner som var unike i sin sum og representerte den nyeste teknologien på den tiden. Button
    1968 | Mercedes-Benz "strek-åtte" De firesylindrede modellene 200 D til 220 ble samlet i W 115-serien, mens de to sekssylindrede modellene 230 og 250 fikk seriebetegnelsen W 114. I vanlig språkbruk blir modellene av "New Generation" fortsatt referert til som "strek-åtte"-typer etter utgivelsesåret i 1968. Button
    1972 | Mercedes-Benz S-Klasse serie 116 En helt nyutviklet bilgenerasjon i luksusklassen ble presentert for publikum i september 1972. Den første offisielt kalt "Mercedes-Benz S-Klasse" - intern betegnelse W 116 - erstattet 108/109-serien og besto opprinnelig av modellene 280 S, 280 SE og 350 SE. Button
    1977 | Mercedes-Benz typeserie 123 stasjonsvogn Med stor variasjon gleder den nye mellomstore generasjonen (W 123) kundene i januar 1976, som i utgangspunktet venter opptil et år på bilen sin på grunn av høy etterspørsel. Sedanen ble etterfulgt i 1977 av coupé, en sedan med lang akselavstand og for første gang en stasjonsvogn fra fabrikken i form av kombimodellen. Button
    1979 | Mercedes-Benz G-Klasse I februar 1979 banet presentasjonen av Mercedes-Benz G-modellene nye veier. Den nye generasjonen terrengbiler, som på den annen side ble designet på den ene siden som et eksklusivt transportmiddel med fritidskarakter, men på den andre siden også for tøff daglig bruk i den industrielle eller kommunale sektoren. Button
    1982 | Mercedes-Benz 190 E En hendelse som publikum og fagpressen ventet spent på, var presentasjonen av de kompakte sedanene 190 og 190 E den 8. desember 1982. Begge modellene erstattet ikke noen forgjengermodeller, men la til en tredje hovedlinje til det tradisjonelle Mercedes-Benz personbilutvalget. Den nye modellserien var preget av mer kompakte dimensjoner, lavere vekt og økt økonomi uten at det gikk på bekostning av kjøreegenskaper, sikkerhet og pålitelighet. Button
    Strapline Content Button
    Strapline Content Button
    Strapline Content Button
    Strapline Content Button

    Opplev historien

    Mercedes-Benz Museum Stuttgart.

    Ni nivåer presenterer fantastiske biler og mer enn 1500 utstillinger på 16 500 m². Oppdag bil- og samtidshistorien siden 1886, fra verdens første patenterte bil til hydrogenbilen fra dette årtusenet.

    Mercedes-Benz Museum

    Merkeportefølje

    Mercedes-Benz World.

    I tillegg til Mercedes-Benz, det mest verdifulle luksusbilmerket i verden (kilde: Interbrand-studie, 03.11.2022), tilhører også Mercedes-AMG og Mercedes-Maybach merkeporteføljen.

    Mercedes-Benz Classic kombinerer kunnskapen og tjenestene til Mercedes-Benz i alle ledd for biler med den tretakkede stjernen.

    Mercedes-AMG

    Velkommen til Mercedes-AMGs verden. Vi tror på konkurranse, ideer, toppytelser, overlegenhet. Der ingeniørkunst møter en helt spesiell holdning. Med denne ambisjonen skaper vi automobil Performance for racerbanen – og veien.

    Opplev Mercedes-AMG​

    Mercedes-Maybach

    Mercedes-Maybach kombinerer innovasjonskraften til Mercedes-Benz med den unike luksusen til Maybach. Her møtes ytelse og eksklusivitet. Tradisjonelt håndverk og moderne digital teknologi.

    Opplev Mercedes-Maybach​

    Mercedes-Benz Classic

    Opplev alle milepælene til merket Mercedes-Benz og få et emosjonelt innblikk i historien til bilens oppfinner.

