Sikkerhet.

Kjør elektrisk med Mercedes-sikkerhet.

Bildet viser interiøret i Mercedes-Benz EQC.

Opplev høydepunktene til EQC personlig.

Ta plass.
Ta plass.
Bildet viser Mercedes-Benz EQC sett fra utsiden.

Er du fortsatt interessert i å lære EQC bedre å kjenne?

Avtal prøvekjøring nå.

Avtal prøvekjøring nå.

Høydepunkter


Toppmoderne førerassistansesystemer i EQC viser vei til autonom kjøring.

Førerassistansesystemer kan advare om en situasjon, støtte føreren og reagere automatisk. For eksempel for å holde riktig avstand, fart eller fil. Slik blir det merkbart lettere å kjøre.

Høydepunkter


Toppmoderne førerassistansesystemer i EQC viser vei til autonom kjøring.

Førerassistansesystemer kan advare om en situasjon, støtte føreren og reagere automatisk. For eksempel for å holde riktig avstand, fart eller fil. Slik blir det merkbart lettere å kjøre.

Dra horisontalt
  • Aktiv fartsgrenseassistent

    Om ønskelig kan systemet automatisk registrere fartsgrensen med trafikkskiltassistenten, og bruke denne som innstilt hastighet i aktiv avstandsassistent DISTRONIC. Dermed tilpasses hastigheten automatisk etter registrert fartsgrense.

  • Aktiv avstandsassistent DISTRONIC

    DISTRONIC støtter føreren kontinuerlig med automatisk farts- og avstandsregulering. Alt etter utstyr omfatter systemet aktiv fartsgrenseassistent, forlenget automatisk igangkjøring i kø og rutebasert hastighetstilpasning med funksjon for å oppdage farlige køer.

  • PRE-SAFE® PLUS

    Hurtigblinkende varsellys varsler føreren av bilen bak ved fare for kollisjon bakfra. De reversible beltestrammerne blir aktivert. Bilen blir stående stille med bremsene på. Dette reduserer for det første den brå foroverbevegelsen og dermed kreftene som virker på passasjerene – for det andre reduserer det risikoen for følgeulykker.

  • Aktiv styreassistent

    Ved fare for kollisjon med en kryssende fotgjenger kan aktiv styreassistent hjelpe med å gjennomføre en kontrollert unnamanøver. Systemet støtter føreren med nøye avpassede styrebevegelser og retter deretter opp igjen. Tilgjengelig innenfor hastighetsområdet 20 til 70 km/t.

  • Aktiv parkeringsassistent med PARKTRONIC

    I tverrgående parkeringsluker hjelper systemet deg med å parkere med fronten eller hekken først. Og når den aktive parkeringsassistenten har gjennomført denne prosessen, støtter den deg også i motsatt retning når du kjører ut av parkeringsluken igjen.

Bildet viser EQC sett på skrå ovenfra.
  • Aktiv fartsgrenseassistent

  • Aktiv avstandsassistent DISTRONIC

  • PRE-SAFE® PLUS

  • Unnamanøverassistent

  • Aktiv parkeringsassistent med PARKTRONIC

Kjøreassistanse


Kjøreassistansesystemer av nyeste generasjon.

EQC støtter deg i nesten alle kjøresituasjoner for å avlaste deg, særlig på lange turer.

Kjøreassistanse


Kjøreassistansesystemer av nyeste generasjon.

EQC støtter deg i nesten alle kjøresituasjoner for å avlaste deg, særlig på lange turer.

Bildet viser EQC sett forfra.

Lys og sikt


Bedre sikt og spennende perspektiver.

Innovativ LED-teknologi og en intelligent fjernlysstyring gjør natt til dag og EQC til en enda tryggere ledsager.

Lys og sikt


Bedre sikt og spennende perspektiver.

Innovativ LED-teknologi og en intelligent fjernlysstyring gjør natt til dag og EQC til en enda tryggere ledsager.

Bildet viser en MULTIBEAM LED-frontlykt på EQC.

MULTIBEAM LED

Bildet visualiserer funksjonen til adaptiv fjernlysassistent Plus i EQC.

Adaptiv fjernlysassistent Plus

Integrert sikkerhet


Beskytter før, under og etter ulykken.

Når bilen oppdager en fare, innleder den forebyggende tiltak. Etter en ulykke hjelper EQC også til med redningsarbeidet.

Integrert sikkerhet


Beskytter før, under og etter ulykken.

Når bilen oppdager en fare, innleder den forebyggende tiltak. Etter en ulykke hjelper EQC også til med redningsarbeidet.

Bildet visualiserer funksjonen til den aktive bremseassistenten i EQC.

Aktiv bremseassistent

Bildet visualiserer funksjonen til PRE-SAFE®-systemet i EQC.

PRE-SAFE®-system

Bildet viser hvordan URBAN GUARD bilvern Plus fungerer.

URBAN GUARD bilvern Plus 

Firehjulsdrift


Nyt å kjøre elbil i allslags vær.

4MATIC fullvariabel firehjulsdrift gjør akkurat som de kraftige elektromotorene sier. Særlig under vanskelige kjøreforhold gir systemet økt fremkommelighet og kjørestabilitet. Et stort sikkerhetspluss på våt, snø- og isdekt vei. Samtidig er 4MATIC den teknologiske basisen for dynamisk kjøreglede.

4MATIC fordeler kraften trinnløst mellom for- og bakaksel – fra 0 til 100 prosent. Begge elektromotorene kan nemlig styres uavhengig av hverandre Glipper det på én aksel, er mer dreiemoment tilgjengelig på den andre. Det virker på samme måte som på et konvensjonelt kjøretøy med firehjulsdrift og midtdifferensial med sperre.

Firehjulsdrift


Nyt å kjøre elbil i allslags vær.

4MATIC fullvariabel firehjulsdrift gjør akkurat som de kraftige elektromotorene sier. Særlig under vanskelige kjøreforhold gir systemet økt fremkommelighet og kjørestabilitet. Et stort sikkerhetspluss på våt, snø- og isdekt vei. Samtidig er 4MATIC den teknologiske basisen for dynamisk kjøreglede.

4MATIC fordeler kraften trinnløst mellom for- og bakaksel – fra 0 til 100 prosent. Begge elektromotorene kan nemlig styres uavhengig av hverandre Glipper det på én aksel, er mer dreiemoment tilgjengelig på den andre. Det virker på samme måte som på et konvensjonelt kjøretøy med firehjulsdrift og midtdifferensial med sperre.

Bildet viser 4MATIC firehjulsdrift på Mercedes-Benz EQC.

EQC 400 4MATIC: strømforbruk i kWt/100 km (blandet kjøring): 23,2-20,5. CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om &quot;WLTP-CO₂-verdier“ iht. § 2 nr. 3 Gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket ble beregnet i samsvar med forordning 683/2008/EF. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer avhengig av valgt tilleggsutstyr og kan være forskjellig fra de endelige verdiene til den bestilte eller utleverte bilen. Verdiene påvirkes også av forskjellige faktorer som f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten. WLTP-verdiene er ihht fabrikkstandardutstyrt bil.</p>