Tekniske data EQC.

Oversikt over alle data.

Kjøreytelse


Akselererer mot en elektrisk fremtid.

Kjøreytelse


Akselererer mot en elektrisk fremtid.

5,1

s fra 0 til 100 km/t.

300/408

kW/hk maks. effekt.

180

km/t toppfart (elektronisk begrenset).

EQC fra Mercedes-EQ er en helelektrisk SUV med mye plass og komfort. Helt til du trår til. Da blir den en sportsbil. Fullt dreiemoment står til disposisjon fra start, og EQC skyter fart umiddelbart. Dette skiller ren elektrisk drift fra alle tradisjonelle bensin- og dieselmotorer. Resultatet er en helt ny og fascinerende kjøredynamikk.

Elektrisk drivlinje


To motorer gjør elektrisk energi om til ren kjøreglede.

Elektrisk drivlinje


To motorer gjør elektrisk energi om til ren kjøreglede.

Bildet illustrerer det elektriske drivsystemet i EQC.
Videoen illustrerer det elektriske drivsystemet i EQC.
Se igjen

Den nyutviklede elektriske drivenheten er så innovativ at nye EQC like godt har fått to. For- og bakaksel har én elektromotor hver. De gjør om den elektriske energien i batteriet til mekanisk energi og produserer en effekt på 300 kW (408 hk). For å redusere strømforbruket og øke dynamikken er de elektriske drivlinjene ulikt satt opp: Den fremre elektromotoren er optimalisert for best mulig effektivitet i det lave til midlere lastområdet, den bakre bestemmer dynamikken.

 

Tekniske data


Effekttrinn og tekniske data for EQC fra Mercedes-EQ.

Tekniske data


Effekttrinn og tekniske data for EQC fra Mercedes-EQ.

Mål


Se hvor godt EQC passer inn i livet ditt.

Opplev det rause plasstilbudet i EQC. Rikelig bagasjeplass gjør den til ditt perfekte reisefølge både i hverdagen og på langtur.

Mål


Se hvor godt EQC passer inn i livet ditt.

Opplev det rause plasstilbudet i EQC. Rikelig bagasjeplass gjør den til ditt perfekte reisefølge både i hverdagen og på langtur.

Måltegningen viser EQC sett forfra.
Måltegningen viser EQC sett forfra.
Måltegningen viser EQC sett bakfra.
Måltegningen viser EQC sett fra siden.
Måltegningen viser EQC sett ovenfra.

Firehjulsdrift


Nyt å kjøre elbil i allslags vær.

4MATIC fullvariabel firehjulsdrift gjør akkurat som de kraftige elektromotorene sier. Særlig under vanskelige kjøreforhold gir systemet økt fremkommelighet og kjørestabilitet. Et stort sikkerhetspluss på våt, snø- og isdekt vei. Samtidig er 4MATIC den teknologiske basisen for dynamisk kjøreglede.

4MATIC fordeler kraften trinnløst mellom for- og bakaksel – fra 0 til 100 prosent. Begge elektromotorene kan nemlig styres uavhengig av hverandre. Glipper det på én aksel, er mer dreiemoment tilgjengelig på den andre. Det fungerer på samme måte som på et konvensjonelt kjøretøy med firehjulsdrift og midtdifferensial med sperre.

Firehjulsdrift


Nyt å kjøre elbil i allslags vær.

4MATIC fullvariabel firehjulsdrift gjør akkurat som de kraftige elektromotorene sier. Særlig under vanskelige kjøreforhold gir systemet økt fremkommelighet og kjørestabilitet. Et stort sikkerhetspluss på våt, snø- og isdekt vei. Samtidig er 4MATIC den teknologiske basisen for dynamisk kjøreglede.

4MATIC fordeler kraften trinnløst mellom for- og bakaksel – fra 0 til 100 prosent. Begge elektromotorene kan nemlig styres uavhengig av hverandre. Glipper det på én aksel, er mer dreiemoment tilgjengelig på den andre. Det fungerer på samme måte som på et konvensjonelt kjøretøy med firehjulsdrift og midtdifferensial med sperre.

Bildet viser 4MATIC firehjulsdrift på EQC.

Aerodynamikk


Mindre luftmotstand for mer rekkevidde.

Aerodynamikk


Mindre luftmotstand for mer rekkevidde.

Bildet viser EQC.
Videoen illustrerer aerodynamikken til EQC.
Se igjen

Produktet kan ha endret seg etter at innholdet ble produsert.

I sin mest aerodynamiske konfigurasjon er EQC en av SUV-ene med lavest luftmotstand, med en minimal cw-verdi på 0,27*. Du ser det fort på den klare, reduserte designen, som er en konsekvent videreutvikling av et designspråk basert på rene linjer. Deretter merker du det med egne sanser. Aeroakustikk-tiltak reduserer vind- og hjulstøy. Du merker det også umiddelbart på den store rekkevidden. En aerodynamisk bildesign bidrar nemlig betydelig til å øke den faktiske rekkevidden.

I EQC er det gjennomført flere aerodynamiske tiltak for å redusere luftmotstanden, for eksempel optimeringen av mangfoldige tetninger og kledninger samt luftledere på front, hjul, understell, glass, tak og hekk.

* cw-verdien på 0,27 kan oppnås i forbindelse med AMG Line eksteriør (tilvalg). Dette omfatter 19 tommers AMG lettmetallfelger (RSW) og sommerdekk, stigbrett i aluminiumfinish med gummiknopper og uten tilhengerfeste.