Spesifikasjoner.

Alle data og fakta om EQC.

Kjøreytelse


Akselererer mot en elektrisk fremtid.

Kjøreytelse


Akselererer mot en elektrisk fremtid.

Mercedes-Benz EQC på veien fra siden i grå

5,1

s fra 0 til 100 km/t.

300/408

kW/hk maks. effekt.

180

km/t toppfart (elektronisk begrenset).

Nye Mercedes-Benz EQC er en rent elektrisk SUV med mye plass og komfort. Helt til du trår til. Da blir den en sportsbil. Hele dreiemomentet står til disposisjon fra start, og EQC skyter fart umiddelbart. Dette skiller ren elektrisk drift fra alle tradisjonelle bensin- og dieselmotorer. Resultatet er en helt ny og fascinerende kjøredynamikk.

Elektrisk drivlinje


To motorer gjør elektrisk energi om til ren kjøreglede.

Elektrisk drivlinje


To motorer gjør elektrisk energi om til ren kjøreglede.

Bildet illustrerer det elektriske drivsystemet i Mercedes-Benz EQC.
Das Video zeigt eine Visualisierung des elektrischen Antriebsmoduls des Mercedes-Benz EQC.
Se igjen

Den nyutviklede elektriske drivenheten er så innovativ at nye EQC like godt har fått to. For- og bakaksel har én elektromotor hver. De gjør om den elektriske energien i batteriet til mekanisk energi og produserer en effekt på 300 kW (408 hk). For å redusere strømforbruket og øke dynamikken er de elektriske drivlinjene ulikt satt opp: Den fremre elektromotoren er optimalisert for best mulig effektivitet i det lave til midlere lastområdet, den bakre bestemmer dynamikken.

Mål


Se hvor godt nye EQC passer inn i livet ditt.

Opplev det rause plasstilbudet i EQC. Rikelig bagasjeplass gjør den til ditt perfekte reisefølge både i hverdagen og på langtur.

Mål


Se hvor godt nye EQC passer inn i livet ditt.

Opplev det rause plasstilbudet i EQC. Rikelig bagasjeplass gjør den til ditt perfekte reisefølge både i hverdagen og på langtur.

Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC forfra.
Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC forfra.
Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC bakfra.
Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC fra siden.
Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC ovenfra.

EQC 400 4MATIC: strømforbruk i kWt/100 km (blandet kjøring): 25,0-22,3. CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om &quot;WLTP-CO2-verdier“ iht. § 2 nr. 3 Gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket ble beregnet i samsvar med forordning 683/2008/EF. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer avhengig av valgt tilleggsutstyr og kan være forskjellig fra de endelige verdiene til den bestilte eller utleverte bilen. Verdiene påvirkes også av forskjellige faktorer som f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p> <p>&nbsp;</p> <p>NB! I Norge brukes foreløpig fortsatt verdier ihht NEDC 2.0 til å beregne avgift på nye kjøretøy, men for biler med elektrisk rekkevidde vil WLTP-verdien brukes som grunnlag for avgiftsberegning. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon.</p>