Contact

Close
Contact
connect
Har du spørsmål om Mercedes me? Vil du vite mer om Mercedes me connect? Her finner du de viktigste spørsmålene og svarene om registrering, betaling og bruk.
Our Models
LeftRight

Storbillimousin

Close X
Strapline Content

Sedan

Close X
Strapline Content

SUV/Geländewagen

Close X
Strapline Content

Coupé

Close X
Strapline Content

Cabriolet/Roadster

Close X
Strapline Content

Estates

    Deeply relaxed to your destination Enjoy wellness on-demand. Themed mood and massage programs with a deep effect enable you to arrive rested. Button
    Smart - The GARMIN venu® The ENERGIZING COACH recommends an individually suitable vitality or relaxation program according to stress level and heart rate. Button
    Refreshingly innovative With special scents, you can create an individual fragrancing of your vehicle interior depending on your mood. Button
    Maximised comfort zone With Active Ambient Lighting and the innovative Burmester® high-end surround sound system, your Mercedes-Benz will relax or revitalise you. Button
    Breathe exclusivity ENERGIZING AIR CONTROL monitors the air quality in the interior and intelligently switches between fresh and recirculated air mode. Button

    Hvordan registrerer jeg meg for Mercedes me connect?

    For å bruke Mercedes me connect trenger du først en Mercedes me ID. Følg disse trinnene for å registrere deg for Mercedes me connect:

    • Last ned Mercedes me App fra App Store eller Google Play.
    • Skriv inn telefonnummeret eller e-postadressen din og trykk på "Neste".
    • Fyll ut personopplysningene dine.
    • Les bruksvilkårene og merk av i boksen for å bekrefte disse.
    • Trykk på "Registrer".
    • Skriv inn bekreftelseskoden som sendes til smarttelefonen eller e-postadressen din for å fullføre registreringen.


    Må jeg kjøpe Mercedes me-tjenester eller er de gratis?

    Du får noen Mercedes me standard-tjenester med kjøretøyet ditt som du ikke trenger å kjøpe. For å dra nytte av andre tjenester er det imidlertid nødvendig å kjøpe disse.

    Dette er noen av våre mest populære tjenester:
    • Fjernspørring om bilens status
    • Lokalisering av bilen
    • Finn bilen funksjon
    • Remote Engine Start (ikke tilgjengelig i Norge)
    • Live Traffic Information
    • Send2Car

    Følgende tjenester er inkludert gratis:
    • Servicestyring
    • Ulykkes- og veihjelp
    • Telediagnostikk
    • Fjerndiagnose

    For å kjøpe en Mercedes me-tjeneste, følg disse trinnene:

    1. Last ned Mercedes me Store App.
    2. Åpne appen på smarttelefonen.
    3. Velg et produkt fra listen og trykk på "Legg i handlekurv".
    4. Trykk på "Gå til handlekurven" for å gå til kassen.
    5. Trykk på "Bestill nå" og velg en betalingsmåte.
    6. For å fullføre bestillingen trykker du på "Gjennomfør betalingspliktig bestilling".


    Hvordan kan jeg forlenge eller kjøpe Mercedes me-tjenester som utløper snart?​

    Det finnes to måter å forlenge tjenester eller kjøpe nye tjenester på:

    • Du vil motta en påminnelse i en e-post 2 uker før utløpet av løpetiden. Følg lenken i e-posten for å forlenge tjenestene dine.
    • I Mercedes me Store-appen kan du kjøpe nye tjenester og forlenge løpetidene.

    Følg disse trinnene for å forlenge tjenester som utløper eller kjøpe tjenester:

    1. Trykk på "Digitale tilleggsfunksjoner"
    2. Trykk på tjenesten du ønsker å forlenge/kjøpe
    3. Trykk på "Legg til i handlekurven"
    4. Velg ønsket løpetid
    5. Trykk på "Til handlekurv"
    6. Trykk på "Til betaling" for å fullføre bestillingen

    Hvordan setter jeg opp min Mercedes-Benz elbil med Mercedes me app før jeg kjører?

