Mercedes me connect | Digitale produkter for bedriftskunder
Mercedes me connect for bedriftskunder – den digitale produktverdenen for Mercedes-Benz varebiler som Sprinter og Vito i kommersiell bruk.

Nyhet: Mercedes me connect for bedriftskunder.

Den digitale produktverdenen for din Mercedes-Benz varebil i kommersiell bruk.

Bra for bedriften din.

Mercedes me connect gjør mer ut av varebilen din – og gjør arbeidsdagen din enda enklere og mer effektiv.

Skaff deg den digitale oppgraderingen for varebilen din og dra nytte av mer effektivitet, oversikt og intelligens. Mercedes me connect-tjenestene for bedriftskunder sikrer at du og bedriften din forblir koblet til kjøretøyet når som helst og hvor som helst. Dette betyr at du alltid har viktig informasjon og nyttige funksjoner for hånden, både i og utenfor kjøretøyet.

Tre av mange gode argumenter for Mercedes me connect.

Mercedes me connect for høyere effektivitet

Mer effektivitet.

Reduser arbeidsmengden og forbedre forutsigbarheten – takket være vedlikeholds- og overvåkingstjenester.
Mercedes me connect for mer transparens

Mer transparens.

Hold deg oppdatert og hold øye med varebilen din, takket være fjernstyrte tjenester og sanntidsinformasjon.
Mercedes me connect for mer intelligens

Mer intelligens.

Gjør varebilen din til en assistent – takket være utvidet MBUX-funksjonalitet med intelligent navigasjon og stemmestyring.

Den digitale produktverdenen for varebilen din.

Her finner du en oversikt over utvalgte Mercedes me connect produkter1,2 for bedriftskunder av Mercedes-Benz Varebil. Vær oppmerksom på at omfanget kan variere avhengig av modellserie, produksjonsår og utstyr.
  1. Basistjenester
  2. Remote Services
  3. Navigasjon
  4. E-mobility
  5. Mercedes-Benz Van Uptime
Basistjenestene er tilgjengelige for varebilen din som standardutstyr:

Servicestyring

Hjelper deg med å spare tid og penger takket være enkel og transparent verkstedplanlegging.

Nødhjelp og veihjelp

Kobler deg om nødvendig sammen med opplært personell hos Customer Assistance Center.

Fjerndiagnose

Gjør det mulig for ditt serviceverksted å kontrollere tilstanden til kjøretøyet ditt på avstand – for best mulig individuell oppfølging.

Telediagnostikk

Enkelt å forebygge: Informerer deg i god tid når det er på tide å bytte ut slitedeler.

Programvareoppdatering

Holder programvaren i din Mercedes oppdatert med online-oppdatering.

Grensesnitt tredjepartsleverandør

Gir deg muligheten til å gi tredjepartstjenester som f.eks. en taleassistent tilgang til utvalgte Mercedes me connect-data og funksjoner.

Start nå
Disse digitale tjenestene kobler deg sammen med varebilen din på avstand:

Fjernspørring om bilens status

Viser deg viktige kjøretøydata og når det er tid for neste service på smarttelefonen.

Fjernlåsing og -åpning av dører

Full kontroll, også når du er et annet sted: Åpne og lås din Mercedes via smarttelefon.

Parkeringsvarmer/-ventilasjon

Fjernstarter bilens parkeringsvarmer eller ventilasjon – for maksimal klimakomfort allerede når du setter deg inn.

Personalisering

Helt etter din smak: Lagre personlige profiler i kjøretøyet ditt.

Lokalisering av bilen

Alltid oversikt over din Mercedes: Viser deg akkurat hvor din bil er på vei.

Finn bilen funksjon

Finn alltid tilbake til din Mercedes: Navigerer til din parkerte bil med smarttelefon.

Geografisk avgrensning

Sett egne grenser: Varsler deg når din Mercedes kjører i eller utenfor et definert område.

Fjernstyrt billokalisering

Gjør det lettere å finne bilen igjen: Aktiverer et lyssignal som leder deg tilbake til din Mercedes.

Send2Car

Sender valgte adresser via app til kjøretøyets navigasjonssystem.

Start nå
Disse digitale tjenestene vet nøyaktig hvordan du best kan nå bestemmelsesstedet ditt:

Live Traffic Information

Leder deg til bestemmelsesstedet så trygt som mulig uten køkjøring med trafikkdata i sanntid og kan advare deg om farer i tide takket være car-to-X-kommunikasjon.

Navigasjonstjenester

Gir deg ytterligere orientering og nyttig informasjon om vær- og parkeringssituasjonen.

Online kartoppdatering

Alltid på rett kurs og oppdatert: Online kartoppdatering oppdaterer automatisk kartdataene dine.

Utvidede MBUX-funksjoner

Forstår blant annet ditt naturlige språk og muliggjør dermed intuitiv og komfortabel betjening av et bredt spekter av funksjoner – fra navigasjonssystemet via online-søk til styring av klimaanlegget.

