Slik fungerer det regenerative bremsesystemet - GLC Coupé mars 2020 C253 MBUX Instruksjonsbok
Elektromotoren drives, avhengig av valgt energigjenvinningsnivå, som en dynamo under skyvedrift og bremsing for å lade opp høyvoltbatteriet under kjøring. Energigjenvinningen i skyvedrift begynner så snart du tar foten fra gasspedalen under kjøring.
- støtte under bremsing ved hjelp av elektronisk regulert bremsekraftforsterkning
- omdanner bilens bevegelsesenergi til elektrisk energi
Regenerativt bremsesystem har følgende egenskaper:
- I kjøreprogrammet
kan du stille inn styrken på energigjenvinningen i skyvedrift manuelt ved hjelp av girskiftehendlene på rattet (Stille inn regenerativ forsinkelse manuelt) .
Systemgrenser
- ved økende ladestatus til høyvoltbatteriet
- når høyvoltbatteriet ennå ikke er driftsvarmt
- når bilen nesten står stille
- i girposisjonen
- i girposisjonen
- under og etter en ESP®-regulering
Elektromotorens bremsevirkning ved energigjenvinning i skyvedrift er redusert eller helt utilgjengelig i følgende situasjoner:
I disse tilfellene stilles ønsket retardasjon inn via bremsestyringssystemet. Brems i tillegg med driftsbremsen hvis det er nødvendig.