    Med Mercedes me-appen kan du sette opp din Mercedes-Benz elbil før du kjører. I de følgende trinnene vil vi vise deg hvordan du stiller inn ønsket ladetilstand, angir avgangstid og aktiverer klimareguleringen.

    Stille inn maks. ladetilstand:

    1. Åpne Mercedes me App.
    2. Trykk på "Ladealternativer".
    3. Trykk på "Maksimal ladetilstand", velg "100 %" og trykk på "Bruk". Din Mercedes er nå konfigurert for maksimal ladetilstand.

    Angi avgangstid:

    1. Åpne Mercedes me App.
    2. Trykk på "Ladealternativer" og deretter "Avreisetid".
    3. Velg "En gang" for en enkelt tur eller "Ukentlig profil" for en tilbakevendende tur.
    4. Velg din avreisetid. Hvis du har angitt "Ukentlig profil", velger du også de ønskede ukedagene.
    5. Trykk på "Lagre" øverst til høyre på skjermen for å lagre den nye avreisetiden.

    Konfigurere klimaregulering:

    1. Åpne Mercedes me App.
    2. Trykk på "Ladealternativer" og deretter "Klimaregulering".
    3. Velg "Temperatur".
    4. Still inn en temperatur for førersetet eller passasjersetet foran. Eventuelt kan du også velge "Hele kjøretøyet".
    5. Trykk på "Lagre" for å lagre innstillingene for klimaregulering. Dermed har du konfigurert klimareguleringen for kjøretøyet ditt.

    Hvordan registrerer jeg meg for Mercedes me Charge?

    For å kunne bruke Mercedes me Charge, må du først aktivere tjenesten i Mercedes me App og deretter inngå en Mercedes me Charge ladeavtale med en valgt tredjepart.

    Aktivere Mercedes me Charge:
    1. Åpne Mercedes me App.
    2. Trykk på menyen med tre linjer øverst til venstre på skjermen for å åpne sidemenyen.
    3. Trykk på bildet av den aktuelle bilen.
    4. Velg "Administrere tjenester".
    5. Rull til "Lade".
    6. Trykk på knappen for å aktivere tjenesten.

    Registrering for en Mercedes me Charge ladeavtale:
    1. Trykk på "Mercedes me Charge ladeavtale".
    2. Skriv inn VIN og trykk på "Neste". Deretter vil du bli omdirigert til tredjepartsnettstedet.
    3. Fyll ut personopplysningene dine.
    4. Velg en betalingsmåte og fullfør betalingsprosessen.
    5. Du vil motta ditt Mercedes me Charge ladekort i posten innen kort tid. Med dette ladekortet eller via Mercedes me App kan du lade på ladestasjoner som er tilgjengelige for Mercedes me Charge. For å kunne bruke ladekortet, må du aktivere det på Mercedes me-kontoen din.


    Mer om Mercedes me Charge

    Hvordan låser og låser jeg opp bilen min med Mercedes me app?

    Følg disse trinnene for å låse og låse opp bildørene via Mercedes me app:
    1. Åpne Mercedes me app.
    2. Velg "Låsestatus".
    3. Kontroller dørstatusen øverst på skjermen for å se om dørene er låst eller ikke.
    4. Trykk på knappen for å låse eller låse opp dørene.
    5. Skriv inn den firesifrede PIN-koden eller bruk Face ID for å bekrefte.

    Kan jeg søke etter en savnet eller stjålet bil ved å benytte "Hjelp ved biltyveri"?

    Aktiver tjenesten "Hjelp ved biltyveri" i Mercedes me App for å kunne finne bilen din i tilfelle tyveri eller tap. Etter aktivering kan du bruke denne tjenesten til å fremskynde etterforskningen hos politiet.

