Tekniske data.

EQA i tall.

Ytelser


Kraftutfoldelse fra første sekund.

Imponerende ytelsesverdier og elbilens kraftige akselerasjon sørger for umiddelbar kjøreglede.

Ytelser


Kraftutfoldelse fra første sekund.

Imponerende ytelsesverdier og elbilens kraftige akselerasjon sørger for umiddelbar kjøreglede.

190-286

hk[1]

375-520

Nm ved o/min nominelt dreiemoment[1]

Elektrisk drivlinje


En kompakt enhet som bringer deg fremover.

Elektrisk drivlinje


En kompakt enhet som bringer deg fremover.
Bildet viser den elektriske drivlinjen (eATS) til EQA fra Mercedes-EQ med en asynkronmotor.

Fremdriftskomponentene i EQA.

Den atletiske ytelsen til EQA skyldes den elektriske drivlinjen.

EQA er tilgjengelig i forskjellige effekttrinn: Velg etter behov mellom EQA 250, EQA 300 4MATIC eller EQA 350 4MATIC.

EQA 250 har en elektrisk asynkronmotor på forakselen. Denne danner sammen med kjølesystemet, kraftelektronikken, girkassen med ett trinn og konstant utveksling samt differensialen en høyintegrert, kompakt enhet – den elektriske drivlinjen (eATS). Modellene med firehjulsdrift 4MATIC har en ekstra drivlinje på bakakselen. Den trinnløse kraftfordelingen forbedrer veigrepet ved sportslig kjøring og på løst underlag.

Tekniske data


Effekttrinnene og de tekniske dataene til EQA fra Mercedes-EQ.

Tekniske data


Effekttrinnene og de tekniske dataene til EQA fra Mercedes-EQ.

Firehjulsdrift


Firehjulsdrift for alt slags vær.

Firehjulsdrift


Firehjulsdrift for alt slags vær.

Bildet viser en grafisk fremstilling av firehjulsdriften til den helelektriske kompakt-SUV-en EQA fra Mercedes-Benz.

Den helvariable firehjulsdriften 4MATIC sikrer overlegne kjøreegenskaper selv under vanskelige veiforhold. Systemet gir bedre fremkommelighet og kjørestabilitet – for økt sikkerhet ved våt veibane, snø og is. Dessuten er 4MATIC det tekniske grunnlaget for den dynamiske kjørestilen til EQA.

Batteri


Sentral energiakkumulator med høy effekttetthet.

Høyvolt-litiumionbatteriet er det effektive hjertet til EQA. Det består av fem moduler og ligger under gulvet midt i bilen.

Batteri


Sentral energiakkumulator med høy effekttetthet.

Høyvolt-litiumionbatteriet er det effektive hjertet til EQA. Det består av fem moduler og ligger under gulvet midt i bilen.

Bildet viser en modell av batteriet i den helelektriske EQA fra Mercedes-EQ.

66,5

kWh energiinnhold

420

V maksimal spenning

187,5

Ah nominell kapasitet

Termostyring med varmepumpe som standard.

Bildet viser komponentene i høyvolt-litiumionbatteriet i nye EQA, den helelektriske kompakt-SUV-en fra Mercedes-EQ.

Termostyring med varmepumpe som standard.

Med klimaautomatikk som standard byr EQA på en høy klimakomfort. For dette formålet har den sofistikert termostyring med en varmepumpe som standard. Med mange innovative detaljer, blant annet bruk av spillvarmen til den elektriske driften, er systemet designet for høy effektivitet og dermed lengst mulig rekkevidde.

Mål


Elektrisk atlet i kompaktformat.

Til tross for kompakte dimensjoner og batteriet i bilgulvet har EQA et sjenerøst lasteromsvolum. Bagasjeromsvolumet er på 340 liter.

Mål


Elektrisk atlet i kompaktformat.

Til tross for kompakte dimensjoner og batteriet i bilgulvet har EQA et sjenerøst lasteromsvolum. Bagasjeromsvolumet er på 340 liter.

Måltegningen viser EQA fra Mercedes-EQ sett forfra.
Måltegningen viser EQA fra Mercedes-EQ sett forfra.
Måltegningen viser EQA fra Mercedes-EQ sett bakfra.
Måltegningen viser EQA fra Mercedes-EQ sett fra siden.
Måltegningen viser EQA fra Mercedes-EQ sett ovenfra.

[1] De angitte verdiene er bestemt i henhold til den foreskrevne målemetoden. Strømforbruk og rekkevidde er beregnet i samsvar med forordning 692/2008/EF. Strømforbruk og rekkevidde er avhengig av hvordan kjøretøyet er konfigurert.