Start nå
Disse digitale tjenestene for elektriske varebiler gir deg de beste forholdene for bekymringsfri og komfortabel elektrisk mobilitet:

Navigasjon med Electric Intelligence

Kom bedre frem elektrisk: Tar også hensyn til den korteste ladetiden ved planlegging av raskeste rute.

Indikator ladestasjoner

Vet om ladestasjoner for hver rute: Viser ladestasjoner i nærheten og deres nåværende tilgjengelighet på navigasjonskartet.

Rekkeviddevisning

Finn den raskeste ruten med ladetiden inkludert: Ta hensyn til nødvendige ladepauser når ruten beregnes.

Programmering av ladeinnstillinger og klimaregulering

Klar for avreise på etterspørsel: Gjør at din Mercedes er temperert og fullt oppladet til ønsket tidspunkt.

Start nå
Med Mercedes-Benz Van Uptime minimerer du stillstandstidene og styrker driftsøkonomien:

Mercedes-Benz Van Uptime

Vi tar oss av varebilen din: Med intelligent kjøretøydiagnostikk fra Mercedes-Benz Van Uptime for effektiv vedlikeholds- og reparasjonsadministrasjon samt informasjon ved akutte advarsler.

Mer om Mercedes-Benz Van Uptime

 

 

 

 

1

For å bruke tjenestene må du registrere deg i Mercedes me-Portalen og godta bruksvilkårene for Mercedes me connect-tjenestene. I tillegg må bilen være koblet til brukerkontoen. Etter den innledende løpetiden kan tjenestene forlenges mot betaling. Kunden kan aktivere tjenestene for første gang inntil ett år etter første gangs registrering eller idriftsettelse, alt etter hva som inntreffer først. Vær oppmerksom på at omfanget kan være forskjellig avhengig av modellserie, produksjonsår og utstyr samt av om det er privat- eller bedriftskundekontoer.

2

På grunn av flaskehalser kan kommunikasjonsmodulen (LTE) for visse kjøretøy midlertidig være berørt av leveringsproblemer. Dette gjelder spesielt Mercedes me eller Mercedes PRO connect-tjenestene, inkludert nødanropssystemet (eCall). Hos Mercedes-Benz forhandlerne får du alltid oppdatert informasjon om dette.

Hva venter du på? Start nå. Slik fungerer det.

Velkommen til Mercedes me connect. Du er klar etter bare noen få trinn:

  1. 1. Opprett en Mercedes me ID

    For å opprette en bedriftsprofil for Mercedes me må du registrere deg en gang i Mercedes me-Portalen eller i Mercedes me-appen som bedriftsadministrator – du vil deretter motta din personlige Mercedes me ID. Hvis du allerede har en personlig Mercedes me ID, kan du hoppe over dette trinnet.

  2. 2. Opprett en bedriftsprofil

    Med din personlige Mercedes me ID kan du nå opprette en bedriftsprofil i Mercedes me-Portalen. Vær oppmerksom på at du må ha rettighet til å opprette kontoer for firmaet ditt.

  3. 3. Legg til kjøretøy, tjenester og personer

    Når du har opprettet bedriftsprofilen, kan du koble til kjøretøyet ditt eller kjøretøyene dine til Mercedes me connect i Mercedes me-Portalen og aktivere tjenestene du ønsker.

    Du har også muligheten til å legge til flere brukere, for eksempel førere. Personene mottar en invitasjon via e-post og trenger også en personlig Mercedes me ID for å kunne benytte bedriftsprofilen.

  4. 4. Installer og start appen

    Så snart du er registrert og lagret som bruker i bedriftsprofilen, kan du logge inn på Mercedes me-appen med din personlige Mercedes me ID, tilordne deg selv til et kjøretøy og bruke tjenestene til Mercedes me connect.

Fabrikkmontert utgangspunkt: Kommunikasjonsmodulen (LTE).

Kommunikasjonsmodulen (LTE)1 for digitale tjenester med eSIM er en teknisk forutsetning for å kunne bruke Mercedes me connect-tjenester og gir deg økt sikkerhet, komfort og konnektivitet.

1

Kommunikasjonsmodulen er tilgjengelig i Sprinter fra 06/2018, i Vito fra 05/2019, i V-Klasse fra 09/2016, i Citan fra 08/2021 samt i EQV, eVito og eSprinter. På grunn av flaskehalser kan kommunikasjonsmodulen (LTE) for visse kjøretøy midlertidig være berørt av leveringsproblemer. Dette gjelder spesielt Mercedes me eller Mercedes PRO connect-tjenestene, inkludert nødanropssystemet (eCall). Hos Mercedes-Benz forhandlerne får du alltid oppdatert informasjon om dette.

Finn ut mer om Mercedes me connect.

Vil du finne ut mer eller har du fortsatt spørsmål? Her finner du mer informasjon og svar på ofte stilte spørsmål om Mercedes me connect for bedriftskunder.

Lorem Ipsum