    Tjenesten kan kjøpes som en del av URBAN GUARD-pakken i Mercedes me Store. Forsikre deg om at du aktiverer Hjelp ved biltyveri umiddelbart etter at du har mottatt bilen din. Denne tjenesten kan ikke benyttes før 30 dager etter kjøpet (ventetid). Kjøretøy som blir borte før kjøp av denne tjenesten, eller i løpet av ventetiden, dekkes ikke av denne tjenesten. Se også dine individuelle forsikringsvilkår, som kommer til anvendelse uavhengig av denne tjenesten.

    Aktivere "Hjelp ved biltyveri":
    1. Åpne Mercedes me app.
    2. Trykk på menyen med tre linjer øverst til venstre på skjermen for å åpne sidemenyen.
    3. Trykk på bildet av den aktuelle bilen.
    4. Trykk på "Administrer tjenester".
    5. Rull til "Sikkerhet og service".
    6. Trykk på "Hjelp ved biltyveri" for å aktivere tjenesten.

    Bruke "Hjelp ved biltyveri":
    1. Åpne Mercedes me app.
    2. Trykk på "Mer" og velg "Hjelp ved biltyveri".
    3. Bekreft dine data.
    4. Meld fra om tyveriet til politiet.
    5. Kontakt sikkerhetssenteret til vår autoriserte forhandler.

    Etter at du har startet Hjelp ved biltyveri, vil vår forhandler overføre posisjonsdataene til politiet. Fra nå av vil den faktiske posisjonen til bilen din bli delt med politiet. I løpet av søkeprosessen har du ikke innsyn i posisjonen til bilen din.

    Hvordan bruker jeg "Betal drivstoffyllingen digitalt"?​

    Denne tjenesten er ikke tilgjengelig i Norge.

    Hvordan sender jeg en adresse til bilen min med Send2Car?​

    Med Send2Car kan du sende en adresse direkte til bilen din via Mercedes me app. Navigasjonssystemet starter ruteveiledningen etter at du har bekreftet reisemålet.

    Følg disse trinnene for å sende et reisemål til bilen din:
    1. Åpne Mercedes me app.
    2. Trykk på "Din plassering".
    3. Velg ditt reisemål ved å søke etter en by eller adresse.
    4. Trykk på "Rute".
    5. Trykk på "Send adresse til bilen".

    Er det mulig å opprette Mercedes me-konto for en bedrift?​

    Vi arbeider kontinuerlig med å revurdere tjenestekonseptet for våre Mercedes me connect-tjenester. I den sammenheng har vi valgt å begrense tilbudet av våre Mercedes me connect-tjenester i Norge til kun privatkunder fra og med 1. september 2023.

    Er det fortsatt mulig å bestille Mercedes me adapter?

    Nei, det er dessverre ikke lenger mulig. I tillegg avvikles adapter-app'en august 2023.

    Kunder som ikke lenger vil kunne benytte seg av adapterløsningen anbefales å laste ned service-app’en for å ha kontroll på og bestille service på sin bil.

    Finn service-appen her

    Neste
    Forrige
      Electric Driving Experience From the very first metre and all the way to the destination – the all-electric driving experience in a Mercedes-Benz is unfailingly well appreciated. Thanks to the innovative navigation with active range monitoring and automatic planning of charging stops, you enjoy maximum planning reliability. For this purpose, a range of relevant information is intelligently networked with each other.

      - The fastest and most comfortable route
      - The current charge level of the battery
      - Weather data and charging infrastructure
      Button
      Personalisation Design your driving experience entirely according to your personal preferences, because your Mercedes-Benz offers a wide range of personalisation options for every scenario. And of course, not only during the journey, but even before you get in.

      - The preferred seating position
      - The optimum air conditioning
      - The perfect sound setup for your sound system
      Button
      Zero Layer Experience a new, intelligent homescreen that gives you direct access to all relevant functions in every situation.

      - Consistently user-oriented new approach
      - Adaptive software adjusts the display and operating concept to the user's needs
      - Submits personalised suggestions for infotainment, comfort and vehicle functions
      - Fluid, responsive, proactive
      - State-of-the-art AI technology personalises the interface
      Button