Trenger du hjelp?

Spørsmål og svar.

Se svarene på vanlige spørsmål knyttet til Mercedes PRO og bruken i bil.

  1. (25)
  2. Oppstart (9)
  3. Kommunikasjonsmodulen for digitale tjenester (2)
  4. Mercedes PRO connect App (7)
  5. Verktøy for kjøretøyadministrasjon (3)
  6. Avtale, rettighet og roller (1)
  7. eCell-modeller (3)
  1. Hva er forskjellen mellom Mercedes me og Mercedes PRO?

    Mercedes me er utviklet kun for privatkunder og deres behov. Paraplymerket Mercedes PRO derimot, er spesielt utviklet for kommersielle varebilkunder samt deres behov og krav.

    Vi har spesielt fokusert på temaer som effektivitetsøkning og hverdagshjelpere. Mercedes PRO bidrar til å gjøre virksomheten din mer effektiv. Samtidig får du alt oversiktlig levert fra én leverandør og kan konsentrere deg om det vesentlige.

  2. Jeg har allerede en Mercedes me-konto. Kan jeg benytte innloggingsdataene til Mercedes PRO også?

    Ja, du kan logge deg inn i Mercedes PRO med innloggingsdataene for Mercedes me. Men du må likevel opprette en Mercedes PRO-konto. Dataene dine fra Mercedes me overføres ikke av juridiske grunner.

  3. Hva slags programvare trenger jeg for å bruke Mercedes PRO?

    Ettersom alle plattformene er nettbaserte, trengs ingen programvare. Flåtelederen bruker verktøyet for kjøretøyadministrasjon og Mercedes PRO Portal, og sjåføren kan laste ned sjåførappen i Googles Play Store og Apples App Store.

  4. Hva koster det å bruke Mercedes PRO?

    Mercedes PRO er gratis. Det er bare produktene som krever betaling. De kan beregnes enkeltvis eller som pakke etter at prøvetiden er utløpt. En oversikt over produktprisene finner du i dashbordet under rubrikken "Produkter". Du sendes da videre til vår Mercedes PRO Store.

  5. Må jeg ha internettilgang via en smarttelefon for å kunne bruke Mercedes PRO?

    Et kjøretøy med integrert kommunikasjonsmodul trenger ikke internettilgang via smarttelefon, ettersom SIM-kortet er integrert i bilen. På den måten er det også mulig å bruke Mercedes PRO connect uten en smarttelefon. Riktignok er tjenester utviklet spesielt for å gjøre sjåførens arbeidshverdag enklere, knyttet til Mercedes PRO connect-appen.

  6. Hvorfor må jeg angi fødselsdatoen min?

    Fødselsdatoen er nødvendig for at den enkelte forhandler skal kunne gjennomføre en kontroll. Forhandleren må sammenligne dataene som er lagret i PRO Portal med dine data i legitimasjonen.

  7. Finnes det firmadata som ikke kan endres etter at registreringen er gjennomført?

    Alle data bortsett fra "Land" kan endres. Endring av grunndataene til et firma kan føre til en ny generasjon av eksisterende avtaler.

  8. Finnes det brukerdata som ikke kan endres etter at registreringen er gjennomført?

    Alle brukerdata kan endres. Brukerdataene må imidlertid alltid være gyldige og oppdaterte, og stemme overens med dataene i legitimasjonen.

  9. Hvorfor må jeg oppgi et personlig support-passord?

    Ved behov kan en medarbeider hos Mercedes-Benz forhandleren eller kundesupport-hotline få tilgang til din firmakonto i ditt navn, etter at du har oppgitt det personlige support-passordet. Dette er bare synlig for brukerne.

    Dette skal forhindre urettmessig tilgang til firmakontoen din. Dersom du trenger hjelp i Mercedes PRO Portal som krever tilgang til din konto via en Mercedes-Benz forhandler eller kundesupport, kan du oppgi ditt support-passord når du blir bedt om det. Du kan når som helst endre support-passordet.

  10. Hvordan starter jeg bruken av kommunikasjonsmodulen (LTE) for digitale tjenester?

    Kommunikasjonsmodulen (LTE) for digitale tjenester er fast montert i kjøretøyet og aktiveres ved å kjøpe tjenester i Mercedes PRO-portalen (eller aktivering foregår ved at tjenester kjøpes og tilordnes kjøretøyet).

  11. Kan jeg bruke Mercedes PRO Cross-Boarder?

    Kommunikasjonsmodulen arbeider over grensene. Roaming-gebyrer overtas av Mercedes PRO. Men dersom både telefon og datapakke er aktivert på den mobile enheten din, er dette muligens ikke tilfelle. Mercedes PRO er heller ikke ansvarlig for roaming-gebyrer som kan oppstå for disse mobile dataplanene.

  12. Hva trenger jeg Mercedes PRO connect-appen til?

    Mercedes PRO connect-appen muliggjør enkel kommunikasjon mellom flåteleder og fører. Slik kan føreren få viktige ordre- og kjøretøydata direkte på smarttelefonen. I tillegg har han muligheten til å tilordne et kjøretøy til seg selv med appen.

    Avhengig av bestilte tjenester kan føreren ved hjelp av Mercedes PRO connect-appen også få direkte innsyn i gjennomførte turer eller fjernåpne og -lukke det tildelte kjøretøyet.

