Sikkerhet.

Kjør elektrisk med Mercedes-sikkerhet.

Høydepunkter


Toppmoderne kjøreassistansesystemer i EQC viser vei til autonom kjøring.

Kjøreassistansesystemer av nyeste generasjon kan advare om en situasjon, støtte føreren og reagere automatisk. For eksempel for å holde riktig avstand, fart eller fil. Slik blir det merkbart lettere å kjøre.

Høydepunkter


Toppmoderne kjøreassistansesystemer i EQC viser vei til autonom kjøring.

Kjøreassistansesystemer av nyeste generasjon kan advare om en situasjon, støtte føreren og reagere automatisk. For eksempel for å holde riktig avstand, fart eller fil. Slik blir det merkbart lettere å kjøre.

Aktiv fartsgrenseassistent

Om ønskelig kan systemet automatisk kopiere fartsgrensen som trafikkskiltassistenten oppdager, og bruke den som innstilt hastighet i aktiv avstandsassistent DISTRONIC.

Slik tilpasses kjørehastigheten etter gjeldende fartsgrense.

Aktiv avstandsassistent DISTRONIC

DISTRONIC støtter føreren kontinuerlig med automatisk farts- og avstandsregulering. Alt etter utstyr omfatter systemet aktiv fartsgrenseassistent,

forlenget automatisk igangkjøring i kø og rutebasert hastighetstilpasning med funksjon for å oppdage plutselige køer.

PRE-SAFE® PLUS

Ved fare for hekkollisjon signaliserer hurtigblinkende varsellys bak til føreren av bilen bak. De reversible beltestrammerne blir aktivert.

Bilen blir stående stille med bremsene på. Dette reduserer for det første den brå foroverbevegelsen og kreftene som påvirker passasjerene, og for det andre reduserer det risikoen for følgeulykker.

Aktiv styreassistent

Ved fare for kollisjon med en kryssende fotgjenger kan aktiv styreassistent hjelpe med å gjennomføre en kontrollert unnamanøver.

Systemet støtter føreren med nøye avpassede styrebevegelser og retter deretter opp igjen. Er aktiv innenfor hastighetsområdet 20 til 70 km/t.

Aktiv parkeringsassistent med PARKTRONIC

I forbindelse med tverrgående parkeringsluker hjelper systemet deg med å parkere med fronten eller hekken først. For langsgående parkeringsluker får du hjelp til lukeparkering.

Og når den aktive parkeringsassistenten har gjennomført denne prosessen, støtter den deg også i motsatt retning når du kjører ut av parkeringsluken igjen.

Kjøreassistanse


Kjøreassistansesystemer av nyeste generasjon.

EQC støtter deg i nesten alle kjøresituasjoner for å avlaste deg, særlig på lange turer.

Kjøreassistanse


Kjøreassistansesystemer av nyeste generasjon.

EQC støtter deg i nesten alle kjøresituasjoner for å avlaste deg, særlig på lange turer.

Bildet viser Mercedes-Benz EQC forfra.

Lys og sikt


Bedre sikt og spennende perspektiver.

Innovativ LED-teknologi og en intelligent fjernlysstyring gjør natt til dag og nye EQC til en enda tryggere ledsager.

Lys og sikt


Bedre sikt og spennende perspektiver.

Innovativ LED-teknologi og en intelligent fjernlysstyring gjør natt til dag og nye EQC til en enda tryggere ledsager.

Bildet viser en MULTIBEAM LED-frontlykt på nye Mercedes-Benz EQC.

MULTIBEAM LED

På bildet vises virkemåten til adaptiv fjernlysassistent Plus i Mercedes-Benz GLE SUV.

Adaptiv fjernlysassistent Plus

Integrert sikkerhet


Beskytter før, under og etter ulykken.

Når bilen oppdager en fare, innleder den forebyggende tiltak. Etter en ulykke hjelper EQC også til med redningsarbeidet.

Integrert sikkerhet


Beskytter før, under og etter ulykken.

Når bilen oppdager en fare, innleder den forebyggende tiltak. Etter en ulykke hjelper EQC også til med redningsarbeidet.

Bildet illustrerer virkemåten til aktiv bremseassistent i Mercedes-Benz EQC.

Aktiv bremseassistent

Bildet viser virkemåten til PRE-SAFE®-systemet i Mercedes-Benz EQC.

PRE-SAFE®-system

Bildet illustrerer virkemåten til Tyverisikringspakke i Mercedes-Benz EQC.

Tyverisikringspakke

Parkering


Kjører elektrisk, parkerer automatisk.

Parkeringspakker med sensorer og kameraer hjelper føreren å finne parkeringsplass og å parkere.

Parkering


Kjører elektrisk, parkerer automatisk.

Parkeringspakker med sensorer og kameraer hjelper føreren å finne parkeringsplass og å parkere.

Bildet viser interiøret i Mercedes-Benz EQC.

Firehjulsdrift


Nyt å kjøre elbil i allslags vær.

4MATIC fullvariabel firehjulsdrift gjør akkurat som de kraftige elektromotorene sier. Særlig under vanskelige kjøreforhold gir systemet økt fremkommelighet og kjørestabilitet. Et stort sikkerhetspluss på våt, snø- og isdekt vei. Samtidig er 4MATIC den teknologiske basisen for dynamisk kjøreglede.

4MATIC fordeler kraften trinnløst mellom for- og bakaksel – fra 0 til 100 prosent. Begge elektromotorene kan nemlig styres uavhengig av hverandre Glipper det på én aksel, er mer dreiemoment tilgjengelig på den andre. Det virker på samme måte som på et konvensjonelt kjøretøy med firehjulsdrift og midtdifferensial med sperre.

Firehjulsdrift


Nyt å kjøre elbil i allslags vær.

4MATIC fullvariabel firehjulsdrift gjør akkurat som de kraftige elektromotorene sier. Særlig under vanskelige kjøreforhold gir systemet økt fremkommelighet og kjørestabilitet. Et stort sikkerhetspluss på våt, snø- og isdekt vei. Samtidig er 4MATIC den teknologiske basisen for dynamisk kjøreglede.

4MATIC fordeler kraften trinnløst mellom for- og bakaksel – fra 0 til 100 prosent. Begge elektromotorene kan nemlig styres uavhengig av hverandre Glipper det på én aksel, er mer dreiemoment tilgjengelig på den andre. Det virker på samme måte som på et konvensjonelt kjøretøy med firehjulsdrift og midtdifferensial med sperre.

Bildet viser 4MATIC firehjulsdrift på Mercedes-Benz EQC.

EQC 400 4MATIC: strømforbruk i kWt/100 km (blandet kjøring): 25,0-22,3. CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om &quot;WLTP-CO2-verdier“ iht. § 2 nr. 3 Gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket ble beregnet i samsvar med forordning 683/2008/EF. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer avhengig av valgt tilleggsutstyr og kan være forskjellig fra de endelige verdiene til den bestilte eller utleverte bilen. Verdiene påvirkes også av forskjellige faktorer som f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p> <p>&nbsp;</p> <p>NB! I Norge brukes foreløpig fortsatt verdier ihht NEDC 2.0 til å beregne avgift på nye kjøretøy, men for biler med elektrisk rekkevidde vil WLTP-verdien brukes som grunnlag for avgiftsberegning. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon.</p>