    Til Mercedes-Benz Classic

    Milepæler Bilhistorie: Innovasjoner og høydepunkter. I 1886 begynte en spennende suksesshistorie med oppfinnelsene til Carl Benz og Gottlieb Daimler. Motoriseringen til lands, til vanns og i luften går sin gang. Verdens første bil ble etterfulgt av flere oppfinnelser som fikk avgjørende betydning for bilens utvikling. Opplev milepælene til Mercedes-Benz.
    Neste
    Forrige
      1886 | Benz Patentbil Benz Patentbil er verdens første bil. Carl Benz designet den i 1885 og søkte om patent 29. januar 1886 som en "bil med gassmotordrift". Patentnummer 37435, utstedt av det keiserlige patentkontoret i Berlin, er bilens fødselsattest. Button
      1900 | Mercedes 35 hk I 1900 ble det på initiativ av Emil Jellinek utviklet en bil hos Daimler-Motoren-Gesellschaft som klart skilte seg fra det tidligere brukte vognkonstruksjonsprinsippet. Emil Jellinek oppmuntret utviklingen av en helt ny bil med lett, kraftig motor, lang akselavstand og lavt tyngdepunkt. Den nye modellen som skulle utvikles fikk først navnet "Mercedes" etter Jellineks da ti år gamle datter. Button
      1959 | Sikkerhetskarosseri med krympesoner: Mercedes-Benz "heckfloss" (W 111) I 1959 introduserte Mercedes-Benz en bransjedefinerende innovasjon - sikkerhetskarosseriet. Konseptet til designer Béla Barényi: krympesoner foran og bak, og en stiv passasjerkabin i mellom. Premierekjøretøyet var overklassesalongen i 111-serien, kjærlig kjent som "heckfloss". Button
      1978 | Blokkeringsfritt bremser ABS i en serieprodusert personbil: Mercedes-Benz S-klasse ( serie 116) En ingeniørs drøm gikk i oppfyllelse i 1978: Mercedes-Benz presenterte det blokkeringsfrie bremser i S-klasse 116-serien. Selv under fullbremsing forblir bilen manøvrerbar, og farlige områder kan unngås. Ytterligere førerassistansesystem kan bygges på grunnlag av ABS-sensorene. Button
      1981 | Kollisjonspute i produksjonsbil: Mercedes-Benz S-Klasse (serie 126) Verdens første serieproduserte bil med kollisjonspute på førersiden og beltestrammer på passasjersiden var Mercedes-Benz S-Klasse i 126-serien i 1981. I løpet av millisekunder utløses en kollisjonspute fra rattet i tilfelle en kollisjon og danner en pute mellom føreren og førerkollisjonsputen. Det utfyller sikkerhetsbeltet. I dag er det mange kollisjonsputer i hele bilen. Button
      2002 | PRE-SAFE passasjerbeskyttelsessystem: Mercedes-Benz S-Klasse (serie 220) PRE-SAFE® er navnet på en annen milepæl i Mercedes-Benz' sikkerhetsutvikling. Hvis sensorene oppdager en overhengende kollisjon, forbereder teknologien bilen på den. Den lukker soltaket og sidevinduene, hever seteryggene og strammer sikkerhetsbeltene i forsetene som et sikkerhetstiltak. Dette øker beskyttelsen av personer i bilen. Button
      2013 | Mercedes-Benz Intelligent Drive Siden 2013 har en rekke førerassistansesystemer blitt samlet under navnet Mercedes-Benz Intelligent Drive. Den intelligente koblingen av kameraer, sensorer og styreenheter gjør bilen til en "tenkende partner". Førerassistansesystemene og den økende sammenkoblingen av dem er banebrytende - og en milepæl på veien mot autonom og ulykkesfri kjøring. Button
      2021 | Første helelektriske luksussedan fra Mercedes-Benz: EQS EQS er den første helelektriske luksussedanen fra Mercedes-Benz og er den første modellen som er basert på den modulære arkitekturen for elbiler i luksus- og luksusklassen. En annen verdenspremiere i en produksjonsbil er MBUX Hyperscreen, et brukergrensesnitt med høy oppløsning som strekker seg over hele instrumentpanelets bredde. Button
      Shopping tools
      Main Headline Lorem Ipsum is simply dummy text of the
      Online Store
      Main Headline Lorem Ipsum is simply dummy text of the
      Configurator
      Main Headline Lorem Ipsum is simply dummy text of the
      Book A Test Drive
      Main Headline Lorem Ipsum is simply dummy text of the
      Book A Service
      Main Headline Lorem Ipsum is simply dummy text of the
      Van
      Main Headline Lorem Ipsum is simply dummy text of the
      Virtual Showroom
      Main Headline Lorem Ipsum is simply dummy text of the
      Browse Cars