Tekniske data EQA.

EQA 250: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring): 17,7; CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.[1]

Kjørelengde


Kraftutfoldelse fra første sekund.

Imponerende ytelsesverdier og elbilens kraftige akselerasjon sørger for umiddelbar kjøreglede.

Kjørelengde


Kraftutfoldelse fra første sekund.

Imponerende ytelsesverdier og elbilens kraftige akselerasjon sørger for umiddelbar kjøreglede.

140

kW nominell effekt

375

Nm ved o/min nominelt dreiemoment

160

km/t topphastighet

EQA 250: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring): 17,7; CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.[1]

Elektrisk drivlinje


En kompakt enhet som bringer deg fremover.

Elektrisk drivlinje


En kompakt enhet som bringer deg fremover.
Bildet viser den elektriske drivlinjen (eATS) til EQA fra Mercedes-EQ med en asynkronmotor.

Fremdriftskomponentene i EQA.

Den atletiske ytelsen til EQA skyldes den elektriske asynkronmotoren på forakselen. Denne danner sammen med kjølesystemet, kraftelektronikken, girkassen med ett trinn og konstant utveksling samt differensialen en høyintegrert, kompakt enhet – den elektriske drivlinjen (eATS).

EQA 250: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring): 17,7; CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.[1]

Batteri


Sentral energiakkumulator med høy effekttetthet.

Høyvolt-litiumionbatteriet er det effektive hjertet til EQA. Det består av fem moduler og ligger under gulvet midt i bilen.

Batteri


Sentral energiakkumulator med høy effekttetthet.

Høyvolt-litiumionbatteriet er det effektive hjertet til EQA. Det består av fem moduler og ligger under gulvet midt i bilen.

Videoen du prøver å se, er ikke tilgjengelig akkurat nå. Prøv igjen senere.

66,5

kWh energiinnhold

420

V maksimal spenning

190

Ah nominell kapasitet

EQA 250: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring): 17,7; CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.[1]

Termostyring med varmepumpe som standard.

Bildet viser komponentene i høyvolt-litiumionbatteriet i nye EQA, den helelektriske kompakt-SUV-en fra Mercedes-EQ.

Termostyring med varmepumpe som standard.

Med klimaautomatikk som standard byr EQA på en høy klimakomfort. For dette formålet har den sofistikert termostyring med en varmepumpe som standard. Med mange innovative detaljer, blant annet bruk av spillvarmen til den elektriske driften, er systemet designet for høy effektivitet og dermed lengst mulig rekkevidde.

EQA 250: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring): 17,7; CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.[1]

Mål


Elektrisk atlet i kompaktformat.

Til tross for kompakte dimensjoner og batteriet i bilgulvet har EQA et sjenerøst lasteromsvolum.

Mål


Elektrisk atlet i kompaktformat.

Til tross for kompakte dimensjoner og batteriet i bilgulvet har EQA et sjenerøst lasteromsvolum.

Måltegningen viser Mercedes-Benz EQA sett forfra.
Måltegningen viser Mercedes-Benz EQA sett forfra.
Måltegningen viser Mercedes-Benz EQA sett bakfra.
Måltegningen viser Mercedes-Benz EQA sett fra siden.
Måltegningen viser Mercedes-Benz EQA sett ovenfra.

EQA 250: Strømforbruk i kWh/100 km (ved blandet kjøring): 17,7; CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0.[1]

[1] De angitte verdiene er bestemt i henhold til den foreskrevne målemetoden. Strømforbruk og rekkevidde er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF. Strømforbruk og rekkevidde er avhengig av hvordan kjøretøyet er konfigurert.