Tekniske data.

Alle data og fakta om EQC.

Kjøreytelse


Akselererer mot en elektrisk fremtid.

Kjøreytelse


Akselererer mot en elektrisk fremtid.

Mercedes-Benz EQC på veien fra siden i grå

5,1

s fra 0 til 100 km/t.

300/408

kW/hk maks. effekt.

180

km/t toppfart (elektronisk begrenset).

Nye Mercedes-Benz EQC er en rent elektrisk SUV med mye plass og komfort. Helt til du trår til. Da blir den en sportsbil. Hele dreiemomentet står til disposisjon fra start, og EQC skyter fart umiddelbart. Dette skiller ren elektrisk drift fra alle tradisjonelle bensin- og dieselmotorer. Resultatet er en helt ny og fascinerende kjøredynamikk.

Elektrisk drivlinje


To motorer gjør elektrisk energi om til ren kjøreglede.

Elektrisk drivlinje


To motorer gjør elektrisk energi om til ren kjøreglede.

Bildet illustrerer det elektriske drivsystemet i Mercedes-Benz EQC.
Das Video zeigt eine Visualisierung des elektrischen Antriebsmoduls des Mercedes-Benz EQC.
Se igjen

Den nyutviklede elektriske drivenheten er så innovativ at nye EQC like godt har fått to. For- og bakaksel har én elektromotor hver. De gjør om den elektriske energien i batteriet til mekanisk energi og produserer en effekt på 300 kW (408 hk). For å redusere strømforbruket og øke dynamikken er de elektriske drivlinjene ulikt satt opp: Den fremre elektromotoren er optimalisert for best mulig effektivitet i det lave til midlere lastområdet, den bakre bestemmer dynamikken.

Tekniske data


Motorer og tekniske data for nye EQC.

Tekniske data


Motorer og tekniske data for nye EQC.

Bildet illustrerer det elektriske drivsystemet i Mercedes-Benz EQC.
              Velg motor
                Diesel
                Bensinmotor
                Alternativt drivsystem
                Diesel
                Bensinmotor
                Alternativt drivsystem

              Mål


              Se hvor godt nye EQC passer inn i livet ditt.

              Opplev det rause plasstilbudet i EQC. Rikelig bagasjeplass gjør den til ditt perfekte reisefølge både i hverdagen og på langtur.

              Mål


              Se hvor godt nye EQC passer inn i livet ditt.

              Opplev det rause plasstilbudet i EQC. Rikelig bagasjeplass gjør den til ditt perfekte reisefølge både i hverdagen og på langtur.

              Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC forfra.
              Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC forfra.
              Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC bakfra.
              Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC fra siden.
              Måltegningen viser Mercedes-Benz EQC ovenfra.

              Firehjulsdrift


              Nyt å kjøre elbil i allslags vær.

              4MATIC fullvariabel firehjulsdrift gjør akkurat som de kraftige elektromotorene sier. Særlig under vanskelige kjøreforhold gir systemet økt fremkommelighet og kjørestabilitet. Et stort sikkerhetspluss på våt, snø- og isdekt vei. Samtidig er 4MATIC den teknologiske basisen for dynamisk kjøreglede.

              4MATIC fordeler kraften trinnløst mellom for- og bakaksel – fra 0 til 100 prosent. Begge elektromotorene kan nemlig styres uavhengig av hverandre Glipper det på én aksel, er mer dreiemoment tilgjengelig på den andre. Det virker på samme måte som på et konvensjonelt kjøretøy med firehjulsdrift og midtdifferensial med sperre.

              Firehjulsdrift


              Nyt å kjøre elbil i allslags vær.

              4MATIC fullvariabel firehjulsdrift gjør akkurat som de kraftige elektromotorene sier. Særlig under vanskelige kjøreforhold gir systemet økt fremkommelighet og kjørestabilitet. Et stort sikkerhetspluss på våt, snø- og isdekt vei. Samtidig er 4MATIC den teknologiske basisen for dynamisk kjøreglede.

              4MATIC fordeler kraften trinnløst mellom for- og bakaksel – fra 0 til 100 prosent. Begge elektromotorene kan nemlig styres uavhengig av hverandre Glipper det på én aksel, er mer dreiemoment tilgjengelig på den andre. Det virker på samme måte som på et konvensjonelt kjøretøy med firehjulsdrift og midtdifferensial med sperre.

              Bildet viser 4MATIC firehjulsdrift på Mercedes-Benz EQC.

              Aerodynamikk


              Mindre luftmotstand for mer rekkevidde.

              Aerodynamikk


              Mindre luftmotstand for mer rekkevidde.

              I sin mest aerodynamiske konfigurasjon er EQC en av SUV-ene med lavest luftmotstand, med en minimal cw-verdi på 0,27*. Du merker det første gang når blikket faller på den klare, reduserte designen, som er en konsekvent videreutvikling av et designspråk basert på rene linjer. Deretter hører du det; aeroakustikk-tiltak reduserer vind- og hjulstøy. Du merker det også umiddelbart på den større rekkevidden. En aerodynamisk bildesign bidrar nemlig betydelig til å øke den faktiske rekkevidden for elbiler.

              I EQC er det gjennomført flere aerodynamiske tiltak for å redusere luftmotstanden, for eksempel optimeringen av mangfoldige tetninger og kledninger samt luftledere på front, hjul, understell, glass, tak og hekk.

              * cw-verdien på 0,27 kan oppnås i forbindelse med AMG Line eksteriør (tilvalg); 19 tommers AMG lettmetallfelger (RSW) og sommerdekk, stigbrett i aluminiumfinish med gummiknopper og uten tilhengerfeste.

              EQC 400 4MATIC: strømforbruk i kWt/100 km (blandet kjøring): 25,0-22,3. CO2-utslipp i g/km (blandet kjøring): 0 g/km<p>De angitte verdiene er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer. Det dreier seg om &quot;WLTP-CO₂-verdier“ iht. § 2 nr. 3 Gjennomføringsforordning (EU) 2017/1153. Drivstofforbruket er beregnet på basis av disse verdiene. Strømforbruket ble beregnet i samsvar med forordning 683/2008/EF. Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter. Verdiene varierer avhengig av valgt tilleggsutstyr og kan være forskjellig fra de endelige verdiene til den bestilte eller utleverte bilen. Verdiene påvirkes også av forskjellige faktorer som f.eks. personlig kjørestil, forhold i omgivelsene og egenskaper ved den aktuelle kjøreruten.</p> <p>&nbsp;</p> <p>NB! I Norge brukes foreløpig fortsatt verdier ihht NEDC 2.0 til å beregne avgift på nye kjøretøy, men for biler med elektrisk rekkevidde vil WLTP-verdien brukes som grunnlag for avgiftsberegning. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon.</p>