  13. Hva koster Mercedes PRO connect App?

    Mercedes PRO connect App fås gratis i Apple App Store og i Google Play Store.

  14. Må jeg knytte Mercedes PRO connect-appen til kommunikasjonsmodulen (LTE) for digitale tjenester?

    Du må ikke koble Mercedes PRO connect-appen til kommunikasjonsmodulen (LTE) for digitale tjenester. Alle nødvendige data er tilgjengelig i kjøretøyadministrasjonsverktøyet.

    Mercedes PRO connect-appen sender automatisk sine data til kjøretøyadministrasjonsverktøyet, som synkroniseres med Mercedes PRO-portalen.

  15. Kan jeg bruke kommunikasjonsmodulen (LTE) for digitale tjenester uten smarttelefon?

    Når det gjelder kommunikasjonsmodulen (LTE) for digitale tjenester, etableres konnektiviteten via det integrerte SIM-kortet i kjøretøyet. På den måten er det mulig å bruke Mercedes PRO connect også uten en smarttelefon. Riktignok er tjenester utviklet spesielt for å gjøre sjåførens arbeidshverdag enklere, knyttet til Mercedes PRO connect-appen.

  16. Blir data overført fra Mercedes PRO connect App på utenlandsreiser?

    Data overføres bare når det finnes en aktiv internettforbindelse. Vær oppmerksom på at mobiloperatøren kan kreve roaming-gebyrer.

  17. Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet mitt til Mercedes PRO connect-appen?

    Klikk på "Nytt passord"? på innloggingsskjermbildet til Mercedes PRO connect App. Da kommer du til siden "Tilbakestill passord", der du kan tilbakestille passordet ditt ved å taste inn e-postadressen din og tegn i et bilde. Den aktuelle e-postmeldingen bli deretter sendt til innboksen din.

  18. Jeg har allerede Mercedes me-appen fra Mercedes, som jeg bruker for å koble meg til person- eller varebilen min. Kan jeg bruke Mercedes me-appen sammen med Mercedes PRO connect-appen?

    Du kan ikke bruke Mercedes me-appen og Mercedes PRO connect-appen sammen, ettersom de ikke er tilknyttet hverandre. Mercedes me-appen er ikke beregnet på forretningsmessig bruk med Mercedes PRO.

  19. Hva koster det å bruke kjøretøyadministrasjonsverktøyet?

    Bruken av verktøyet for kjøretøyadministrasjon i forbindelse med Mercedes PRO er gratis.

  20. Er antallet kjøretøyer begrenset i kjøretøyadministrasjonsverktøyet?

    Nei, antallet kjøretøyer er ikke begrenset i kjøretøyadministrasjonsverktøyet.

  21. Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet mitt til kjøretøyadministrasjonsverktøyet?

    Klikk på "Nytt passord" på innloggingsskjermbildet til verktøyet for kjøretøyadministrasjon. Da kommer du automatisk til siden "Nytt passord", der du kan tilbakestille passordet ved å angi e-postadressen din.

  22. Hvem kan jeg henvende meg til dersom jeg har flere spørsmål?

    Telefon- og e-postsupport tilbys døgnet rundt av Mercedes-Benz Customer Assistance Center. Mercedes-Benz kundesupport-senter kan nås på 00 800 3 7 77 77 77 og på e-postadressen: mproconnect.nor@cac.mercedes-benz.com

  23. Jeg har et spørsmål angående mitt eCell kjøretøy.

    Hvis du har spørsmål angående din ladeinfrastruktur, kontakt wallbox-leverandøren din.
    (eks. TMH; telefon: +49 894 1614 3070, e-post: service@mobilityhouse.com)
    Har du kjøpt din wallbox fra Mercedes-Benz, henvend deg til din Mercedes-Benz forhandler eller ta kontakt med kundeservice: +49 800 9777 7777.

    Har du spørsmål angående tjenestene dine, henvend deg til Mercedes-Benz kundeservice: Telefon: 00 800 3777 7777, e-post:
    mproconnect.nor@cac.mercedes-benz.com

  24. Hvordan kan jeg lade mitt eCell kjøretøy?

    Forutsetninger for vellykket lading:

    • Tilstrekkelig tid for fullading av kjøretøyet
    • Ladepluggen er riktig tilkoblet, låst og koblet til ladeinfrastrukturen
    • Motorpanseret er lukket
    • Kjøretøyet er i girstilling "P"
    • Vellykket identifisering med RFID-kortet på ladestasjonen
  25. Hvordan kan jeg klimaregulere mitt eCell kjøretøy?

    Forutsetninger for vellykket klimaregulering:

    • Klimareguleringen er aktivert og nødvendig avreisetid er bestemt
    • Alle vinduer og dører er lukket
    • Motorpanseret er lukket
    • Kjøretøyet er i girstilling "P"
    • Ladepluggen er riktig tilkoblet, låst og koblet til ladeinfrastrukturen (ved lading uten wallbox hjemme kan ytelsen til klimaanlegget være redusert)
    • Den forhåndsinnstilte temperaturen i kjøretøyet og utetemperaturen er forskjellige (ved samme innstilling aktiveres ingen klimaregulering)
    • Batterinivået er mer enn 15 %

Har du behov for støtte?

Du kan nå oss døgnet rundt, hele uken.

Lorem Ipsum